Gå til innhold

satt inn ny hd, system starter ikke..

Myou

Anbefalte innlegg

Skrevet

pcen har en ide hd fra før, og nå har jeg satt inn en sata hd, får da feilmelding når jeg starter pcen, feilmeldingen er insert system disc. hvordan får jeg fikset det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi er ikke helt dumme, vi klarer å sette opp boot priority, poenget er at jeg ikke finner no sted å velge hvilken hd som windows skal boote fra

Skrevet (endret)
vi er ikke helt dumme, vi klarer å sette opp boot priority, poenget er at jeg ikke finner no sted å velge hvilken hd som windows skal boote fra

5912706[/snapback]

Dette settingen finnes i BIOS. Selv de som bare har IDE-kontakter har valg for hvilken harddisk det skal bootes fra. Hvor du skal endre er avhengig av den BIOS-versjonen som er i maskinen (som vi p.t. ikke vet navnet på). Les manualen til hovedkortet (denne type ting står beskrevet der, evt hent ned doumnetasjon fra produsenten av hovedkortet).

EDIT: I enkelte maskiner oppfattes SATA-harddisker som SCSI-enheter.

Endret av PerB
Skrevet (endret)

5912706[/snapback]

Dette settingen finnes i BIOS. Selv de som bare har IDE-kontakter har valg for hvilken harddisk det skal bootes fra. Hvor du skal endre er avhengig av den BIOS-versjonen som er i maskinen (som vi p.t. ikke vet navnet på). Les manualen til hovedkortet (denne type ting står beskrevet der, evt hent ned doumnetasjon fra produsenten av hovedkortet).

EDIT: I enkelte maskiner oppfattes SATA-harddisker som SCSI-enheter.

5913048[/snapback]

jeg tror den blir oppfattet som scsi, har ingen manualer siden vi er på tg

Endret av .com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...