Gå til innhold

16:9 på TV, kvifor svarte strekar oppe og nede?


Anbefalte innlegg

Til min store frustrasjon var det svarte strekar oppe og nede på søndagens fotballekstra og fotballkamp på TV2.

 

Trur eg har forstått opplegget med strekar på filmar, dei med svarte strekar er i eit anna format enn 16:9 på TV'en, nærmare bestemt kinoformatet. Men eg forstår ikkje kvifor TV-programmer er i eit format som gjer at du får svarte strekar.

 

Som sagt så var FXT og fotballkampen i dette formatet, samme gjeld Nytt på Nytt på NRK, sikkert mange andre programmer også som eg ikkje kjem på i farten.

 

Kvifor er det sånn at du får svarte strekar sjølv med ein fullgod widescreen-TV? Dette forstår eg ikkje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er snakk om breiare enn breidt? :p Kan ikkje være 16:9 format då vel? TV'en står på 16:9, skulle ikkje tru det var fleire innstillingar å ta hensyn til?

Du sier det jo selv, det er ikke i 16:9, det er i et bredere format! Simple as that.

Okey, men kva er poenget når TVen ikkje er konstruert for det formatet? Eller finnes det TVer som kan vise dette formatet i fullskjerm? Dersom formatet ikkje vil bli vist normalt på TVen din, kva er då poenget med å gå over til det?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Du har ikke en tuner eller liknende også?

Hvis jeg ikke tar helt feil skal den da stå på 4:3... ;)

5900971[/snapback]

Hehe, vart ikkje akkurat stort klokare av det. Har ikkje tuner utanom den som står i TVen nei.

5900986[/snapback]

Ok... men kan du ikke velge mellom 3 forskjellige formater?

16:9 Letterbox

16:9 ****

4:3

 

?

 

Hva skjer hvis du prøver en av de andre?

Lenke til kommentar

Vår HD LCD-TV har et valg som heter "Autobredde" som man skulle tro tilpasset seg signalet, men det gir alltid widescreen uansett signal, akkurat som valget "Bred". Så har vi et som heter zoom, som fyller skjermen som hos deg. (Men med brukbar kvalitet.) Og et for 4:3 som viser bildet midt på skjermen, med svarte kanter både på sidene og opp og nede.

 

Min personlige teori er at analoge TV-signaler ikke inneholder informasjom om format, og at Autobredde kun vil fungere når vi får digitale TV-signaler om 3-4 år. Noen som vet om det er riktig? Det betyr at du må stille inn ønsket format på TV'en manuelt. Og ja, det irriterende at man ikke kan får det slik man vile ha det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Til min store frustrasjon var det svarte strekar oppe og nede på søndagens fotballekstra og fotballkamp på TV2.

 

Trur eg har forstått opplegget med strekar på filmar, dei med svarte strekar er i eit anna format enn 16:9 på TV'en, nærmare bestemt kinoformatet. Men eg forstår ikkje kvifor TV-programmer er i eit format som gjer at du får svarte strekar.

 

Som sagt så var FXT og fotballkampen i dette formatet, samme gjeld Nytt på Nytt på NRK, sikkert mange andre programmer også som eg ikkje kjem på i farten.

 

Kvifor er det sånn at du får svarte strekar sjølv med ein fullgod widescreen-TV? Dette forstår eg ikkje.

5900911[/snapback]

Disse sendingene går i letterbox hvis du bruker vanlig antenne / analog kabel-TV. På din Panasonic-TV må du bruke Zoom 1 for å få korrekt bilde. Bildekvaliteten her vil variere med signalkvalitet og kvaliteten på elektronikken som skal forstørre bilde på TV-skjermen.

Lenke til kommentar

Men Zoom blir jo feil likevel, alt blir jo dratt vertikalt og ikkje proporsjonalt. Dårlegare kvalitet bli det også når du forstørrer eit bilete, for det er jo det som skjer, ikkje zoom. Eg skal illustrere litt.

 

Eit spørsmål til, på innstillingen "Just" blir biletet dratt i høgre og venstre kant, dersom ein person står så du ser heile kroppen heilt til venstre vil hans venstre side være mykje breiare enn den høgre sida, kva er poenget med denne?

 

Sjå på bileta under, det er sånn eg ser det på min TV, Zoom-funksjonen blir jo ganske på trynet.

post-23219-1145041497_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hadde du lest heile tråden ville du sett at eg har ein widescreen TV med 16:9 ja. Eg får ikkje svarte strekar uansett, dette varierer frå program til program, men det kan også virke som kvaliteten når eg nyttar Zoom ikkje er heilt lik på kvart program. Under ein påskekrim gav Zoom dårleg bilete og alt vart strukket vertikalt, mens i kveld på Royal Variety var ikkje effekten like skjemmandes.

 

Eg har slått meg til ro med at nokre programmer kjem i eit format som TVen min ikkje er i stand til å vise optimalt, var ikkje derfor eg oppretta denne tråden, eg var meir ute etter eit svar på kvifor det er sånn. For nokre år sidan, då alle satt med TV med 4:3-format var Widescreen det store, då kunne du sjå filmar på NRK2 i riktig format, men heilt i mål er me visst ikkje komen enda når biletet må strekkast vertikalt for å kunne dekke heile skjermen.

 

Om proporsjonane blir korrekt ved Zoom eller ei veit eg sanneleg ikkje, men for meg ser det heilt på trynet ut, spesielt underteksten blir veldig lang og merkeleg.

Lenke til kommentar

Zeph; det er nok Tv2 som sender i feil format på det analoge nettet. Jeg har digital kabel, og der kunne jeg se TV2 fotball i 16:9, men i den analoge versjonen var disse berømte svarte stekkene. TV2 Zebra slitter med samme problem både på den digitale dekoderen og i vanlige analog får man strekkene.

 

Uten at jeg vet det, men det kan også være en gimmik fra kanalen. Kampene blir produsert med vanlige 4:3 kameraer, men strekkene blir lagt inn . Det skal gi deg "kino følelse" tror produsentene.

 

Så det ingen feil med tv'n din eller instillinger. Alt tv produksjon i bredformat lages i 16:9(1:78:1). Andre formater som 2:35:1 eller 1:85:1 brukes i filmbasert materiell hvor man får strippene i mer eller mindre grad.

Lenke til kommentar
Uten at jeg vet det, men det kan også være en gimmik fra kanalen. Kampene blir produsert med vanlige 4:3 kameraer, men strekkene blir lagt inn . Det skal gi deg  "kino følelse" tror produsentene.

5922985[/snapback]

Eg var redd for at det kunne være noko sånt, i så tilfelle er det eit tragisk forsøk frå TV2 sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...