Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Noen som ikke har vært på ambassaden enda? :o Må fikse de greiene på nettet i dag, jeg! Drar til Italia i 2 uker nå, men det var booka helt uti august, så det går fint å reise bort..

Jeg drar til Oslo med nattoget på onsdag, så ambassaden tidlig torsdag morgen! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som ikke har vært på ambassaden enda? :o Må fikse de greiene på nettet i dag, jeg! Drar til Italia i 2 uker nå, men det var booka helt uti august, så det går fint å reise bort..

Jeg drar til Oslo med nattoget på onsdag, så ambassaden tidlig torsdag morgen! ;)

 

Okay! Godt å vite at jeg ikke er den eneste som ikke er ferdig :)

Lenke til kommentar

Når jeg er inne på DS-160 på nettet...

 

Surnames

 

(e.g., FERNANDEZ GARCIA)

Given Names

 

(e.g., JUAN MIGUEL)

Full Name in Native Alphabet

Does Not Apply

 

 

Jeg har skrevet inn på surnames og given names, men på det siste.. skal jeg bare velge does not apply? ELler skal jeg fylle inn?

 

Og samme gjelder her...

 

Date of Birth

 

(Format: DD-MMM-YYYY)

 

City of Birth

State/Province of Birth

Does Not Apply

 

Skal jeg ta does not apply på denne også?

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke si dette er fasit, men var slik jeg fylte ut!

 

 

Surnames (ETTERNAVN)

 

Given Names (FORNAVN (+MELLOMNAVN))

 

Full Name in Native Alphabet (FORNAVN (MELLOMNAVN) ETTERNAVN

 

Date of Birth (FØDSELSDATO)

 

City of Birth (FØDEBY (for min del Trondheim))

 

State/Province of Birth (Her skrev jeg fylke (Sør-Trøndelag))

 

 

 

Skal ikke påstå at dette er 100% rett, men var slik jeg tolket det, og fylte inn ;)

Lenke til kommentar

Hvilket fysikkfag tror dere tilsvarer norske Fysikk 1?

 

Skolen min tilbyr:

 

Active Physics

 451000 Physics 1 (11-12)

 451036 Physics Honors (11-12)

 457005 AP Physics B (11-12)

 457004 AP Physics C (11-12)

 452035 Sen Sci Inv. – Physics (11-12)

Jeg snakket med vertsfaren min og han sa at den studenten han hadde sist gang tok både AP physics og physics (sikkert 1), og da sa han at physics (1?) var vanskeligere, fordi i AP klassen så forbedret de bare seg til en prøve eller noe sånn universitets kreditt. Altså du vil få mer utbytte av vanlig physics istedenfor AP, men det er jo ikke sikkert at dette er likt på alle skoler. Du får nok gjøre som det ble sagt her å ta med en engelsk kopi avb fysikk 1 fra UDIR.

Lenke til kommentar

Par dager til jeg drar til ambassaden, og tenkte jeg skulle spørre dere som har vært der, om jeg har med det jeg må. Vil ikke bli sendt hjem igjen, da det er et liiiite stykke fra Trondheim til Oslo...

 

Det jeg har er:

 

- DS 2019, signert

 

- Bekreftelsesutskirften jeg fikk etter jeg fylte ut DS-160

 

- Pass, gyldig til 2019

 

(- Bilde til DS 160? Jeg la ved et elektronisk bilde, men slik jeg forstår utifra Explorius sin guide, så skal jeg ha med et fysisk også?)

 

- Søknadsgebyr (950 kr?)

 

- Konvolutt, (23x32,5cm, dette var det postkontoret hadde, går dette bra? Står at jeg skal ha 25x35,2cm) 120 kr i FRIMERKER, adressert til meg selv

 

-"Proof of funds to cover all expenses", signert av foreldre

 

- Bekreftelse på betalt SEVIS fee.

 

- Bekreftelse på at jeg har mottatt, lest, og forstått informasjonen i http://travel.state.gov/pdf/Pamphlet-Order.pdf

 

 

Kan dere fortelle meg om jeg mangler noe? :)

Lenke til kommentar

Par dager til jeg drar til ambassaden, og tenkte jeg skulle spørre dere som har vært der, om jeg har med det jeg må. Vil ikke bli sendt hjem igjen, da det er et liiiite stykke fra Trondheim til Oslo...

 

Det jeg har er:

 

- DS 2019, signert

 

- Bekreftelsesutskirften jeg fikk etter jeg fylte ut DS-160

 

- Pass, gyldig til 2019

 

(- Bilde til DS 160? Jeg la ved et elektronisk bilde, men slik jeg forstår utifra Explorius sin guide, så skal jeg ha med et fysisk også?)

 

- Søknadsgebyr (950 kr?)

 

- Konvolutt, (23x32,5cm, dette var det postkontoret hadde, går dette bra? Står at jeg skal ha 25x35,2cm) 120 kr i FRIMERKER, adressert til meg selv

 

-"Proof of funds to cover all expenses", signert av foreldre

 

- Bekreftelse på betalt SEVIS fee.

 

- Bekreftelse på at jeg har mottatt, lest, og forstått informasjonen i http://travel.state.gov/pdf/Pamphlet-Order.pdf

 

 

Kan dere fortelle meg om jeg mangler noe? :)

 

Du kan heeeeelt trygt dra til ambassden! :) Ta det helt med ro, jeg var akkurat like nervøs som du er! Det hele gikk latterlig lett. Det eneste som er viktig er konvolutt, frimerker, pass og kontanter. Noe annet enn det trengte jeg faktisk ikke bruke i det hele tatt.

 

En kompis av meg fikk bildet sitt avvist i skranken, men han slapp å komme tilbake igjen. Han gikk bare 200 meter nedover gata, tok et bilde og kom opp igjen og leverte det :p Så tror at de prøver mest å skremme oss litt :)

 

Iallefall, med det du har med der vil du klare deg helt utmerket! :D

Lenke til kommentar

blablab

 

Du kan heeeeelt trygt dra til ambassden! :) Ta det helt med ro, jeg var akkurat like nervøs som du er! Det hele gikk latterlig lett. Det eneste som er viktig er konvolutt, frimerker, pass og kontanter. Noe annet enn det trengte jeg faktisk ikke bruke i det hele tatt.

 

En kompis av meg fikk bildet sitt avvist i skranken, men han slapp å komme tilbake igjen. Han gikk bare 200 meter nedover gata, tok et bilde og kom opp igjen og leverte det :p Så tror at de prøver mest å skremme oss litt :)

 

Iallefall, med det du har med der vil du klare deg helt utmerket! :D

Might be.. :p

 

Men jeg trenger altså ikke å ta med bilde, det eneste er hvis de avviser det, da må jeg stikke å ta ett nytt?

 

Måtte du ikke vise fram noen av papirene da? :p

Endret av Opptatt
Lenke til kommentar

Might be.. :p

 

Men jeg trenger altså ikke å ta med bilde, det eneste er hvis de avviser det, da må jeg stikke å ta ett nytt?

 

Måtte du ikke vise fram noen av papirene da? :p

 

Nei, iallefall ikke et fysisk et siden du allerede har et som er limt på DS 160 ;) Ja, hvis de avviser det er det faktisk så enkelt som å gå noen hundre meter, ta et nytt bilde og levere det nye. Det ligger en butikk som heter "U.S. VISAs and Passports pictures" nedi gata. Ironisk nok :p

 

Nei, de har jo både orginaler og kopier av alt det du har med deg, så jeg, som veldig mange andre, måtte ikke vise fram noen papirer - i det hele tatt! :D Men sikkert greit å ha med alt som det står i visuminstruksjonene for sikrets skyld ;)

Lenke til kommentar

Bare 10 dager igjen til avreise :D Gleder meg enormt!

 

Fikk også en telefon om at det var en familie som ønsket å ha meg, men de hadde noen spørsmål de ville ha svar på før de tok den endelige avgjørelsen *krysser fingrene* :D

 

Det viste seg at familien som ville hoste meg bare skal være velkomstfamilie. Dette er den andre velkomstfamilien jeg får. Fikk først en velkomstfamilie i Iowa, mens den nye velkomstfamilien bor i Pennsylvania. Så nå skal jeg tilbringe året mitt i Pennsylvania :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...