Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har fått tilbud om McComb, Mississippi på en privatskole med navn Parklane Academy. Om jeg takker ja så sier organisasjonen at det er flere vertsfamilier tilgjengelig. Er litt usikker siden Parklane Academy er K4 til 12th grade. Dvs. at det er elever helt ned i 4års alderen.

 

Noen som har vært i McComb eller Mississippi og har noen innspill ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut at jeg ska bli Senior. (versbror like gammel ble ganske sjalu da han må gå junior)^^ Vertsmor har snakked med skole og avtalt diverse. ! Noen som vet noe om å ta lappen i Wisconsin? I Noen stater kan jo ikke utvekslingsstudenter gjøre d :S

Tror ikke det kommer an på hvilken stat du kommer i, men hvilken prganisasjon du reiser med. noen organisasjoner tillater at utvstudentene blir med på drivers education på skolen og får lappen gjennom det men man har visst ikke lov til å kjøre der etter man har fått lappen likevel. tror det var noe sånt..

Lenke til kommentar

Hvordan gjør folket her det med penger i New York?

 

Man kan vel ikke bruka Visa Electron vel?

 

Vurderer sterkt å ha med meg 9k i kontanter :p

 

Hei!

 

Jeg tror at det her har mye å si med hva slags bank du har, så jeg vile løpt en tur til banken din å hørt hva slags ordning de har på det.

 

Jeg var der for en uke sida, og da sa ho første jeg kom til at VISA Electron går helt fint så og si overalt i Statene, men da ho skulle forhøre seg med sjefen sin viste det seg at jeg måtte heller få et VISA Classic ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale dere som har foreldre som har DNB NOR nettbank og skal bruke Visa Electron i USA om å ta en titt på dette https://www.dnbnor.no/person/kort/kredittkort/gavekort_mastercard.html Kan brukes på nettet, og de fleste steder i verden. Greit som en backup hvis Visa Electron streiker. Gebyr er 1,75% av kjøpesum.

 

Jeg anbefaler alle å få seg Nordea kort. Da får man Visa, og ikke bare Visa Electron. Du vil nemlig trenge Visa ganske mange ganger i løpet av året til diverse bestillinger, pluss at de fleste, men IKKE alle butikker godtar Visa Electron.

Lenke til kommentar

Hvordan gjør folket her det med penger i New York?

 

Man kan vel ikke bruka Visa Electron vel?

 

Vurderer sterkt å ha med meg 9k i kontanter :p

 

 

Få deg Nordea bankkort!! Da får du Visa og det vil alltid funke, pluss at det er gebyrfritt av kjøp i utlandet. Visa Electron funker de aller fleste steder, så gjerne ta det med i reserve i tilfellet du enten mister eller blir frastjålet Nordea kortet ditt.

Lenke til kommentar

Hvilket fysikkfag tror dere tilsvarer norske Fysikk 1?

 

Skolen min tilbyr:

 

Active Physics

 451000 Physics 1 (11-12)

 451036 Physics Honors (11-12)

 457005 AP Physics B (11-12)

 457004 AP Physics C (11-12)

 452035 Sen Sci Inv. Physics (11-12)

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Hvilket fysikkfag tror dere tilsvarer norske Fysikk 1?

 

Skolen min tilbyr:

 

Active Physics

 451000 Physics 1 (11-12)

 451036 Physics Honors (11-12)

 457005 AP Physics B (11-12)

 457004 AP Physics C (11-12)

 452035 Sen Sci Inv. – Physics (11-12)

 

Vil anbefale deg å skrive ut kompetansemålene for FY1 som du finner på UDIR sine sider på engelsk og ta disse med til skolen for så å spørre : )

Tipper at det er AP enten B eller C

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...