Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

nei, jeg er ikke helt sikker. Men tror det var et annereledes enn den Erika du snakker om. Men hvertfall så spurte foreldrene hennes EF før hun reiste om hun trengte noe ekstra forsikringsselskap, men da hadde de sagt at det var ett av de beste forsikringsselskapene og alt vare bare bra med det osv.

 

Jeg reiste selv med speak (kom akkurat hjem) de hadde noe som heter gouda.

 

:) Karoline

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som er ute nå har dere VISA kort? Jeg forsøker å skaffe meg det, ettersom jeg drar til USA nå til høsten. Men mine banker får ikke gitt meg dette.

 

Vet andre på min alder, under 18 har fått VISA kort pga utenladsopphold. Hvilken bank har dere som har fått VISA?

Lenke til kommentar

Er visse banker som gjør visse "unntak" og gir visa kort til de under 18. Har selv snakket med en bank som KUNNE gjort dette, om jeg bare hadde vært kunde der før og visst at jeg hadde økonomien i orden osv.

 

Flere i klassen har også skaffet seg VISA i eget navn pga utenalandsopphold. Så det er mulig, så lenge banken går med på det. Men det kommer an på banken, systemet postbanken bruker feks tillater ikke bestillinger av VISA om søker er under 18. Mens andre banker kan få dette i gjennom...

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Vis du har postbanken gaar det ikke, men visa electron fungerer som visa i nord amerika. Som credit card vel og merke. Vet at hvertfall Nordea og Dnb tillater personer under 18 visa saa lenge foreldrene er ansvarlig for eventuell gjeld du skaffer deg.

SKal forsøke DNB da, selv om jeg trodde de brukte samme system som Postbanken, i og med at Postbanken er en del av DNB..

 

Nordea skulle sjekke for meg, var innom der for noen dager siden.

 

Men dere som er ute nå, eller har vært i USA; behøver man VISA kort eller holder det med ungdomskort/Visa Electron?

Lenke til kommentar
Dere som er ute nå har dere VISA kort? Jeg forsøker å skaffe meg det, ettersom jeg drar til USA nå til høsten. Men mine banker får ikke gitt meg dette.

 

Vet andre på min alder, under 18 har fått VISA kort pga utenladsopphold. Hvilken bank har dere som har fått VISA?

 

Jeg har VISA kort ja, er ikke akkurat veldig vanskelig å få tak i selvom man er under 18.

Lenke til kommentar

jeg fikk nettopp visa kortet i posten også, er 16 nå. Er en uke siden jeg og pappa dro til "sparebanken 1 nordvest", hvis du har kontakter så er det som SurfingElite sier ingen stress. Vi hadde egentlig en, men han var selvsagt borte den dagen, men det gikk visst allikevel. De sa at de egentlig ikke gir ut visa til noen under 18, men siden jeg skulle være utvekslingstudent sa de at det gikk bra. - Egentlig skulle jeg fått gebyrer og alt for å bruke det, men siden vi er så gode kunder hos de så "slo de av" den funksjonen, noe som er veldig greit : )

Lenke til kommentar
Hvordan gjør dere det med mobiltelefoner? En til å bruke i Norge og en til å bruke i USA? Eller? :)

 

Jeg kjøper iPhone i juli i Norge, samt at jeg kjøper et sånn pre-paid abonnement i USA. Det er omtrent det samme som kontantkort i Norge, og man trenger ikke SSN for å opprette det. For å ringe hjem skal jeg bruke Skype. Billigere får du det ikke.

 

Visa "Electron" fra Nordea funker som ekte Visa! :D Hvertfall mitt eksemplar.. det står electron på kortet og alt, men funker fjell på nett og i utlandet etc..

 

Men med Electron så vil jeg tro du har en kjøpegrense på 10 000. Det hadde jeg med Electron, og dette var ikke noe banken kunne gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Ja, angående telefon.

Bør den kjøpes i usa? Og hvordan er det med abbonement og kontantkort osv der borte?

Klarte å knuse my own dear i bakken for ikke så lenge siden, går rundt med gammalt vrak.

Så ny blir det uansett! Vet det er billigere i USA men hvordan det er med binding og slik lurer jeg litt på!

Lenke til kommentar

Som jeg skrev, så kan du opprette en pre-paid plan. Altså det som tilsvarer kontantkort i Norge. Du kan ikke kjøpe en telefon med bindingstid, men du kan sikkert få kjøpt telefoner uten noen bindingstid noen plasser.

 

Selv så kjøper jeg meg telefon i Norge før jeg drar, siden jeg ikke vil få kjøpt den telefonen jeg vil ha i USA, da man må ha et fullt abonnement for å få kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...