Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Stonehillcampen varer da i 10 dager? Det var nå det når jeg var der i allefall. Mulig det er forskjellig med hvilken pulje. EF har forresten en annen camp i Massachusetts også, men ikke på så kort avstand av Boston. Om skolen din starter før campen er ferdig sender de deg bare ut tidligere, du får delta på campen så langt du kan og du betaler bare deler av den fulle prisen.

 

Anyways, ville bare si at et år i USA er konge, det er mulig alt er kjipt og tregt gjennom året, men når det nærmer seg hjemreise og du begynner å se tilbake på ting så er det mye å ha opplevd og mange nye venner og familiemedlemmer man kommer til å savne. Jeg har hatt et kjempeflott år og oppfordrer alle andre som kan og vil dra til å gjøre det.

 

Forresten, dere som har vært her, hvordan sendte dere ting hjem billigstmulig etter dere var ferdige med året her?

Endret av Gilmek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stonehillcampen varer da i 10 dager?

Vi fikk da virkelig vite at Stonehillcampen varer i 14 :p

Men men! Er bare 4 dagers forskjell.

 

Skolen min begynner ikke før den 28. august, dvs at jeg skal tilbringe ca 3 uker hos familien min før skolen begynner!

Noen andre som opplevde dette?

Lenke til kommentar
Og da har man søkt med EF for 09/10 :D

 

PS: Sikkert stått før i tråden, men jeg kunne ikke finne det. Hvor mye betalte dere for å få visumet dere trenger, inkludert intervjuavgift og sånt?

Tror du betaler rundt 500 kr for visumpapirene, 600 kr for å få time på ambassaden og 600 kr til når du kommer dit!

Altså ca 1700 kr :)

Lenke til kommentar
Når skal folket her til ambassaden?

Jeg har ikke fått visumpapirene enda, hadde planer om å dra bort til helgen nå, men det gikk jo i dass...

Ringte EF og spurte om jeg ville få de i løpet av de to neste ukene, og da sa hun "Jeg håper virkelig det".

Det er visst USA som sender over visumpapirene til EF, og EF videre til studentene. Tullball

Lenke til kommentar
Når skal folket her til ambassaden?

Jeg har ikke fått visumpapirene enda, hadde planer om å dra bort til helgen nå, men det gikk jo i dass...

Ringte EF og spurte om jeg ville få de i løpet av de to neste ukene, og da sa hun "Jeg håper virkelig det".

Det er visst USA som sender over visumpapirene til EF, og EF videre til studentene. Tullball

 

Jeg har heller ikke fått visum papirene, av STS

Lenke til kommentar

Dokumentar om EF...

Se selv og bedøm selv, syns litt synd på dem.

Slike skrekkhistorier sjer ikke alltid med her ser dere hvordan EF takler de.

 

mms://qstream-wm.qbrick.com/00928/gbg/granskning/071031uppdraggranskning.wmv

 

Jeg gikk for lenge siden inn for Speak, planlegger og sende dem linken og ta en liten prat om den etterpå - holder dere oppdatert ;)

 

 

Åpne URL i Windows Media Player eller VLC - Svensk tale og tekstet på svensk visse steder.

Sendt oktober 2007 på SVT.

 

Endret av Ban-One
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...