Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

ambassaden ja.. Jeg var så dum å være treg jeg så når jeg skulle bestille time hadde de ingenting ledig før 1 uke etter at jeg skal ha dratt :]

 

Men det er 3 andre som reiser med EF som er i samma situasjon og EF holder nå på å prøve å fikse dette til oss en dag :0 weow

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som skal til ambassaden den nærmeste tiden? Skal dit på torsdag, men mangler fortsatt det ene papiret som skal sendes fra USA.. Flere i samme situasjon?

 

Hvor lang tid bør en forresten beregne å vente uttafor ambassaden? Har intervju kl 8.30, så skrik ut om det er fler som skal ivei da.

Samme tid som meg det! Dog, selvfølgelig ikke samme dag.. Hehe;)

 

Jeg ringte dem å hun på sentralbordet sa hun ville møtt opp ca 45 min. før. Men jeg vet mange står lenbger i kø, så vet ikke helt når jeg bør møte opp?!

Lenke til kommentar
Noen som skal til ambassaden den nærmeste tiden? Skal dit på torsdag, men mangler fortsatt det ene papiret som skal sendes fra USA.. Flere i samme situasjon?

 

Hvor lang tid bør en forresten beregne å vente uttafor ambassaden? Har intervju kl 8.30, så skrik ut om det er fler som skal ivei da.

 

Jeg hadde intervju 17. juni kl. 0900, kom vel sånn 0855 og stilte meg i køen utenfor. Ventet vel i sånn 35 min utenfor før jeg ble sluppet inn til sikkerhetskontrollen. Den virkelige ventingen begynte da jeg hadde betalt og gitt fra mer papirene. Intervjuet tok bare 3-4 min vil jeg tro, men til sammen brukte jeg 1 time og 50 min utenfor og inne i ambassaden. Er ikke så veldig farlig når du kommer. Selvom du har intervjutid klokken 0830 betyr ikke dette at intervjuet ditt vil skje på akkuratt det tidspunktet! De har nok folk å intervjue og styre med uansett, MEN jeg vil tro at de som kommer tidlig får litt kortere ventetid.

 

Ellers: Husk å fylle ut riktig og på riktig måte (digitalt, for hånd osv.), husk kvittering på at du har betalt SEVIS-avgift, husk bilde, 700 kroner, pass, frimerker, konvolutt ... Og ikke ta med dere for stor veske eller for mange ting, og ikke ta med dere PC. Jeg så flere personer som måtte forlate køen fordi de hadde gjort en eller annen feil.

 

Dessuten er det greit å ha spist litt på forhånd så man ikke blir veldig sulten i løpet av ventingen. Men jeg tviler på at det er lurt å drikke så mye da jeg ikke tror det er mulighet for å gå på do. Kan være greit å ha med en liten paraply i tilfelle regn ...

Lenke til kommentar
Noen som skal til ambassaden den nærmeste tiden? Skal dit på torsdag, men mangler fortsatt det ene papiret som skal sendes fra USA.. Flere i samme situasjon?

 

Jeg er i samme situasjon. Intervju i morgen, og jeg har ikke fått DS-2019, samt betalt SEVIS-avgiften (Fordi da må jeg fylle ut info fra DS-2019.

Lenke til kommentar
Sjekka på lånekassens hjemmeside akkurat.

Der stod det at søknaden om stipend har blitt invilget :D

Får man spørre hvor mye du fikk? Og når søknaden ble sendt? Selv har jeg ikke fått sendt søknaden før nå, og jeg har heller ikke fått alle papirene som bekrefter at jeg er utvekslingsstudent, og heller ikke adressen jeg skal bo på. Så regner med det er leenge til mitt stipend kommer.....

Lenke til kommentar
Noen som skal til ambassaden den nærmeste tiden? Skal dit på torsdag, men mangler fortsatt det ene papiret som skal sendes fra USA.. Flere i samme situasjon?

 

Jeg er i samme situasjon. Intervju i morgen, og jeg har ikke fått DS-2019, samt betalt SEVIS-avgiften (Fordi da må jeg fylle ut info fra DS-2019.

 

Se der, ja.. Kommer man i det heletatt inn der uten å ha dette skjemaet/og betalt avgiften? Eller er dette ting det er mulig å ettersende, montro? Har prøvd å kontakte organisasjonen min i dag, uten større hell.. Får prøve igjen i morra.

Lenke til kommentar
Noen som skal til ambassaden den nærmeste tiden? Skal dit på torsdag, men mangler fortsatt det ene papiret som skal sendes fra USA.. Flere i samme situasjon?

 

Hvor lang tid bør en forresten beregne å vente uttafor ambassaden? Har intervju kl 8.30, så skrik ut om det er fler som skal ivei da.

Er det DS2019 eller hva det heter du mangler? Tror du kan gå på intervju uten det, men du ettersender det etter intervjuet!

Jeg skal på ambassaden den 7. Juli!

Lenke til kommentar
Noen som skal til ambassaden den nærmeste tiden? Skal dit på torsdag, men mangler fortsatt det ene papiret som skal sendes fra USA.. Flere i samme situasjon?

 

Jeg er i samme situasjon. Intervju i morgen, og jeg har ikke fått DS-2019, samt betalt SEVIS-avgiften (Fordi da må jeg fylle ut info fra DS-2019.

 

Se der, ja.. Kommer man i det heletatt inn der uten å ha dette skjemaet/og betalt avgiften? Eller er dette ting det er mulig å ettersende, montro? Har prøvd å kontakte organisasjonen min i dag, uten større hell.. Får prøve igjen i morra.

 

Jeg betalte avgiften, men glemte (ved en feil!) å ta med kvittering på at dett var gjort. Hun dama (inne på ambassaden) som skulle sjekke det sa bare at hun skulle komme tilbake til meg, men det gjorde hun jo ikke ...og her sitter jeg med visum. MEN jeg regner med at det er relativt mer stress å mangle et sjema så det er sagt. DU er sikker på at dette ikke er et sjema du kan laste ned fra nettet??

Lenke til kommentar
Sjekka på lånekassens hjemmeside akkurat.

Der stod det at søknaden om stipend har blitt invilget :D

Får man spørre hvor mye du fikk? Og når søknaden ble sendt? Selv har jeg ikke fått sendt søknaden før nå, og jeg har heller ikke fått alle papirene som bekrefter at jeg er utvekslingsstudent, og heller ikke adressen jeg skal bo på. Så regner med det er leenge til mitt stipend kommer.....

 

2 uker siden sånn cirka overraskende fort,,

Fikk 40 000 :)

Endret av Noobish Geek
Lenke til kommentar
Fikk 60 000 jeg; )

Wow det er mye! Lucky you :p

Jeg tror kanskje jeg har drete litt på draget jeg da, fikk papirene tilsendt i posten av læreren min (som er rådgiver på skolen) siden vi ikke skulle ha flere timer sammen på skolen den siste mnd, bare tull og chilling, dere kjenner situasjonen.

LITE visste jeg da at det var et felt på de papirene som skulle fylles ut av skolen!

Men snakket med en i klassen og hun sa at tilleggsbrevet med skolestempel, hvor læreren min ber om at året blir godkjent fungerer som erstatter for det.

Noen som er kjent med denne situasjonen? Det er et grått felt, nummer 9 tror jeg...

Lenke til kommentar

Er det ingen som skal dra noen andre steder enn USA da?

Som f. eks til New zealand slik som jeg :D Drar med AFS og så langt har de vært raske og effektive. Så langt er de å anbefale som organisasjon. Drar nå i vinter og gleder meg stort.. Finnes det flere her som skal dit? eller australia?

Lenke til kommentar
Fikk 60 000 jeg; )

Wow det er mye! Lucky you :p

Jeg tror kanskje jeg har drete litt på draget jeg da, fikk papirene tilsendt i posten av læreren min (som er rådgiver på skolen) siden vi ikke skulle ha flere timer sammen på skolen den siste mnd, bare tull og chilling, dere kjenner situasjonen.

LITE visste jeg da at det var et felt på de papirene som skulle fylles ut av skolen!

Men snakket med en i klassen og hun sa at tilleggsbrevet med skolestempel, hvor læreren min ber om at året blir godkjent fungerer som erstatter for det.

Noen som er kjent med denne situasjonen? Det er et grått felt, nummer 9 tror jeg...

 

Skal skolen fylle ut de grå feltene? Er ikek det kun hvis man skal gå i Norge, på den skolen? trodde det jeg, ettersom skolen skal skrive ett eget brev. Jeg har i hvertfall ikke fått skolen til å skrive på selve søknaden, kun eget brev..

 

Men hva skrev dere som ikke har fått plassering på bosted under skoleåret? Jeg lot den å navn på skole stå tomt, ettersom jeg ikke har den ringeste aning om hvor jeg skal bo/gå på skole!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...