Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man få vk2 i usa gjeldene, hvis man tar vk1 media i norge?

 

Noen som veit?

Det du får "gjeldende" i usa er å gå 2. klasse, og i skrivende tid heter det vg2, så ingenting som heter vk vil bli godkjent.

Hovedsaklig er det almenn som blir godkjent, men i flere og flere tilfeller får man media godkjent, men vk2 er jo 3. klasse? Da ville jeg heller fullført i norge og satset på college/university om jeg var deg!

 

Men helt ærlig har jeg ikke peiling på hvordan siste året er, for da skal du ikke få det godkjent på samme måte for å kunne gå videre, og da er du ferdig med skolen og har ingen til å vurdere året.

Lenke til kommentar
Kan man få vk2 i usa gjeldene, hvis man tar vk1 media i norge?

 

Noen som veit?

Det du får "gjeldende" i usa er å gå 2. klasse, og i skrivende tid heter det vg2, så ingenting som heter vk vil bli godkjent.

Hovedsaklig er det almenn som blir godkjent, men i flere og flere tilfeller får man media godkjent, men vk2 er jo 3. klasse? Da ville jeg heller fullført i norge og satset på college/university om jeg var deg!

 

Men helt ærlig har jeg ikke peiling på hvordan siste året er, for da skal du ikke få det godkjent på samme måte for å kunne gå videre, og da er du ferdig med skolen og har ingen til å vurdere året.

 

 

Takk for respons! :D

 

Så det beste vil egentlig være å ta 2. klasse i usa og så fullføre, altså ta 3. i norge?

Lenke til kommentar
Dere som reiser til USA drar ganske tidlig, jeg selv som skal til England drar 9. August for Language and Culture kampen

Hmm det var ganske sent da! Starter skolen senere i Storbritannia enn i USA kanskje?

Siden campen min er ferdig 9 august skal jeg tilbringe 3 uker hos vertsfamilien min før skolen begynner, det blir litt kjekt syns jeg da! Får blitt kjent med folk osv, selvom det sikkert er gjort på en dag med tanke på hvor få det bor i "byen" :p

 

Jeg har enda ikke fått nærmere avreise info, vet bare at jeg skal dra siste helgen i juli! 26 eller 27...

*venter i spenning*

Lenke til kommentar
Jeg vet ingenting jeg.. :/

Da skal du kanskje ikke på camp heller? :p Tror det er normalt å ankomme iallefall rundt en uke før skolen starter dersom du ikke skal på camp!

 

Skal på kurset i New York. Drar med STS.... Men har ikke fått familie å slik enda, så aner ikke når jeg drar.. :S

Lenke til kommentar

Noen som skal til ambassaden den nærmeste tiden? Skal dit på torsdag, men mangler fortsatt det ene papiret som skal sendes fra USA.. Flere i samme situasjon?

 

Hvor lang tid bør en forresten beregne å vente uttafor ambassaden? Har intervju kl 8.30, så skrik ut om det er fler som skal ivei da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...