Gå til innhold

Der tok 360 kvelden


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du som har fått ny maskin.. Merker du noe forskjell på støy?Hva skjedde med den gamle harddisken din? (tenker på svegames og sånt)

5874169[/snapback]

 

Har ikke testet maskinen enda grunnet at jeg ikke kommer hjem før til fredag. Jeg har tenkt mye på det med støy osv og kan gi en liten rapport når jeg får testet maskinen. Tror det er et nytt dvdrom i maskinen (Samsung) så håper at det er en viss støyreduksjon...

 

Med tanke på hardisken er denne også byttet ut og jeg vil da få en helt ny uten mine gamle data. (kjøpte et minnekort i forkant så har all nødvendig data der, og selve profilen ligger jo på nett og påvirkes ikke av byttinga i det hele tatt...)

 

Til slutt vil jeg bare si at ukene uten 360 i hus har vært lange, men du får se det sånn at følelsen du får når konsollen returneres er unik :)

Lenke til kommentar
Ja så var det min tur da. 3 røde lys og ingenting virker.

Den har aldri fryst før men i dag når jeg spilte Oblivion skjedde det. Jeg restartet boksen og da kom lysene. Har prøvd dra ut strøm, ut med hard disk men ingenting virker. Neste steg er vel å ringe xbox support

5872353[/snapback]

 

Aggggggrrrrrrrh. Vet alt om hvordan dette føles. Jeg ringte MS 20. mars, UPS kom dagen etter. 3. april sto UPS på døra med en ny - dvs. 14 dager. Skal man se positivt på dette synes jeg logistikken rundt dette fungerer veldig bra, og så fikk jeg ny X360 modell som virker å bråke mindre enn den forrige.

 

~ BlasterFX

Lenke til kommentar
Du som har fått ny maskin.. Merker du noe forskjell på støy?Hva skjedde med den gamle harddisken din? (tenker på svegames og sånt)

5874169[/snapback]

 

Fikk helt ny tilbake, og jeg synes den bråker mindre. Microsoft Support ønsket boksen m/harddisk og adapter. Så jeg tok backup av savegame til en 64mb brikke (orginal X360 greie til ca. 360 kr.).

 

~ BlasterFX

Lenke til kommentar

Hvordan vet dere at det er helt nye maskiner dere fikk tilbake?Jeg var nemlig gjennom akkurat det samme på akkurat samme tidspunkt som bl.a BlasterFX hvis jeg ikke husker helt feil, og det var i hvertfall er gammel reparert maskin jeg fikk tilbake, produsert november 2005 og bråker like herlig :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvordan vet dere at det er helt nye maskiner dere fikk tilbake?Jeg var nemlig gjennom akkurat det samme på akkurat samme tidspunkt som bl.a BlasterFX hvis jeg ikke husker helt feil, og det var i hvertfall er gammel reparert maskin jeg fikk tilbake, produsert november 2005 og bråker like herlig  :thumbdown:

5874804[/snapback]

 

Jeg vet jeg fikk helt ny pga at damen jeg snakket med sa akkuratt dette spesifikt. Derfor ba hun meg om bare å sende inn selve boksen. I tillegg så tok det lengere tid å få den igjen grunnet at de måtte vente en ny leveranse fra USA med konsoller før de kunne sende en til meg. Føler meg derfor rimelig sikker på at det er en ny.

 

Men når du sendte den inn bas, sa hun eller spurte du etter å få ny, eller skulle de bare reparere den?

Lenke til kommentar

Back in Business! :w00t:

 

Jeg fulgte disse rådene her:

 

1) Disconnect power, and A/V cable, and remove hard drive.(When I say power, I mean disconnect at rear of XBOX, and NOT uplugging from wall outlet).

 

2)With power cable still disconnected, press power button a couple of times. This is necessary to clear any electrical charges, and to force the DATE/TIME to reset to launch, or manufacture date

 

3)Reconnect everything except HDD.

 

4)Power on the XBOX 360. You should be able to boot. If not turn off, and on again.

 

5)You will now have no profile to load, however go to the settings blade in the dashboard, and run initial setup, as you did when you first bought your XBOX 360. It will prompt you to continue with, or without a storage device(memory card/HDD) Choose without. Make sure that you set Date/Time correctly. I suspect that the march update may, or may not have reset the Date/Time to date of manufacture. Either way, it is important that Date/Time is correctly by YOU AFTER the march update. If you find DATE/TIME to be correct on it's own, then you may have missed step 2. Start over from step 1. If date was not correct, set it along with anything else that you may need to change in the initial setup and then continue to step 6.

 

6)Power off the unit, and re-attach your hard drive. If your XBOX is not truly defective, you should have no problems.

 

 

Første gang virket det ikke. den boota men frøys med engang. Så tok jeg og gjorde det samme engang til og da kom jeg inn til menyen. Kjørte initial setup, la til riktig dato og klokkeslett. Skrudde den av og koblet resten til og nå holder jeg på å laste ned tomb raider demoen.

 

Har ikke ringt ups og avbestilt ennå. Skal nok la den stå på noen timer for å se om den holder seg men akkurat nå er jeg så jævlig glad at den virker.

 

Jeg skal ikke på jobb før etter påske og dette her var skikkelig mareritt da jeg måtte ha ventet i 2 uker uten 360!

Lenke til kommentar
Back in Business!  :w00t:

 

Jeg fulgte disse rådene her:

 

1) Disconnect power, and A/V cable, and remove hard drive.(When I say power, I mean disconnect at rear of XBOX, and NOT uplugging from wall outlet).

 

2)With power cable still disconnected, press power button a couple of times. This is necessary to clear any electrical charges, and to force the DATE/TIME to reset to launch, or manufacture date

 

3)Reconnect everything except HDD.

 

4)Power on the XBOX 360. You should be able to boot. If not turn off, and on again.

 

5)You will now have no profile to load, however go to the settings blade in the dashboard, and run initial setup, as you did when you first bought your XBOX 360. It will prompt you to continue with, or without a storage device(memory card/HDD) Choose without. Make sure that you set Date/Time correctly. I suspect that the march update may, or may not have reset the Date/Time to date of manufacture. Either way, it is important that Date/Time is correctly by YOU AFTER the march update. If you find DATE/TIME to be correct on it's own, then you may have missed step 2. Start over from step 1. If date was not correct, set it along with anything else that you may need to change in the initial setup and then continue to step 6.

 

6)Power off the unit, and re-attach your hard drive. If your XBOX is not truly defective, you should have no problems.

 

 

Første gang virket det ikke. den boota men frøys med engang. Så tok jeg og gjorde det samme engang til og da kom jeg inn til menyen. Kjørte initial setup, la til riktig dato og klokkeslett. Skrudde den av og koblet resten til og nå holder jeg på å laste ned tomb raider demoen.

 

Har ikke ringt ups og avbestilt ennå. Skal nok la den stå på noen timer for å se om den holder seg men akkurat nå er jeg så jævlig glad at den virker.

 

Jeg skal ikke på jobb før etter påske og dette her var skikkelig mareritt da jeg måtte ha ventet i 2 uker uten 360!

5876601[/snapback]

 

Fy faen. Blir rent svett av slik lesning. Håper det ordner seg fortsatt. Har noen peil på hva Microsoft selv sier til denne løsningen - hva i all verden er det som gikk galt initialt da? Var det den oppgraderigen via live i mars måned? Synes dette er helt merkelig.

 

Takk skal du ha Avanore! :) Jeg har printet ut den lille guiden du skrev over i tilfelle den streiker hos meg og senere.

 

Aaah Tomb raider demo? Får laste ned da..

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

avanore,du er den tredje på friendslista mi som får problemer,og alt ser ut til å være utløst av oblivion,blir nervøs av dette..har spilt snart 60 timer oblivion,noen frys og noe lange lastetider,men etter å ha ryddet hardisken for final fantasy,div savegames og bruker aknapp trikset hver gang jeg starter spillet har alt gått greitt,men angsten sitter i bakhodet,påske og greier..håper du får ny maskin fort da,kjipt som pokker..har du tatt kontakt med butikken du kjøpte maskinen av?iflg kjøpsloven er det de som skal bytte maskinen og hvis rep tar lenger enn en uke skal de låne deg en 360..

Lenke til kommentar
avanore: du har ikke flyttet på 360'n i det siste ? (fra liggende til stående posisjon)

Mange som har begynt å si at det er en sensor inni i boxen som skal se hvilken posisjon den er i som klikker.

5877133[/snapback]

 

Gjorde ingenting med den. Den fryste da jeg spilte Oblivion og etter det har den ikke virket

Lenke til kommentar
avanore,du er den tredje på friendslista mi som får problemer,og alt ser ut til å være utløst av oblivion,blir nervøs av dette..har spilt snart 60 timer oblivion,noen frys og noe lange lastetider,men etter å ha ryddet hardisken for final fantasy,div savegames og bruker aknapp trikset hver gang jeg starter spillet har alt gått greitt,men angsten sitter i bakhodet,påske og greier..håper du får ny maskin fort da,kjipt som pokker..har du tatt kontakt med butikken du kjøpte maskinen av?iflg kjøpsloven er det de som skal bytte maskinen og hvis rep tar lenger enn en uke skal de låne deg en 360..

5877052[/snapback]

 

En kompis har også måttet bytte da han fikk samme feil som jeg har nå for noen uker siden. Ganske sikker på at butikken henviser til xbox support

Lenke til kommentar
avanore,du er den tredje på friendslista mi som får problemer,og alt ser ut til å være utløst av oblivion,blir nervøs av dette..har spilt snart 60 timer oblivion,noen frys og noe lange lastetider,men etter å ha ryddet hardisken for final fantasy,div savegames og bruker aknapp trikset hver gang jeg starter spillet har alt gått greitt,men angsten sitter i bakhodet,påske og greier..håper du får ny maskin fort da,kjipt som pokker..har du tatt kontakt med butikken du kjøpte maskinen av?iflg kjøpsloven er det de som skal bytte maskinen og hvis rep tar lenger enn en uke skal de låne deg en 360..

5877052[/snapback]

 

Det er IKKE Oblivion som lager dette problemet. Det skjedde meg under GR:AW spilling.

Lenke til kommentar
Hvordan vet dere at det er helt nye maskiner dere fikk tilbake?Jeg var nemlig gjennom akkurat det samme på akkurat samme tidspunkt som bl.a BlasterFX hvis jeg ikke husker helt feil, og det var i hvertfall er gammel reparert maskin jeg fikk tilbake, produsert november 2005 og bråker like herlig  :thumbdown:

5874804[/snapback]

 

Man ser det på skuffen til DVD rom'en (det er to typer) når den er åpen. Jeg hadde gammel type nå har jeg ny. Det sies at ny type DVD rom bråker mindre, og det kan jeg bekrefte. Jeg vet også at jeg fikk ny for det var klistremerke på DVD skuffen og plast over feltet for fjernkontroll.

 

~ BlasterFX

Endret av BlasterFX
Lenke til kommentar

Les denne tråden på Xbox Forum:

http://forums.xbox.com/2878208/ShowPost.aspx

 

Den inneholder alle spekulasjoner på hvorfor dette skjer. Felles for alle som poster her er at X360'n fryser (med eller uten røde ringer). Så langt har Microsoft ikke kommet med NOEN som helst forklaring på hvorfor dette skjer. Jeg tipset digi.no for å få de til å kikke på saken, men fikk svar tilbake at de sjekket med MS Norge og fikk ikke klokt svar. Har ikke hørt noe fra digi.no siden så de har nok droppet saken. Kanskje ikke annet å forvente - de skriver jo stort sett kopier/oversettelser av andre kilder.

 

Synes vi som rammes av dette burde prøve å gjøre noe felles for å i alle fall prøve å få en uttalelse fra Microsoft! Hva og hvordan vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Back in Business! 

 

Jeg fulgte disse rådene her:(gidder ikke quote hele prosedyren)

 

Skulle til å si at dette varer nok ikke lenge, men et par innlegg lengre ned så var det allerede et faktum.Mange som bruker denne metoden opplever at den før eller siden begynner å fryse igjen :no: Dessuten var min så ødelagt at jeg aldri kom meg inn i dashboard engang, samme hvor mange ganger jeg prøvde dette.

 

Misunner dere andre som har fått tilbake helt ny X360 som bråker mindre, skulle ønske jeg også fikk en slik, og ikke en reparert en. Når jeg pratet med support sa de at det skulle sendes tilbake en "ny" maskin, men hva som ligger i det begrepet kan sikkert tolkes :ermm:

 

Kult at noen har tatt kontakt med eksempelvis Digi.no, kunne vært interessant om noen hadde klart å få en uttalelse fra MS angående dette, pese de litt.

 

Ser det allerede er linket til en tråd på xbox.com om dette, men den er ingenting i forhold til DENNE tråden om samme problemet, er vel på 42 sider nå tror jeg :thumbdown:

Endret av bas
Lenke til kommentar
avanore,du er den tredje på friendslista mi som får problemer,og alt ser ut til å være utløst av oblivion,blir nervøs av dette..har spilt snart 60 timer oblivion,noen frys og noe lange lastetider,men etter å ha ryddet hardisken for final fantasy,div savegames og bruker aknapp trikset hver gang jeg starter spillet har alt gått greitt,men angsten sitter i bakhodet,påske og greier..håper du får ny maskin fort da,kjipt som pokker..har du tatt kontakt med butikken du kjøpte maskinen av?iflg kjøpsloven er det de som skal bytte maskinen og hvis rep tar lenger enn en uke skal de låne deg en 360..

5877052[/snapback]

 

 

Butikkene har fått beskjed av MS om å be kunden ta direkte kontakt med support, og dette er faktisk til kundens eget beste. Service-prosedyren går mye smidigere og raskere om butikken som mellomledd kuttes ut.

 

Dersom kunden ikke ønsker dette vil så klart ingen butikk fraskrive seg ansvaret for et produkt de har solgt, men jeg kan med min beste vilje ikke på noen måte se at kunden har noe å tjene på dette?

 

Det står heller ikke i forbrukerkjøpsloven at man har krav på å få låne en 360.

Sitat fra loven:

"Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

 

At noen har et reelt BEHOV for en 360 er nok heller tvilsomt, i tillegg vil nok forhandler mene at kostnaden og ulempen han påføres er for stor i forhold til de få dagene det tar å få feilen rettet - og ikke minst varens art.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...