Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang tid tok det før din første bulk/krasj?


O.J

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte opp 20.september 05.

 

Ble påkjørt bakfra inni en tunell på E6 4-5 mil nord for Fauske ca 3-4 uker etter. Bråbremset for veiarbeid som IKKE var skiltet :mad: . Bakfangeren, lykteglass og bakluka fikk skader. Fikk 6000 på forsikkringa :D

 

17 November (etter 2 mnd) skulle jeg kjøre mine 40 mil fra Fauske og nordover på sinnsykt glatt og dårlig brøytet 0-føre. I det jeg kom ut av Narvik slo det om til saltet sørpe-føre og 1500 meter etter sklei fronten av veien før jeg rakk og reagere på det og planta fronten/framskjermen i fjellveggen så gnistfokket sto. :cry:

Skadene ble såppas store at bilen er blitt delebil.

 

OT: Klarte også å kværke girkassa på bilen etter ca 1 mnd. Resultatet var 24 timer skruing av de 48 timene en helg varer.

 

IngKogni2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som mange andre kjørte jeg som en idiot i perioden rett etter jeg hadde fått lappen.. 18 og 1/2 år gammal, ny firmabil og konge på veien.. var første langturen i bilen, storkoste meg, kjørte forbi det som var osv.. Endte med at det jeg trodde var forbikjøringsfelt(pøsregn, natt, elendig sikt) viste seg å være avkjøringsfelt.. Der sto det en stakkar med henger og ventet på å krysse veien da jeg kom i 90(fartsgrensen faktisk) skrått i ræva på'n.. dunket ham bare såvidt, flakset videre inn i et skogholt, (airbagen ble heldigvis utløst av smellet mot bilen) hvor jeg veltet et tre og stanset oppå det.. Ikke et hjul hang igjen på bilen, de lå strødd i skogen. Er bare takknemmelig for at jeg kjørte en Laguna stv, som da var eneste kjerre med max uttelling i NCAP-test. Jeg fikk ikke én fysisk skramme, men du kan tro jeg var redd for å kjøre forbi i månedene etterpå. Tror alle har godt av en liten vekker ganske tidlig, hvis ikke fortsetter man bare å kjøre uforsvarlig. Er 22 nå, har kjørt flere hundre tusen km siden den gang uten å smelle. Fordi jeg innså hvor dårlig det kan gå, og at man ikke sparer mange minuttene allikevel.

Lenke til kommentar

Fikk lappen i slutten av Desember '05, gikk rett i bakenden på en bil i en rundkjøring for to månder siden tror jeg det var.

Må få lov til å forsvare meg; Kjølig i lufta, mye regn, nedoverbakke og liten sikt (i tillegg til at bilen ikke brukte blinklys som jeg kunne se og kom bak en annen bil)

Skader for litt under 1k på mopeden, ikke ett eneste merke på bilen, mer var det ikke, og jeg er glad for at det skjedde. Merker at jeg kjører roligere og passer mye bedre på, som f.eks. å tilpasse farten bedre etter forholdene.

Endret av sigen
Lenke til kommentar

hadde dårlig tid til jobben i dag. gassa på ut av gårdsplassen. når jeg runda en sving sto det en mann og vinka med henda. så flere unger som lekte i veikanten. han sa at jeg kjørte altfor fort. unger som lekte i veien og i snøen.

var en liten tankevekker det.

 

må være mye værre å kjøre på en unge, enn å krasje selv.

 

får vel roe ned farten litt inne på boligfeltet og tenke på de små myke trafikkantene :)

Endret av O.J
Lenke til kommentar
hadde dårlig tid til jobben i dag. gassa på ut av gårdsplassen. når jeg runda en sving sto det en mann og vinka med henda. så flere under som lekte i veikanten. han sa at jeg kjørte altfor fort. unger som lekte i veien og i snøen.

var en liten tankevekker det.

 

må være mye værre å kjøre på en unge, enn å krasje selv.

 

får vel roe ned farten litt inne på boligfeltet og tenke på de små myke trafikkantene :)

5906684[/snapback]

 

 

Har selv stått på verandaen her og filmet slik kjøring.. Bor like ved en lekepark..

Viste det på et møte vi hadde ang. problemet her i nabolaget. Endte med at vi gikk til poltiet og, men var ikke så mye de kunne gjøre uten at det hadde skjedd noe etc!! ... (typisk!)

 

Endte med at vi laget fartsdumper (noe jeg hater...)

 

Nå nylig så satt jeg også opp et gjerde rundt deler av parken på egen regning...

Er faktisk redd for sønnen min!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
hadde dårlig tid til jobben i dag. gassa på ut av gårdsplassen. når jeg runda en sving sto det en mann og vinka med henda. så flere under som lekte i veikanten. han sa at jeg kjørte altfor fort. unger som lekte i veien og i snøen.

var en liten tankevekker det.

 

må være mye værre å kjøre på en unge, enn å krasje selv.

 

får vel roe ned farten litt inne på boligfeltet og tenke på de små myke trafikkantene :)

5906684[/snapback]

 

 

Har selv stått på verandaen her og filmet slik kjøring.. Bor like ved en lekepark..

Viste det på et møte vi hadde ang. problemet her i nabolaget. Endte med at vi gikk til poltiet og, men var ikke så mye de kunne gjøre uten at det hadde skjedd noe etc!! ... (typisk!)

 

Endte med at vi laget fartsdumper (noe jeg hater...)

 

Nå nylig så satt jeg også opp et gjerde rundt deler av parken på egen regning...

Er faktisk redd for sønnen min!

5907403[/snapback]

 

skjønner jeg godt, barn er veldig uberegnelige. spretter en ball uti veien løper de blindt etter. selv med liten fart kan det lett skje ting da.

Lenke til kommentar

Har aldri kræsjet i løpet av 13 år, men en viss trønder syntes det gikk fort for mange år siden.

 

Nære på noen ganger de 2 første årene p.g..a mangel på normal fornuft og kronisk "fartsblind".

 

Tror svært mange av oss har hatt mye flaks når vi har klart oss uten varige men :)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Fikk min første bil som 15-16-åring, Mitsubishi Galant 1986-modell. Hushjørnet vårt kom plutselig i veien og jeg knuste frontfanger, grill, panser og takrenneavløp. Bulken rakk akkurat å stoppe like før radiatoren. Kjøpte forøvrig bilen for 1 kr :!:

 

Før:

post-133-1120252414.jpg

 

Etter:

post-133-1119569610.jpg

 

På det siste bildet har jeg rukket å "rette opp" bulkene litt. Festet fangeren til ei busk (granbuska bak på bildet der) og hoppet på panseret.

 

I går ble jeg 18, og har ikke hatt noen uhell siden. Har forresten kjøpt ny bil nå, Mazda 626! :dribble:

Endret av Jtand
Lenke til kommentar

Fikk lappen 08.11.04. Den 10. snør det for første gang det året og jeg sklir rett inn i et gjerde, 12. skal jeg rygge ut fra parkeringsplassen på jobben. Kombinasjon sol+litt isete bakrute endte med knust blinklys fordi jeg rygga inn i en svær merce. 15. kjører jeg pent og rolig på jobb, ser det kommer en dame fra vestre i et stort og oversiktlig kryss, ho triller sakte frem, "du er ikke så dum at du tror du rekker det", tenker jeg. Endte med venstre bakdør ble dyttet inn i bilen. Etter den uheldige uka har det ikke skjedd noe heldigvis.

Lenke til kommentar
Fikk lappen 23 november 2005. Og i mars engang, så flyr jeg i grøfta med kosebilen som jeg bare har hatt en uke. Ingen personskader, ingen materielle skader (bortsett fra en løs grill).

 

Her er et lite "stemmningsbilde" :p

5952971[/snapback]

hahaha, pasient da!! også i kosebilen! huffameg..

 

Mitt første uhell, var 1 måned, Januar, etter at jeg hadde fått lappen..

Ble påkjørt av ei venninne ei sein natt

Img_22.jpg

Ikke min feil da, så jeg kaller emg selv ulykkesfri fremdeles.

 

Men så lånte faren min bilen min, og endte opp i ei grøft..

DSC03404.JPG

Dette var i oktober 2005..

 

Selv har jeg aldri skada bilen selv.. 1 og still going strong.. :p

Lenke til kommentar

Den største svakheten med Citroën XM er at den simpelthen ikke tåler å få en Pick-Up i 50 km/t i A-stolpen.

 

Dette var min første og hittil eneste selvforskyldte smell. Fikk lappen i 1997, dette skjedde i 2002. Kom kjørende på vei til jobb i februar, sola midt i trynet og så ikke at bilen foran meg sto stille (senket hastigheten og skulle til høyre... brukte ikke blinklys heller). Underlaget var stålis og jeg nærma meg den hekken litt for fort.

 

Sto foran tre valg:

* Kaste bilen i grøfta til høyre

* Forstette og akterutseile bilen foran

* Prøve å kaste den til venstre og inn krysset på andre siden av veien

 

I desperasjon tråkka jeg på og forsøkte meg på alt. 3. Det gikk ikke...

 

 

xmetterp29lc.jpg

Lenke til kommentar
Er 22 nå, har kjørt flere hundre tusen km siden den gang uten å smelle.

5903754[/snapback]

 

 

Flere hundre tusen kilometer på tre år? Sover du i bilen også kanskje? Eller er du yrkessjåfør?

5906705[/snapback]

 

"flere hundre" var kanskje i overkant, tipper jeg har kjørt ca 250.000.. Er en slags yrkessjåfør ja, men i personbil.. Er selger/handelsreisende, kjører rundt i landet og ligger på hotell.. Og besøker noen kunder innimellom.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...