Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang tid tok det før din første bulk/krasj?


O.J

Anbefalte innlegg

Hadde vell hatt lappen i 7-8 måneder før jeg hadde min første bulk. Hadde vært på trening og skulle rygge ut fra parkeringsplassen. Brøyteplogen hadde jo selvfølgelig vært ut å "ryddet" snø, så inngangen til parkeringsplassen hadde en liten skavl. Så jeg måtte ta litt i for å komme over. Kom fint over den, men da jeg rygget og svingte kom den pluttselig en lyktestolpe i blindsonen. Endte opp med at jeg måtte bytte bakfanger og et lykteglass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt lappen i ca 2 mnd, og det tok 1 mnd før en kamerat smelte i meg bakfra når jeg sto stille på parkeringsplass. Han hadde hatt lappen i 2 dager på tidspunktet ;) Et hyl fra dama og ei ny baklykt og alt var bra igjen :)

5871662[/snapback]

 

baksetesjåfører er vel ganske trafikkfarlig, blir veldig forstyrret av dem.

"vet du hva fartsgrensen er her?"

"det er rødt lys" (no shit sherlock?)

"pass på her"

Lenke til kommentar

Hadde hatt lappen i et halvt år da jeg kjørte litt for fort inn i en bil som stod forran. Ble en liten bulk i skiltet mitt bare, heldigvis :whistle:

 

En annen gang jeg satt på med en kamerat som kjørte "litt" for fort inn i en isete sving. Resulterte i ødelagt front på bilen. Vi kom fra det uten skader.

Lenke til kommentar

nr1, for stor fart med en liten suzuki og en buss som stoppet brått. Resultat bulket skjerm. Min feil.

 

Nr2. Litt for rask ut fra parkeringsplass, så ikke rundt brøyteskavel og der kom en liten stygg grønn nissan i hundre og helvete, resultat? Knust front.

 

Nr3. Stygg rød subaru lakket med bengalakk bryter vikeplikten for meg i en 50sone, kjører bare i 30 men sørpet og glatt så klarer ikke stoppe helt. Resultat? 35000 i takst og bilen står enda inne på verksted. Kun karoseri skader da. Totalt hennes feil.

 

Har hatt lappen i 3år. De første to var idioti fra min side, men faen den siste var sur! Er jo kommet noe godt ut av det, jeg fyller ut en skademelding på under 2min.

Lenke til kommentar

To-tre måneder etter at jeg fikk lappen rygget jeg på tilhengeren jeg skulle rygge bort til. Det resulterte i et knust blinklys. I november kjørte jeg av veien i gangfart, jeg har skrevet om det her tidligere, så jeg skal se om jeg finner det igjen. Her skjedde ingen skade. Jeg har også klart å ripe opp hjulbuen på mamma og pappa sin bil etter et ublidt møte med garasjeveggen.

 

Alt i alt er dette smågreier, ryggeulykkene skylder jeg på min enorme mangel på evne til å rygge. Dette er noe jeg først i det siste har begynt å øve på. Seks måneder etter at jeg fikk lappen, kunne jeg knapt nok rygge langs en bein linje. Der jeg kjørte av veien var feilvurdering av vei og bil og alt som kunne feilvurderes. :)

 

Redigert: Jeg hadde lappen i begynnelsen av mai i fjor, den er altså snart et år gammel.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

I vinter klarte jeg å komme borti foreldra mines splitter nye Volvo V70, samme uka som dem kjøpte den.

Kom en ørliten bulk på høyre side. holdt kjeft om det jeg, tenker det er likså greit :)

 

men karakteriserer ikke det som en bulk, fikk ingen merker på bilen min.

 

er dems feil, hadde parkert bak meg, og så måtte jeg prøve å snirkle meg rundt når jeg skulle ut av gårdsplassen.

Lenke til kommentar
Har hatt lappen i 1,5 måned nå og er enda 100% ulykkefri. :wee:

 

Plukka opp ei drita, gammel dame i sted da. Måtte kjøre henne hjem, stakkar. :p

5881086[/snapback]

 

drita natt til fredag?

hvis hu er gammel og alkoholiker varer hun nok ikke lenge stakkar.

en mer uredelig fyr enn deg hadde vel ranet hjemmet hennes.

Lenke til kommentar
Har hatt lappen i 1,5 måned nå og er enda 100% ulykkefri. :wee:

 

Plukka opp ei drita, gammel dame i sted da. Måtte kjøre henne hjem, stakkar. :p

5881086[/snapback]

 

drita natt til fredag?

hvis hu er gammel og alkoholiker varer hun nok ikke lenge stakkar.

en mer uredelig fyr enn deg hadde vel ranet hjemmet hennes.

5881955[/snapback]

 

Hadde med meg en kompis, så kunne ikke gjøre det.

 

..men neste gang! :devil:

Lenke til kommentar

Fikk en liten skraping over bakre hjulbue på faderns golf noen mnd etter lappen.

vaska bilen, pussa rent, neglelakk + klarlakk. I det minste ingen rust, selv om det ikke ser så fint ut. en 5x3 cm stripe.

 

off topic.

Vært i Irland nå i ett og et halvt år og siste kjøringa var 300 mil på "feil side" av veien. Nå er jeg i Oslo... får jo panikk bare jeg nærmer meg Sinsen eller garasja. Har følelsen av at jeg skal kræsje hvert øyeblikk.

 

Må ta å få på sommerdekk, fylle full tank. Putte noen gode låter på iPoden og kjøre mange timer en dag for å få kurert den saken.

Lenke til kommentar

Litt flaks og bruke hue, så går det greit.. En ting jeg merker med meg selv er at jeg _altid_ er helt konsentrert om å kjøringen. Engasjerer meg altid i trafikken på godt og vondt! Banner når folk er treige og slikt.. ;) Bryter ofte farten med 10-15 km. Men de som jeg altid er nøye på er når jeg skal ut på veien (spesielt på forkjørsvei); da kaster jeg meg aldri ut sånn uten videre. Venter heller litt om jeg ikke er helt sikker på at det går greit (kommer bla. også an på hvor sprek bilen er.)

 

Ellers så tar jeg det aldri som en selvfølge at folk skal stoppe når de har vikeplikt og slikt. Feks. så ser jeg altid inn mot gata der forkjørsveien starter her i byen. Veldig mange som glemmer hvor det er for å si det slik!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...