Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang tid tok det før din første bulk/krasj?


O.J

Anbefalte innlegg

Har nå hatt lappen og bil ca 1 år nå, og har ikke bulka eller krasja noe ennå. men lurer på hvor lang tid det kan gå før jeg statistisk sett skal gjøre en feil.

 

Hvor lang tid tok det fra dere fikk lappen til deres første bulk/krasj?

 

1 år uten noe and going strong here.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg fekk lappen i desember, kjøpte bil i februar og kræsja etter 2 veker. Høyrest meir dramatisk ut enn det er heldigvis. Eg hadde sove til og delvis frå jobb i eit halvt år og skulle plutseleg kjøre bil, varmt i bilen og ikkje spesielt hard musikk på stereoanlegget. Resultatet var at eg sovna, tok ein snartur borti autovernet før eg vakna og kjørte vidare som normalt.

 

Etter dette har eg aldri sovna og aldri vært i ein sjølvforårsaka kollisjon.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke helt hvordan jeg har kommet meg gjennom denne vinteren uten noe 'uhell'.

Har vært nærme på et par ganger, spesielt på glatt føre. :blush:

 

Men glad for at det ikke har skjedd noe ennå, reparasjoner på bilen hadde ikke akkurat passa nå, rett før russetida :cool:

Lenke til kommentar
Snart et år nå, men var en stygg hendelse i dag, firehjulsskrens i middels skarp sving i 70 km/t, isete vei, med buss i motgående kjørefelt :no:

5868033[/snapback]

 

Skjedde med meg og for et par uker siden. alle hjula glapp i en sving i en glatt nedoverbakke. kom bil i mot meg samtidig. et under at jeg ikke kjørte ut eller møtte den andre bilen. var ca 10 meter unna den når jeg fikk stoppa (det er ikke mye når du kommer i 50 på isete føre).

 

fikk skikkelig puls, venta litt, hilste på den andre føreren, og kjørte videre :)

Lenke til kommentar

Har bare kræsja én gang, nesten 2 år etter at jeg fikk lappen. Det var ikke min skyld og det var ingen ting jeg kunne gjøre for å unngå å bli påkjørt av drosjen som brøyt vikeplikta. Ikke engang petter solberg kunne unngått kollisjonen.

 

Har såklart blitt et par "handlevognsbulker", noen selvforskyldte og andre pga stressa folk på parkeringsplasser.

Lenke til kommentar

Jeg tok førerkort 10. juni 2003. Så langt har jeg vært av veien to ganger med Lada på vinterføre. Heldigvis uten materielle skader på verken bil eller personer. ;)

 

Hendelsene var resultat av uvettig kjøring. Den ene gangen kunne jeg vært skikkelig uheldig og fått vraket bilen min, men jeg hadde nok flaksen med meg. Nå har jeg lekt ferdig, og har ikke hatt uhell på 2 år.

Lenke til kommentar

Har hatt lappen siden Juli, så det blir vel ca 9 måner og har vel ikike hatt noen særlig uhell, men klarte jo selvfølgelig å lage en skrape på hjørnet av fangeren foran på mammas V40 etter en uke med lappen. Var i et stapfult parkeringshus å skulle prøve å komme rundt et hjørnet der noen hadde parkert der man skal kjøre, var så vidt borti murveggen der. Mamma så ingen ting før jeg sa det til henne. Ellers har jeg ikke hatt noen uhell, så bilen min har kommet godt gjennom vinteren :) Har hatt to episoder det det har gått rett frem i et kryss, begge ganger når det har vært skikkelig glatt med helt full-lastet bil, men aldri vært borti noe, ikke engang brøytekanten. Grunnen er jo at det har gått for fort i forhold til føret siden den mister grepet foran lettere når bagasjerrom og baksettet er stapp fult. Har noen kamerater som fikk lappen omtrent samtidig som har hatt noen uhell gjennom vinteren, så har vel kanskje vært litt heldig.

Endret av trondbue
Lenke til kommentar

Tok 3 år før jeg bulka bilen. Det var i tillegg en meget ydmykende og idiotisk måte å gjøre det på. Siterer meg selv fra en tidligere post.

 

Tja var på vei til tanta og onkelen min og kjørte inn på en parkeringsplass for deretter å rygge ut på veien igjen, fikk øye på en ny strøken SAAB 9-5 cabriolet og ble sittende et sekund å beundre den mens jeg rygga over veien og planta raua på bilen til fattern i fjellveggen i grøfta på andre sida. Bilen datt ned i grøfta å fikk da ekstra fart og kraft i fjellet. Var en kassebil og den ble krølla ganske godt. Det værste var ydmykelsen og mobbinga fra tanter og onkler og resten av familien. Ikke artig å kjøre hjem med bilen igjen heller. Dette er vel ca 3 år siden nå. Ikke hatt noen skader siden. Bank i bordet.
Lenke til kommentar

Tenker at hvis jeg kommer meg gjennom denne vinteren så skal jeg klare sommeren uten noe uhell og.

 

noen som husker den første uka det var skikkelig glatt og kaldt i høst? vi med bil på østlandet husker i hvertfall den.

kjørte da rundt på en citroën med glatte sommerdekk på speilblank føre og skikkelig snøvær. egentlig et under at jeg ikke krasja da, hadde nesten ikke kontroll.

men å ta bussen var ikke et alternativ for meg da, hadde jo lappen^^

 

men men, det er vel ikke når føret er som værst man bulker?, det er vel når man er litt uoppmerksom og deiser borti en annen?

når føret er dårlig er man jo mye mer konsentrert.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Jeg fik lappen i juni mnd i 2001 og krasjet første gang i 2004 september, jeg har ikke krasjet mer enn 1 gang heller da. Det var ihvertfall selvforskyldt og jeg skulle lukeparkere mellom 2 biler og klarte å komme borti den ene bilen med venstre del av fronten min. 10.000,- i skade på motparten og ingen skade på min bil i det hele tatt. Kunne ikke se det på min bil.

Hadde en veldig bitteliten kollisjon med en annen bil som absolutt skulle skifte felt inni min bil. Ble omlakkering av venstre forskjerm, DET var ikke min feil.

Lenke til kommentar

-fakta- 90% av alle som har lappen har en eller annen form for ulykke med bilen de første 12mnd.... og det tar ca 7år for og bli en gjennomsnittelig god sjåfør

(selv om de fleste som nettopp har fått lappen er verdensmester til og kjøre :!: )

 

 

edit: tok meg vel en 3mnd etter jeg fikk lappen før jeg planta bilen i en fjellvegg

Endret av exs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...