Gå til innhold

Hvor mye tjener en Serviceelektroniker?.....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Har en bekjent Serviceelektroniker som jobber som IT/IS i Forsvaret, og han har ca 460 000 i året. Betalt overtid i forbindelse med kurs og reiser gjør at han i praksis ligger på 500 000.

 

Men han har vært heldig.

Andre ligger nok på alt fra 250 000 og oppover.

 

Tenk også på at de som utdanner seg videre, tar høyskole eller universitet i 3-5 år, gjerne starter på ca. 300 000 kr..

 

En Serviceelektroniker er en som har fullført tre år på vgs, og 1,5 år i lære..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Fin betegnelse;

1-3. linje support :p

 

Synes det var en veldig bra startlønn, ihvertfall med tanke på at det er statlig.

Dessuten er det så mange fordeler ved å jobbe i staten :)

Lenke til kommentar
Fin betegnelse;

1-3. linje support :p

 

Synes det var en veldig bra startlønn, ihvertfall med tanke på at det er statlig.

Dessuten er det så mange fordeler ved å jobbe i staten :)

5896013[/snapback]

 

Vi er tre mann på IT. avdelingen, så arbeidsoppgavene går ut på alt fra skifting av toner, til utvikling av nye tjenester for brukerne.

Masse varierte arbeidsoppgaver, og det er bra syns jeg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Auch. Det høres litt underlønnet ut for meg. Hvordan er bolig/leieprisene i Kristiansand?

5896963[/snapback]

kommer lit ann på hvor du vil bo hen det. jeg bor for øyeblikket i en kjeller leilighet(55Kvm) med inkludert strøm, vann, kabeltv og internett for 5400 i måneden(ligger på lund). men sånn generelt i kristiansand så varierer priser fra 3000 med/ uten strøm til 10000 med/uten strøm dette grunnet kristiansand har plasser som ikke akkurat er sentralt anligende mens andre er midt i by kjerna.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å si det på en annen måte, Kristiansand har rundt samme nivå som Oslo og omegnet. Kommer fra Kristiansand og har nå flyttet inn i nærheten av Oslo. og syntes ikke at jeg betaler så mye 5500kr for 2-roms, med strøm, oppvarming og internet i prisen.

 

Tør man å flytte på seg så er det masse bra jobber i Oslo, jogbb her i 1-3år så flytter man hjem til sin egen by hvis man er hjemme-kjær. Da har du fått en bra jobb erfaring som er bra å ta med seg pluss hatt en kjekk lønn.

 

 

Frankie

Lenke til kommentar

Kommer ann på hva du definerer som "nært" det er klart at hvis man vil ha rundt 2-3km ned til Oslo sentrum så må man jo betale litt, men hvis man bor noe utforbi Sentrum, jeg bor i Stabekk og syntes det er nærme til alle de plasser jeg skal bevege meg rundt.

 

Har man ikke bil så er det jo greit å bo i Oslo sentrum eller rundt, har man bil så kan det fort bli dyrt å ha plass til bilen.

 

Frankie

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jobber som service elektroniker hos Rolls Royce Engines Bergen. Start lønn på 144,55 kr timen. 50% overtid og 100% på natt.

 

Ville heller hatt meg en jobb innen IT her på bruket, men akkuratt nå jobber jeg med elektronikken på motorer.

Endret av Hoho
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kansje teit å bumpe veldig gammel tråd, men jeg er snart færdig med å gå serviceelektroniker..

og nå må vi begynne å lete etter lerlingeplasser..

 

hvor i troms? eneste jeg vet om her oppe er elkjøp på finnsnes som tar oss som elever..

og vil egentlig ikke jobbe på elkjip (dårlig erfaring med dem).

 

noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 år senere...

Jobber som service elektroniker hos Rolls Royce Engines Bergen. Start lønn på 144,55 kr timen. 50% overtid og 100% på natt.

 

Ville heller hatt meg en jobb innen IT her på bruket, men akkuratt nå jobber jeg med elektronikken på motorer.

Kan du si litt om hva jobben går ut på når du leser på nett "dataelektroniker/serviceelektronik" så virker det som det er mye installering av ny nettverk. Men vil jeg få feilsøke på rette PCB, osv. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...