Gå til innhold

Hvordan spille Warrior Tank


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Er det noen som har noen innspill på hvordan man skal spille tank med warrior?

 

Som jeg har forstått det gjelder det å være i defensive mode, taunte mest mulig og bruke sunder armor. Altså ikke prøve å gjøre så mye skade, men heller ta støyten og prøve å overleve vha shield osv. Stemmer dette, eller er det andre smarte ting å gjøre?

 

PS. Kan godt hende dette har vært tatt opp før, men er så utrolig mange poster her.

Endret av Kjell T. Ringen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS. Kan godt hende dette har vært tatt opp før, men er så utrolig mange poster her.

5865627[/snapback]

Det har vi den magiske søk knappen til.

 

Uansett: Det er ikke så vanskelig.

Bare stå i defencive stance og kjøre på med taunt, heroic strike, revenge, sunder armor, og sånt.

Fungerer fint å tanke i alle instancer opp til BRD med 2h-våpen.

Lenke til kommentar

Som oftest begynner du i battle stance, charger inn, bruker demoralizing shout for å få fokus fra mobs, og så bytter til defensive stance. Om ikke priesten har begynt å heale allerede, eller resten av gruppen har begynt å nuke, vil du ha et par mobs som slår på deg, og du bygger opp rage.

 

Denne ragen bruker du på sunder armor. Begynn med den første mobben du charger, så switcher du gjennom så mange som mulig og slenger på sunder så fort du har rage nok til det. På denne måten fokuserer alle på deg, og jo mer skade du tar, jo mer rage får du. Jo mer rage, jo flere sunders får du inn.

 

Taunt brukes bare i nødstilfeller. Den skaper "falsk" aggro, og denne forsvinner etter kort tid.

 

Ting fryktelig mange gjør feil når de tanker, er at de fokuserer på én mob. De charger en mob i en klynge, bytter til defensive stance, og hiver på fem sunders på samme mob. Når healeren gjør noe som helst, går alle etter ham/henne (siden ingen andre har vært slem mot dem, liksom). Da blir det kaos, ingen får healing, og gruppen wiper.

 

Et annet problem er hvis damagedealers ikke venter lenge nok før de begynner. Castere/huntere som critter rett etter tanken charger inn og ikke har særlig aggro, for eksempel. Da må tanken begynne å løpe tilbake mot synderen, og ekstra kult er det hvis mobben har en eller annen form for aoe-effekt (silence fra dinosaurene i Maraudon, f.eks.).

 

Og, nei, du skal ikke tenke så mye på å gjøre skade. Har du ekstra rage, sleng inn et par sunders for sikkerhets skyld. Og, som sagt, taunt er et sikkerhetsnett når ting går galt, ikke noe du bør basere tankingen på. Var i ST for et par dager siden med en fyr som ikke hadde snøring. Han gikk inn i mobs, tauntet én, og slo løs på den med heroic strike. Han måtte heldigvis gå etter en times tid. :)

Lenke til kommentar

Les http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...tmp=1#post11832

 

Ellers noen små tips, ja du kan nok tanke det meste med 2h. Men vil alikavel anbefale på det sterkeste og bruke skjold. Det ser bedre ut ovenfor de andre, og ser heller ingen grunn til å tanke med 2h. ja du gjør mer skade men hva så? det er ikke derfor du er der. charge inn kan vere en god ide, men som oftest er det greit og pulle med bue eller noe. Da har du mer kontrol på mobsa. Ellers det og iallefall få inn et par sunders på hver av mobene er seff viktig. revenge er og din beste venn når du tanker.

 

Det kan og vere lurt og lære seg og hoppe litt mellom stancene, da noen ting du trenger bare kan brukes i forskjellige stances. Som viss du trenger og stoppe en spell, og shieldbash er på cooldown da kan du bruke pummel i zerg, eller taunt er på cooldown og en mob springer etter priesten. Da kan du hoppe til zerg og bruke intercept. ++

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

Mitt tips er også å fyre igang bloodrage for å få tidlig rage som bruker til å spamme ut sunders på en eller flere mobs. Dette gjelder spes i de tilfellene det ikke er forsvarlig å charge inn.

 

At taunt ikke skal være basisen for tankingen er en ting, men at den kun bør brukes kun i nødsfall er ikke korrekt. Når jeg tanker bruker jeg konstant taunt...ikke pga at jeg nødvendigvis trenger å bruke den hele tiden, men den gir meg mer kontroll over situasjonen. Og når man har mer kontroll blir man ikke stresset og ting går lettere. For det andre er det lett å glemme skills man ikek bruker ofte. Derfor har jeg lagt meg til en vane med å bruke mye taunt og derfor glemmer jeg heller aldri å bruke den når situasjonen blir kaotisk.

Lenke til kommentar
Mitt tips er også å fyre igang bloodrage for å få tidlig rage som bruker til å spamme ut sunders på en eller flere mobs. Dette gjelder spes i de tilfellene det ikke er forsvarlig å charge inn.

 

At taunt ikke skal være basisen for tankingen er en ting, men at den kun bør brukes kun i nødsfall er ikke korrekt. Når jeg tanker bruker jeg konstant taunt...ikke pga at jeg nødvendigvis trenger å bruke den hele tiden, men den gir meg mer kontroll over situasjonen. Og når man har mer kontroll blir man ikke stresset og ting går lettere. For det andre er det lett å glemme skills man ikek bruker ofte. Derfor har jeg lagt meg til en vane med å bruke mye taunt og derfor glemmer jeg heller aldri å bruke den når situasjonen blir kaotisk.

5866176[/snapback]

 

 

Korrekt

Lenke til kommentar
Vil du ikke si at det er greiere å ha taunt klar til bruk når du virkelig trenger den, enn at det er 10 sec cooldown og du har brukt den på en mob som strengt talt ikke trenger å bli tauntet?

 

Personlig syns jeg det er greit å gjøre en god jobb uten å være avhengig av cooldowns.

 

Nja...som sagt så har det med å holde taunt-knappen aktiv, så man bruker den uten å tenke i krisesituasjoner. Og at man gjør det lettere for seg selv med å fortere få kontroll over situasjonen ved bruk av taunt.

 

10 sek er ikke allverden uansett og sjansen for at cooldownen er på fulle 10 sek er heller ikke stor i en krisesituasjon. Men ser man at situasjonen kan komme ut av kontroll så sørger man for å være litt mer konservativ på taunt-knappen.

 

Dvs det er synd å "waste" en så fin skill som taunt..bare pga at man venter på det "rette" øyeblikket å bruke den. Og sjansen er stor for at om ikke man er vant til å bruke taunt hyppig, så kan man lett glemme å bruke den om det blir kaos.

 

EDIT: Et eksempel er når hunter puller. Da står jeg litt foran dem andre..når mobben kommer mot oss og hunter som rygger hiver jeg fort inn taunt (når mobben er nær meg)..blodrage..sunder osv..På denne måten får jeg full aggro av mobben lenge før taunt-virkningen går ut uansett. Det finnes nok av situasjoner hvor det er fordelaktiv at en annen enn en warrior puller liksom. I alle disse situasjonene er taunt svært nyttig.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Battle stance --> Charge ---> Bloodrage --> [insert aggrocreating skill here]

 

Cycle targets, altså hvis du tanker to mobs, en sunder på mob 1, så en heroic på mob 2 osv.

 

Sunder armour er oppskrytt for å skape aggro, kjører du et sverd med 1.90 i speed (f. eks Bloodlords defender, Quel'Serrar etc) og spammer Heroic strike, er ekstremt effektivt for å skape aggro. Ja 5x Sunder er bra for melees etc, men er ikke den mest aggro skapende skillen.

Lenke til kommentar
Battle stance --> Charge ---> Bloodrage --> [insert aggrocreating skill here]

 

Cycle targets, altså hvis du tanker to mobs, en sunder på mob 1, så en heroic på mob 2 osv.

 

Sunder armour er oppskrytt for å skape aggro, kjører du et sverd med 1.90 i speed (f. eks Bloodlords defender, Quel'Serrar etc) og spammer Heroic strike, er ekstremt effektivt for å  skape aggro. Ja 5x Sunder er bra for melees etc, men er ikke den mest aggro skapende skillen.

5866646[/snapback]

 

Er bare idiotisk å bruke HS før du har 5 sunders på. Sunder er en av de mest aggroskapende abilities, har ikke cooldown, er billig på rage, og gir deg i tillegg mer damage. mer damage = mer rage= flere sunders og heroic strike.

Lenke til kommentar
Battle stance --> Charge ---> Bloodrage --> [insert aggrocreating skill here]

 

Cycle targets, altså hvis du tanker to mobs, en sunder på mob 1, så en heroic på mob 2 osv.

 

Sunder armour er oppskrytt for å skape aggro, kjører du et sverd med 1.90 i speed (f. eks Bloodlords defender, Quel'Serrar etc) og spammer Heroic strike, er ekstremt effektivt for å  skape aggro. Ja 5x Sunder er bra for melees etc, men er ikke den mest aggro skapende skillen.

5866646[/snapback]

 

Er bare idiotisk å bruke HS før du har 5 sunders på. Sunder er en av de mest aggroskapende abilities, har ikke cooldown, er billig på rage, og gir deg i tillegg mer damage. mer damage = mer rage= flere sunders og heroic strike.

5866690[/snapback]

 

Du tar feil desverre, sunder gir mindre aggro enn f. eks revenge og shield bash. Heroic strike går etter weapon speed, kjører du imp heroic strike 3/3 (som faktisk noen tanks gjør) da er det 12 rage cost, speeden varierer selvfølgelig med våpenet.

 

EDIT: Skal se om jeg finner den tabellen hvor det står hvor mye aggro hver skill produserer i forhold til damage.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Du tar feil desverre, sunder gir mindre aggro enn f. eks revenge og shield bash. Heroic strike går etter weapon speed, kjører du imp heroic strike 3/3 (som faktisk noen tanks gjør) da er det 12 rage cost, speeden varierer selvfølgelig med våpenet.

 

EDIT: Skal se om jeg finner den tabellen hvor det står hvor mye aggro hver skill produserer i forhold til damage.

5866699[/snapback]

 

Hva er det jeg tar feil med? Du får mye mer start-aggro av å smelle inn 5 kjappe sunder armors enn å vente på heroic strike, selv med raske våpen. Når du har fått inn 5 sunders kan du bruke heroic strike, revenge osv. Spesielt mot bosser som du misser mye mot, og som har mye parry, dodge osv, er heroic strike i starten risky greier synes jeg.

Lenke til kommentar
Hva er det jeg tar feil med? Du får mye mer start-aggro av å smelle inn 5 kjappe sunder armors enn å vente på heroic strike, selv med raske våpen. Når du har fått inn 5 sunders kan du bruke heroic strike, revenge osv. Spesielt mot bosser som du misser mye mot, og som har mye parry, dodge osv, er heroic strike i starten risky greier synes jeg.

 

Joda, tar poenget ditt, men folk tanker på forskjellige måter.

Lenke til kommentar

Gamer73:

 

Kva om du nettopp har taunta, du har 9.5 sekund igjen av CD på Taunt, og du mistar kontroll over ein av mobane? Kva gjer du då? Spring etter han/dei som er på veg mot presten din i håp om å nå dei igjen og få smellt inn en sunder armor eller to?

 

Det er det som ligg i å bli ein dyktig tank, å kunne holde agro frå alle - og spesielt å gjenvinne agro du mistar til ein prest. Det er der taunt kjem inn. Å spamme taunt er berre bortkasta, og der finst faktisk ingen gode argument for å bruke taunt på ein mob du allerede har agro frå :)

Lenke til kommentar
Kva om du nettopp har taunta, du har 9.5 sekund igjen av CD på Taunt, og du mistar kontroll over ein av mobane? Kva gjer du då? Spring etter han/dei som er på veg mot presten din i håp om å nå dei igjen og få smellt inn en sunder armor eller to?

 

Det er det som ligg i å bli ein dyktig tank, å kunne holde agro frå alle - og spesielt å gjenvinne agro du mistar til ein prest. Det er der taunt kjem inn. Å spamme taunt er berre bortkasta, og der finst faktisk ingen gode argument for å bruke taunt på ein mob du allerede har agro frå 

 

Challenging shout om det er helt krise. Og jeg taunter jo ikke mobs som aggroer meg da. Det er ikke snakk om å spamme taunt på samme target da. Men jeg plukker aggro med taunt...og det gjør jeg ofte og effektivt. Jeg annser meg selv som en dyktig tank takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...