Gå til innhold

Serenity Now bombs a funeral

Anbefalte innlegg

Skrevet
Haha, så enig så enig..

Begravelse i wow blir for dumt.. Så de fortjene å bli ganka! Haha, kosa meg skikkelig når jeg så filmen! :D

5877479[/snapback]

Dette var respektløst gjort. Minnestund i et WoW-spill var vel deres måte å hedre den personen som døde. Hvis man spiller fotball på et lag, og den ene lagkameraten din dør, er det da riktig av et annet lag å ødelegge en minnestund fordi llaget forteller at alle som vil kan hedre spilleren?

5878319[/snapback]

Sist jeg sjekket. Er fotball en virklighetshendelse, og hvis de vil ha en minnestund møtes de sammen på en fotballbane som også er virkelig. De har en personlig relasjon til medspilleren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Haha, så enig så enig..

Begravelse i wow blir for dumt.. Så de fortjene å bli ganka! Haha, kosa meg skikkelig når jeg så filmen! :D

5877479[/snapback]

Dette var respektløst gjort. Minnestund i et WoW-spill var vel deres måte å hedre den personen som døde. Hvis man spiller fotball på et lag, og den ene lagkameraten din dør, er det da riktig av et annet lag å ødelegge en minnestund fordi llaget forteller at alle som vil kan hedre spilleren?

5878319[/snapback]

Sist jeg sjekket. Er fotball en virklighetshendelse, og hvis de vil ha en minnestund møtes de sammen på en fotballbane som også er virkelig. De har en personlig relasjon til medspilleren.

5878351[/snapback]

Dette handler ikke om at det er i en fiktiv verden minnestunden ble holdt i. Dette handler om en person som døde som folk ville hedre. Hva hvis WoW var alt for denne personen. Skal man le av ham for det?

Respektløst og tankeløst.

Skrevet

seff er det bare et spill, og det var jævlig dumt å si ifra om det på et forum, og JA det var dumt å ha det på et PvP sted, MEN å skrive masse dritt om den døde på forumet etterpå, det er bare å gå så lavt som man bare kan...

Skrevet (endret)

5878351[/snapback]

Virkelighetshendelse? At man er kjent med folk over nettet via et dataspill kontra et ballspill gjør vel ikke relasjonen man evt har til personen mindre verdt?

Jeg ser ikke for meg å bli nær venn med noen jeg møter i et dataspill, men kan greit forstå at mange andre blir det. Kanskje mer "nerdete" å holde en minnesstund for død kamerat i et dataspill enn på en fotballbane, men hvorfor er det mindre verdt? Jeg synes ikke WoW er så veldig meningsfylt, but then again så er ikke ballspill så fryktelig mye mer meningsfylt og "ekte".

Syns bare det er rart at dette blir så totalt avfeid fordi "jammen det er ikke på ordentlig". Det er da mennesker som sitter bak tastaturet. Oh well. :)

Litt sviktende fornuft i å reklamere til hele realmen da, det er jeg enig i.

Folk er dessverre idioter, det må man bare ta høyde for.

Endret av thomanil
Skrevet (endret)

Har ikke sett denne filmen selv, men det jeg har lest her danner et rimelig greit bilde av det hele. Når det er sagt skal jeg si at jeg føyer meg lett in i rekken av de som synes denne handlingen er forkastelig. Men jeg vil også være enig i at på en PvP server kunne de helt klart ha holdt det for seg selv og/eller valgt et tryggere sted. Men det å holde en minnestud er ingenting annet en forståelig. Jeg holder selv til i en guild som setter de sosiale verdiene høyt å har i løpet av det første året fått mange gode venner. Hadde noen av dem gått av med døden ville det nok satt sine spor på meg, og jeg hadde selvsagt stillt opp på en eventuell minnestund. Som sagt, men masse folk spredd utover et passe stort landområde er det ikke altid lett å kunne få vist den respekten til den avdøde som de kunne ha tenkt seg.. Klart de finnes andre metoder også.. men hvorfor ikke WoW? Hva gjør et forum bedre?

Jeg ser til stadighet at folk henviser til at det hele er ett spill, å at det av den grunnen blir idiotisk. Ja, WoW er et spill. Men ekte sosial kontakt mellom ekte mennesker, hvor WoW kun er en arena eller bakgrunn, er ikke noe spill! Sier du; "Å så teit, snakker du med vennene dine over msn igjen nå? Du vet det bare er instant messaging?".Trodde ikke det.. eller hva?. Anyways, det er det samme, du kommuniserer og fører sosial omgang med andre mennesker over internett. Om portalen er WoW eller msn betyr ikke noe. Husk også at vi som oftest snakker vanlig komunikasjon mellom mennesker, rollespill er noe annet og tas ikke med som en variabel her, vi snakker om vanlige mennesker med vanlige kommunikasjons emner. WoW er et spill, ja! Menneskene? Tro det eller ei, men de er ekte! Derfor er (for folk flest ihvertfall..) mmorpg spill mer enn bare et spill(Merk, mer. Sier ikke at det ikke er et spill, bare mer enn bare det.). Greit jeg har full forståelse for at noen bare ser på det som et spill og kjører det deretter, men husk at det i teorien er eller kan være så mye mer enn det.

Det er derfor jeg fant det snodig at så mange syntes dette var morro eller at de fortjente det.

Jeg vet vel temmelig lite om hva slags personer det er som hjemmer seg bak mange av avatarene her. Men jeg regner med at pipa kunne fått en annen låt hadd noen de kjente godt igjennom WoW "takket for seg". Og om de hadde ledd og hånet av de som brydde seg og hadde arrangert en minnestund for denne personen.. Ja, jeg skulle mene at det er ditt eget, helt klare problem...

Det trenger ikke alltid å være vanskelig å få øyne på de virkelige taperne...

Endret av Amaranth
Skrevet (endret)

Etter å ha sett filmen vet jeg i alle fall hvilket guild som skulle havna på kos-lista mi hvis jeg var horde på den der serveren.. Det får da være måte på mangel på toleranse for andre mennesker.

At det er søkt å holde en minnestynd i et spill er jeg heller ikke med på. Jeg oppfordrer de som latterligjør dette til å komme på en bedre metode å minne en død venn på i den samme settingen. (I og med en sannsnylig stor spredning geografisk). Det var gjennom spillet de kjente han(elelr henne?) og dermed blir det naturlig å minne vedkommende på den måten.

Og selv om _du_ mener det er latterlig å holde en minnestund ingame bør det da være mulig å vise forståelse for at andre takler sorgen på den måten. Det er ærlig talt en eprson som har omkommet her.

Samtidig er det dog ikke mulig å vise annet enn medynk mot en så åpenbart skakkjørt gjeng som serenity now, som med dette setter en ny all time low i wow- communitiet sin historie.

/target Serenity now

/pity

Endret av Coaxmetal
Skrevet
Haha... Synd filmen er i så dårlig oppløsning, kunne godt tenkt meg og sett en del av innleggene i begynnelsen, samt utstyret på Allianse raidet.

5877688[/snapback]

www.serenity-now.org har link til filmen i høy oppløsning! :D

Skrevet (endret)

Man finner også en link til bedre kvalitet film lengre nede på side 1 :cool:

Endret av Per-Stian
Skrevet (endret)

5878351[/snapback]

Er ikkje WoW virkelighet? Du møter då vitterlig ekte mennesker, med ekte følelser, og dei kan faktisk dø. Hadde alle budd i samme by eller område kunne dei kanskje haldt minnestunda utanfor nettets verden, men så er ikkje saken.

Dei gjorde ein tabbe med å annonsere og halde denne stunda i eit PvP-område, ingen tvil om det, og hadde dei vært riktig uheldige kunne tilfeldig forbipasserande komme til å angripe, utan å vite kva som skjedde. Men å planlegge eit sånt angrep berre på pur faenskap er patetisk. Like eins synest eg det er å le av dette, du kan banne på at ingen hadde ledd om dette hadde skjedd med ein du (ikkje til deg Nordoelum) kjente godt, men alle blir så forbanna tøffe over internett.

Endret av zeph
Skrevet (endret)

Kan ikke si jeg ikke følte meg truffet ved at du skriver navnet mitt feil med vilje.

Kunne sikkert droppet å skrive "ikkje til deg" da. Eller?

Ed1t: Omformulering.

Endret av Nordoelum
Skrevet (endret)

Synes den filmen er både morsom og jævlig patetisk på en gang.

De folka der har ingenting med meg å gjøre, så det blir omtrent samme underholdningsverdi som america's stupidest home videos eller whatever... Synes ikke det er noe i veien med å inrømme dét. Musikken var jo også ganske kul. (EDIT: unntatt scatman john da, herregud...)

Hadde jeg gjort det sjøl? Hell no! Det er en fullstendig idiotisk ting å gjøre. Det der er den typen morons som tror at alt kan rettferdigjøres med "because we can".

Hadde nok ikke stillt opp på online minnestund i WoW heller for den saks skyld. Hele greia er rimelig latterlig, men underholdende.

Bottom line er at filmen er morsom nok som en dokumentering av idioti, men hvis man ser opp til noen av de gankerne der, så har du vel ikke finni opp kruttet akkurat...

Endret av Rata101
Skrevet

Jeg hadde aldri spøkt med begravelsen selv, og skjønner godt hvorfor de fleste syns det var en utrolig negativ handling. Men videoen og at noen i hele tatt gjorde det syns jeg er hysterisk morsomt.

Skrevet
Kan ikke si jeg ikke følte meg truffet ved at du skriver navnet mitt feil med vilje.

Kunne sikkert droppet å skrive "ikkje til deg" da. Eller?

Ed1t: Omformulering.

5880240[/snapback]

Du har misforstått før, "deg" kan være så mangt. Navnet gidda eg ikkje finne, du tok tydeligvis poenget uansett.

Skrevet (endret)

Ja, det er litt teit med online begravelse for en som død. Men så vet jeg ikke om attention whores er så kult heller. "Look! We can liek ki11 all teh careberz horedz AND maek teh moveie!! lolololololollll".

Overfølsomme horde og attention whore alliance >_<

EDIT: Typo.

Endret av Zythius
Skrevet

Jeg regner med dere synes det er patetisk når folk lager minne-nettsteder for avdøde venner også? Og at slike sider bør bli spammet ned med "omglolozwtbbqpwn"? For det er jo ikke ekte, eller? :roll:

Skrevet

Noen personer eier bare ikke respekt, sammvitighet og mennseklig forståelse. Jeg holder meg langt unna å engang se en video om folk som er så blåst i hodet sitt.

Skrevet

Jeg synes det var veldig respektløst gjort.

Har selv hatt tre bekjente i guilds/online squadrons som har gjennom årene død av forskjellige grunner (hjernesvulst, kreft og trafikkulykke). Deler av mitt WoW-guild har spilt sammen i over 10 år nå, fra Battletech MUSHer, via Ultima Online og andre MMOs som Planetside, DaoC, CoH og nå WoW. Hvis en (til) av dem falt bort, ville jeg iallefall hatt lyst å hylle dem også inne i spillet.

Blizzard har selv lagt inn en hyllest til en fallen medarbeider i WoW. I Barrens finner man The Shrine of the Fallen Warrior (rett nord for Crossroads). Som er en hyllest til Michel Koiter, som var en illustratør som jobbet på WoW.

Øystein

Skrevet

Min mening er denne:

Det sitter mange 1000 folk rundt omkring å spiller WoW. Å i spiller er det enkelt å greit Hord VS Alliance på en PvP server. Se for deg hvordan det er da å være disse alliance folkene. De har revet ute å spilt, tapt til så si halvt hp, kommer det da en feig horde å dreper dem. Panker han da evt i stikker tastaturet ditt og for til slutt ressa, da står han der igjen å tar deg. Slik er PvP selv om det er sinnsykt slitsomt er det også jævlig artig.

Og når da hordene er så lure at de legger ut en egen tråd om at det er der å der, møt opp! Hvem hadde ikke holdt seg unna, jeg hadde blitt med med engang. DA kan de hevne seg da, og det er en deilig følelse, jeg lover :cool:

Kosa meg når jeg så den (pga, jeg kjenner ikke den personen som døde irl, og da klarer jeg desverre ikke bry meg mindre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...