Gå til innhold

WW2-musikk til filmprosjekt


srbz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wagner var vel mer eller mindre nazist, så han kan vel duge.

Kanskje litt utenfor tiden, men det var vel musikk som Hitler likte (ellers var det det tyske folk som gjorde det, og føreren fulgte folket, eller noe slikt) (Jeg må innrømme at jeg bare fornemmer noe om akkurat det, så ikke ta det for god fisk).

Lenke til kommentar
Wagner var vel mer eller mindre nazist, så han kan vel duge.

Kanskje litt utenfor tiden, men det var vel musikk som Hitler likte (ellers var det det tyske folk som gjorde det, og føreren fulgte folket, eller noe slikt)

5836219[/snapback]

 

Wagner var Hitlers absolutte favorittkomponist, ja. Han ble gretten hvis han ble tvunget til å høre på noe som ikke var rimelig likt Wagner. Men å beskylde Wagner for å være nazist er litt bak mål, i og med at han døde i 1883.

Lenke til kommentar

Må den være fra 40-årene? Til bakgrunnsmusikk i dokumentarer liker jeg ambient best. Til en krigsdokumentar kan nok «dark ambient» gjøre seg bra. Jeg er ikke veldig bereist i det landskapet, men jeg husker navn som Lustmord og Raisin d'Etre. Det er kanskje mer «skummelt», dog.

Lenke til kommentar
Tar jeg ikke helt feil, er det Luis Armstrong som har originalen (godt mulig jeg tar feil). Det var uansett en bra idé. Tror pappa har den liggende på cd et sted.

5834539[/snapback]

"What A Wonderful World" er en Louis Armstrong-låt, Sam Cookes låt (som feilaktig ofte blir kalt omtrent det samme) heter egentlig "Don't Know Much". :)

 

Kunne Vera Lynn passet? "We'll Meet Again" er vel krigslåta over alle, i alle fall som halvtrist rulletekst-, mimre- eller oppsummeringsmusikk.

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Du kan jo kaste inn Battlefield 1942 themet hvis du trenger bra bakgrunns musikk uten tekster, den passer veldig bra til krigsscener!  :thumbup:

5837074[/snapback]

 

vet du hva den sangen heter?

Lenke til kommentar

Edith Piaf er det vel nesten dødsstraff for å glemme om man skal putte noe musikk til WWII.

Passer da spesielt bra sammen med et bilde av Frankrike i ruiner elns.

 

Og Vera Lynn er også et gromt forslag, den sangen bør kjøres på når freden kommer;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...