Gå til innhold

hva er din høyeste CPU temp?


JKJK

Anbefalte innlegg

Kom over noe skøy i går da jeg var ute hos en bekjent for å fjerne virus.

 

Han hadde en AMD Athlon XP 2400+, og denne opererte ved 75 grader celcius, IDLE! Pc'n var dønn stabil både ved last og idle over lengre tid. Har selv glemt å koble til prosessorvifta på en xp2100+ en gang, og den kræsja når den passerte 62 grader.

 

Kjente på prosessorkjøleren, og den var udugelig varm, så tror temperaturen stemte også.

 

Husker ikke nøyaktig hvilket hovedkort det var, men lurer på det var noe a'la Abit nf7-s eller noe sånt...

 

Det var en ferdigbygd pc fra komplett.no, og kjøleren så rimelig underdimensjonert ut iflg. mine øyne. Blir nok aktuelt å bytte den ut rimelig kjapt.

 

Hva er din høyeste CPU temperatur du noen gang har opplevd?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min noe overklokka xp 2000+ var oppe i 98grader (sjekka bios etter reboot), glemte å sette på vifta, etter det skulle jeg teste med passiv vannkjøling, gadd ikke lenger enn 80 grader på cpu da, kjørte prime på 2.3ghz og 1.7v, fortsatt samme cpu=) den er ikke død ennå, rusler og går på 2.3ghz.

Lenke til kommentar

Den høyeste temperaturen jeg har registrert er jeg litt usikker på, men det må være mellom 30 ig 35 grader.

Har en P4 1,6GHz @ 1,73GHz og en Glacial-kjøler beregnet for 3,4GHz eller noe i den duren. Holder meg som regel under 30 grader ved vanlig bruk, men under spilling får jeg ca 35 grader hvis det er lange perioder.

 

Har et passivt kjølt skjermkort som eneste varmekilde i PC'n og CPU-kjøler er eneste vifte i kabinettet. (Har èn vifte i PSU som blåser luft utover)

Lenke til kommentar

Høyeste temp på min Winchester 3000+ @ 3800MHz på et Asus A8N SLI-DeLuxe er 49 grader med høy rom temp og to 19Db Papst vifter som trekker luft gjennom et Cheieftech Dragon mediumtower kabinett. Thermalright XP120 kjøleribbe må ha kreditt for det.

Den er stor men lett den Thermalright ribba, til og med når 120MM papst vifte @ 16.5DB vifte er påmontert. Det står en annen papst vifte på nå men den skal av igjen til fordel for Papst 4412 F/2GLL 16,5DB. De kjøler så og si like godt, 34 grader idle mot 35. Støy er viktigere å ta hensyn til. Derfor skal alt over til et Chieftech maxitower, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307585, har heldigvis bare SATA disker. Synd at jeg må bytte strømforsyningen i tillegg.

 

:cool:

 

Papst 4412 F/2GLL angis som 18db på webshopper viden over.

Endret av GARDNR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min XP1800 palomino har ifølge AsusProbe vært oppe i ca 80+ grader, husker ikke i farten. Kabinettet stod litt isolert til og deler av det ble så varmt at jeg ikke klarte å holde håndflaten på det. Denne temperaturen må prosessoren ha hatt over et tidsrom på flere timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...