Gå til innhold

Tråden for oss konsollsamlere!


capy

Anbefalte innlegg

Hadde det vært greit å startet en egen tråd for oss konsollsamlere? Der vi kunne fortelle om de forskjellige konsollene vi har skaffet oss, til hvilken pris og i hvilken tilstand? Vi kunne gitt hverandre råd om forskjellige ting som blandt annet ekstrautstyr, hvor det er billigst, eller bare småpratet litt. kanskje utveksle noen spill? Eller gi råd om billige funn på for eksempel Ebay, eller bruktbutikker.

 

Selv venter jeg en NEC PC-FX til uken, bestilt fra japan. Ellers kommer en Sega MegaDrive II med MegaCD II og 32X om noen uker fra USA. Den jeg gleder meg mest til er PC-FX, siden jeg ikke har prøvd ut systemet før.

 

Uansett, noen som tror de kunne hatt interesse av en slik tråd?

 

Edit: forandret enmetittelen.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har interesse av det.

Siden jeg begynte å samle har jeg ikke kommet i kontakt med spesielt mange samlere, men jeg er overbevist om at det er endel der ute.

 

Jeg har følgende konsoller:

-Odyssey 1 (verdens første hjemmekonsoll)

-Vextrex (eneste med vektorgrafikk, utrolig kul!)

-Phillips Videopak (spillkonsollen jeg har mitt første minne fra, må ha vært i 1986-7)

-Atari 2600

-Intellivision

-Sega Mastersystem

-6 stk nintendo game&watch

-Nintendo 64

 

Av de nyere har jeg xbox 1 og 360, PS2, PSP og DS.

 

Jeg har veldig lyst til å skaffe meg commodore 64 og amiga 600, men har funnet ut at jeg må begrense meg noe pga plass :)

 

Er det noen som vet om det finnes noen norske forum om dette emnet?

Lenke til kommentar

Hei Octomannen! Er det Vectrex du mener? Har ufattelig lyst på en slik! Litt få spill som ble produsert, men de ser helt rå ut:) Selv har jeg begynt i andre enden av konsollproduksjonen og startet med de nyeste. Jeg er i sluttfasen på å skaffe meg en Nintendo Virtual Boy, mest fordi den er så utrolig spessiell. Jeg kom over en som aldri hadde vært brukt, så da klarte jeg ikke dy meg:)

Lenke til kommentar

Ja, det er Vectrex jeg mener. Det er vel kansje den av de gamle spillkonsollene jeg har brukt mest, utrolig god feeling :)

Det kom faktisk "3d"-briller til den også, men det eneste jeg har sett var priset til 10 000 dollar :/

Det kom faktisk en lyspenn til den også, som du kunne bruke til å tegne på skjermen med. Vectrex har en stor fanskare i utlandet og det blir faktisk produsert nye spill til den enda som du kan kjøpe via nettet.

 

Vitua Boy virker utrolig spennende, hvor kjøper du den fra?

Lenke til kommentar
Vitua Boy virker utrolig spennende, hvor kjøper du den fra?

5822324[/snapback]

 

Jeg kjøpte den fra Ebay. Greien er at jeg har nådd paypal-bergensingen på kontoen min, så nå må jeg vente til jeg er godkjent som utvidet kunde. Folk har snakket om at de blir kvalme og vondt i øynene av virtual boy men den blir sikkert morsom å prøve uansett. På fredag skal jeg innom noen lokale bruktbutikker og i påsken skal jeg til London. Håper på å finne noen morsomme konsoller eller kanskje noen spill til MegaDrive. Hvor mange spill har du til Vectrex'en?

Endret av capy
Lenke til kommentar

I england så bør det være gode muligheter for å få tak i en Vectrex.

Sitter på jobben nå så jeg er litt usikker, tror jeg har en ca 10 spill, alle med esker, manualer og "skjermer".

Blandt annet Spike som har tale i seg :)

Kommer tilbake senere med en komplett liste.

Det jeg kunne tenkt meg nå er en cocktail-arkadebord.. Tipper det er dyrt..

Lenke til kommentar
Vet ikke helt.. Er kanskje litt samler da..

 

NES

SNES

Nintendo64

GameCube

Playstation2

Xbox360

Nintendo DS

GameBoy Advance

GameBoy Color..

5822392[/snapback]

 

Vil kanskje ikke kalle meg en samler, men jeg har alle som den karen sa. + at jeg har en Sega Mega Drive, Philips Videopac og en enda eldre en jeg ikke husker navnet på liggende. Har også en Amstrad GT65 og en Radio Shack TRS-80 på kontoret atm :p

 

Veldig lyst på en Virtua Boy da. Hva er en vettug pris for en sånn?

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar

Jeg betalte $208 for min. Det var med frakt og 3 spill. Greien er at den jeg kjøpte var *MINT*, den har aldri vært pakket ut av plasten sin (esken har vært åpnet). Jeg har enda ikke mottatt den, men regner med selger er til å stole på da han hadde gode karakterer. Du finner helt sikkert billigere Virtual Boy'er men det er vanskelig å finne en som ikke har vært brukt.

 

Jeg var med på en budrunde på en Vectrex i dag. Det fulgte med 10 spill med sjablonger og konsollen så strøken ut, men prisen ble dessverre litt for høy. Høyeste budet mitt var AU$ 460 mens den gikk for AU$ 610. jaja, bedre lykke neste gang:) Oh.. glemte nesten å skrive hva jeg kjøpte i stedet. en NEC PCEngine DUO-RX import fra Japan. Håper den havner i posten før påsken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, har nok ikke det. Tror den tar sjøveien opp til kalde nord. Fra Japan til Norge kommer det vel til å ta litt tid. Hadde håpet å få den innen påsken, men den gang ei. Jeg fikk dog en NEC PCEngine Duo-RX Å leke med. Den virker kjempeflott og selv om kontrolleren er litt merkelig (samme som PC-FX) gir den en god følelse av å være tilbake i bekymringsfrie år av pre-puberteten. Ellers har en flott auksjon av en Vectrex blitt avsluttet. med penn, 3d-briller og 20 spill i orginal innpakkning. Jeg tenkte jeg skulle stå opp, legge inn et bud på $700 å leve lykkelig i alle mine dager, men da jeg stod opp var høyeste bud på $1,300 og da auksjonen var over hadde selgeren tjent over $1,400. Så mye penger har jeg bare ikke råd til..

 

Ellers er det en Atari 2600, eller rettere sakt en SEARS TELEGAMES på vei fra USA. Sears kjøpte rettighetene til å selge Atari 2600 under navnet Telegames i deres egne butikker. Det følger med en del spill og en egen boks som konsollen skal stå på. boksen har plastikklokk for konsollen og boksen i seg selv inneholder spill, 26 for øyeblikket. Verdens værste spill, ET, følger ikke med. Det må jeg nesten kjøpe, tvinge meg til å spille gjennom for så å ramme det inn å henge det på veggen. Ellers er det en del konsoller jeg lurer på å skaffe meg. 3DO, Jaguar og Neo-Geo. Men det får heller vente til økonomien er stabil igjen. Bare jeg klarer å holde meg unna Ebay;)

 

Ellers håper jeg flere har interesse for en slik retrotråd og er med på å holde den ved like. Dette fører også til at vi kanskje en dag får oss vår egen plass på gamer-forumet der vi kan diskutere ting som hører forgje århundrede til.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt.. Er kanskje litt samler da..

 

NES

SNES

Nintendo64

GameCube

Playstation2

Xbox360

Nintendo DS

GameBoy Advance

GameBoy Color..

5822392[/snapback]

 

Vil kanskje ikke kalle meg en samler, men jeg har alle som den karen sa. + at jeg har en Sega Mega Drive, Philips Videopac og en enda eldre en jeg ikke husker navnet på liggende. Har også en Amstrad GT65 og en Radio Shack TRS-80 på kontoret atm :p

 

Veldig lyst på en Virtua Boy da. Hva er en vettug pris for en sånn?

5843694[/snapback]

Vel, dere kan kalle meg hva dere vil, men jeg vil fortsatt si at jeg er en samler. En samler kan ha en konsoll, og et spill..

 

Jeg har forresten 17 spill til SNES'en mi nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...