Gå til innhold

Tråden for oss konsollsamlere!


capy

Anbefalte innlegg

Har også blitt bitt av basillen :!:

 

Var heldig å fikk en NES med 2 kontroller og 3 spill: Dr Mario, Kabuki Quantum fighter og Parasol stars rainbow islands 2 til £5.5 ca 66kr på ebay litt av et kupp. Konsollen var feilpostet i SNES kategorien :whistle:

 

En kamerat hadde en snes som vi satt og spilte på i 97 og 98. Har aldri spilt noen av spillene som følger med så det blir spennende.

Nå på ønskelista er en light gun og duckhunt :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis med NES da! Min har i alle fall A/V utgang. Tror nok jeg måtte gi litt mer for min NES:) Men den er satt i monteret for jeg har fått noe nytt å leke med. Amerikansk N64 med over 50 spill! har nå over 100 spill til den konsollen. Det hadde vært utrolig moro å få tak i alle spillene til den konsollen, men noe sier meg at det kommer til å bli DYRT! Jeg har også kjøpt meg en Sega Saturn med ett par spill, blandt annet Virtua Racing, som er det tøffeste spillet som finnes! En remake er laget til PS2 så jeg vurderer å lage en egen arcademaskin for bare dette spillet, med ratt og det hele, Idéen er nå bare i hodet for øyeblikket. Får vel først gjøre ferdig SliMame (se signatur).

Endret av capy
Lenke til kommentar

Da var NESen endelig ferdig vaska. Kvitt røyklukta pluss diverse matrester :p

Spiller Kabuki quantum Fighter kjempe morsomt :D

 

capy du er heldig. Jeg venter på en fabrikkforseila Pokemon Snap til n64.

Forresten all som er intressert I en gratis "ratt" kontroll for bilspill til sega saturn se her Gratis Sega Racing Controller Hos www.superufo.com tidligere www.successhk.com du betaler bare porto et par $.

 

PS: Hvis du ser på kategorien overstock kan du også få rumble packs til n64 gratis :dribble:

 

Mvh

Pc Lynet

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Hallo. Om du skal ha orginal AC adapter til GameGear på du nok på Ebay. Ellers bruker den 9V så det skal ikke være så vanskelig å finne en som passer. Leketøysbutikker, biltema og Clas Ohlsson er stedet du bør lete. Jeg kjøpte en billig universaladapter på Toys R Us til under femtilappen, det er jo ikke så gale:)

 

Når det gjelder NES så har du PAL og NTSC ja. Dette er ikke Nintendo som bestemmer. TV standarden var allerede satt og konsollene måtte lages for å passe til de forskjellige standardene. Famicom kasetter og NES kasetter kan ikke brukes om hverandre. Den ene typen har 60 pinner (kontaktpungter) mens den andre har 72 pinner.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det har vært litt stille i denne tråden de siste ukene. Jeg holder på med en reisejobb og har ikke fått dyrket hobbyen min så mye i det siste. Det jeg har kjøpt siden sist er en Nintendo DS i jubileumspakke med Super Mario Bros 1 og New Super mario bros til DS samt en veske. Ellers har jeg kjøpt enda en Gizmondo og en Playstation Two. Toys R' Us hadde tilbud på retrokonsoller for noen uker siden så jeg kjøpte noen av de også. Der er litt lettere å bare finne frem kontrollerene, plugge de rett i TVen å så spille i stedet for å dra frem rekkesekseren av en atari 2600. Jeg holdt på å kjøpe den rosa PS Two i dag men klarte å la være. Den hadde vært litt kul å ha stående i esken sin inne i monteret, men kompisene mine hadde vel begynt å lure litt:) dessuten kostet den 2000,- og det er litt i meste laget for en konsoll jeg allerede har to versjoner av.

 

Ellers venter jeg, som alle andre, på Wii og PS3. Det gjelder å ha litt penger til overs når disse rakkerene annkommer norske butikker:)

Lenke til kommentar

Veldig bra samling! :thumbup:

 

Selv har jeg NES, N64, GBC, XBox, PS2, GC, GBM, og DS lite. Har rundt 100 spill i tillegg.

 

Angående den svarte Famicom'en. Vet ikke om du har funnet svar på den, men sjekket Wikipedia og den sier at Twin Famicom, produsert av Sharp Corporations kom i svart og rød. Sikkert den svarte du har. Artikkelen er her.

 

 

Så igjennom N64-samlingen og la merke til at det ikke var noe gullfarget Ocarina of Time der. Den burde du se om du får tak i. Gullfarget OoT er den eneste versjonen der Ganons blod er rødt (er grønt i de andre versjonene), pluss at den har noen glitcher som kan utløse noen spennende effekter som jeg ikke kommer på i farten.

 

 

Fikk en liten 'aha'-opplevelse når jeg så denne:

vectrex.jpg

Meget mulig dette er den første konsollen jeg noengang spilte. Husker den enda veldig godt, har bare aldri visst navnet på den.

 

Anyways, keep collecting! Skulle ønske jeg hadde penger til å gjøre det samme!

Lenke til kommentar

Tja, la meg tenke..

 

NES

SNES

Nintendo 64

Nintendo Gamecube

Game&Watch (Omkring 4-5 stk)

Playstation

Playstation 2

Xbox

Xbox 360

Gameboy (Den første grå modellen)

Gameboy Color

Gameboy Advanced

Nintendo DS

 

Veldig opp og ned over hvilke spill jeg har til de forskjellige maskinene, men har godt over 15-20+ spill til alle.

 

Det var i grunn de jeg kom på sånn i farta. Har selvsagt hatt flere. Blant annet de fleste Sega konsollene, men alle har blitt solgt/gitt vekk pga plassen det til slutt tok opp.

 

Nintendo Wii skal forøvrig også bestilles ganske snart mellom jobben! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Sonny_Bonds. Mega Drive og Megadrive 2 kjører samme spill ja. Jeg har ikke testet NTSC spill på mega CD, så det vet jeg ikke om går, men det finnes et par bioser der ute, så kanskje en av de er laget for å spille av både PAL og NTSC. Jeg kan sikkert teste det en gang jeg har tid.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har en liten samlebasill i magan, dessverre. Men går heldigvis ikke så mye penger på gamle objekter, men noe blir det.

 

Til nå sitter jeg på:

 

Sega Mega Drive 2

SNES

N64

PS2

Wii

 

Samt noen og 30 spill til nevnte enheter. Sitter på en beskjeden spillsamling egentlig, bare vel 110 titler med PC spillene min. Samt har da noen maltrakterte maskiner slengende rundt en plass.

 

Mine planer for fremtiden er:

 

Sega Genesis (uten kreftsvulstene A.K.A addons)

Atari 2600

Gameboy

NES

 

Av nyere enheter er det en selvfølge at jeg skal ha X360 og PS3.

 

Problemet er at jeg har mangel på noe så verdifult som tid til å kose meg med denne hobbyen. Finner ut at mange timer går på spilling, noen på Ebay, noen på PayPal (gråtende over alle pengene jeg har brukt) og noen på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...