Gå til innhold

Tråden for oss konsollsamlere!


capy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, denne tråden må jeg jo bare ha i "mine innlegg" :)

 

Har så smått begynnt å samle selv, og er for tiden den stolte eier av følgende maskiner og konsoller:

 

Sega:

Master System

Master System II

Megadrive II

 

Nintendo:

NES

SNES

N64

Gamecube

Gameboy Color

Gameboy Advance

 

Sony:

Playstation

Playstation 2

Playstation Two (den lille)

 

Annet:

Xbox

Amiga 600

Amiga 1200

Commodore 64

 

Har for tiden desverre svært lite penger, da tjenestetillegget i militæret ikke er noe å bli feit av, men etter dimmisjon i juli kommer nok samlingen til å vokse, ja :)

 

Samler forøvrig også på spill til konsollene, men også til PC der jeg har flest spill... regner med at det er mellom 150 og 200 et sted til PC, og kanskje 50-70 samlet til alle konsollene til sammen

Lenke til kommentar

Om noen dager får jeg noen Gamegear konsoller med litt utstyr og spill. Jeg har planer om å bare beholde en eller to av de. Om noen er interessert i en Sega Gamegear så er det bare å ta kontakt. Jeg har også skaffet meg tre nye spill til Virtual Boy. For kort stund siden ble alle spillene til Gizmondo sluppet på internett, også PRE-releaser av spill som ikke ble ferdig eller som ikke kom i trykken før gizmondo gikk konk. De beste spillene er faktisk de som aldri kom ut, hadde de kommet tidligere kunne Gizmondo fremdeles eksistert. TomTom fungerer nå også på Gizmondo og jeg angrer ikke i det hele tatt på at jeg skaffet meg en slik.

Endret av capy
Lenke til kommentar

jeg er ingen stor samler, men jeg har disse konsollene:

 

-Nintendo Gameboy Color (m/ Gameboy Camera og Pokèmon Rød)

-Nintendo 64 (m/ Expansion pack, Minnemodul og en rød kontroll)

-Xbox(m/ 5 spill, DVD remote, sølvfarget kontroll og Headsett(for Xbox Live))

-Xbox 360(m/ en spilldemo)

 

jeg tok med X360 for jeg er stolt over den :)

 

BTW, Hvilke spill til Gizmondo er best?

Lenke til kommentar

Vet dette blir litt off-topic, men..

Må få si at de virker litt spreke de der sjefene i Gizmondo.. :)

Nå har vell to av dem havna i fengsel..

Han eine stjal ein Porsche(?) og krasjet, og han andre husker jeg ikke hva skjedde med..

Men var det ikke tre stykker som var 'sjefer' der, passer noen på han siste?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var Game Gear kommet i hus. tre konsoller, to uorginale engelske ladere, en orginal billader, en orginal "kuffert", Tv-tuner og en del spill, noen duplikate.

P6164382Small.jpg

 

P6164397Small.jpg

 

Ganske stor forskjell på dagens håndholdte og for seksten år siden:)

P6164406Small.jpg

 

* Main processor: Zilog Z80 (8 bit)

* Processor speed: 3.58 MHz (same as NTSC dot clock)

* Resolution: 160 x 144 pixels

* Colors available: 4,096

* Colors on screen: 32

* Maximum sprites: 64

* Sprite size: 8x8 or 8x16

* Screen size: 3.2 inches (81 mm)

* Audio: 4 channel tone generator

* RAM: 24 KB

 

 

Konsollene kom i tre mindre esker, i håp om at de kunne smugles inn til huset uten min samboers viten. Uheldigvis ble to av pakkene oppdaget.. Jeg forklarte at jeg hadde fått de for 100,- samlet, med frakt! Følte jeg ventet i en uendelighet før jeg fikk svar, dette kunne virkelig tippe begge veier. Heldigvis syntes hun 100,- var en grei pris for varene og lot det gå for denne gang. Hadde hun bare visst.. :)

 

Ellers Havnet jeg "utpå" igjen for noen dager siden og kjøpte meg en Grandstand Firefox F7.

d7_1_b.jpg

http://www.handheldmuseum.com/Grandstand/Firefox.htm

Gleder meg til å se tilstanden på denne maskinen, og denne kostet faktisk bare 100,- :)

Endret av capy
Lenke til kommentar

mye tøft

 

hadde jeg hatt 1mill us hadde jeg kjøpt verdens mest komplett konsoll samling på ebay i fjord en gang , regner med di fleste her så den

 

var vell neste alt av konsoller som hadde kommet , og godt over 10k med forskellige spill

 

ellers så eier jeg :

 

nintendo 64 med ymse spill 1-3 kontrollere og en del annet extrautstyr

ps1

psone

ps2

xbox

gamecube

 

noen handholdte fra nintendo

 

tror det var det , ikke så himla mye , men jeg har ikke plass til mere heller , har sy mye annet rot jeg samler på :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenkte jeg skulle blåse liv i denne tråden igjen nå som feriepengene har kommet inn på konto:) Kjøpte meg en Nintendo Gameboy Micro 20th Anniversary Edition:

 

Nintendogameboymicro20thanniversary.jpg

Flott design, flotte retrofarger, sterk og klar skjerm med baklys og ikke minst.. eller.. jo! den er i alle fall liten:) men det spørs om jeg kommer til å spille på den. For tiden står den i monteret og smiler til meg når jeg går forbi.

 

Ellers klarte jeg å skaffe meg en "Car Cradle" til gizmondoen. Denne enheten forsterker GPS signalet, noe som gjør at enheten får låst deg fast til satelittene og kan endelig brukes til navigering. For en stund siden klarte en person ved navn Ottaku (japansk som betyr "en person som liker anime", eller noe i den duren) å få usignert kode til å kjøre på Gizmondoen. Det åpnet for utrolig mye spennende, som for eksempel å kjøre Tom Tom. Og navigeringen fungerer kjempeflott! Det eneste negative med kjøpet av "Car Cradel"en var at tollvesenet trodde pakken inneholdt noen piller som er ulovlig å ta inn i Norge. Dette førte til at pakken ble stoppet og jeg måtte betale ca. 300,- for å få den utlevert. bittert, men "that's life".

 

Ellers venter jeg noen pakker igjen. Skal knipse bilder når det dukker opp noe spennende:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...