Gå til innhold

Tråden for oss konsollsamlere!


capy

Anbefalte innlegg

commodore 64 (veldig billig på ebay og spillene koster bare et par kroner)

nes

snes (ikke den vanlige versjonen. husker ikke i farten hvilken den er)

 

 

jeg vil ikke akkuratt kalle meg en samler, men disse har jeg mange gode minner med, så det er derfor jeg har dem. kunne tenket meg et par til. gøy å ha :)

 

 

av de nyere har jeg kun N64 og PS2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var jeg endelig så heldig å få tak i en Vectrex. den kommer med 8 spill i orginal embalasje. Samtidig har VISAkortet begynt å gløde og kontoen er tom. Lurer på hvordan jeg skal ha råd til leilighet, strøm, internett + en bil som ikke vil starte og som må godkjennes for 2 mnd siden:) Men nå, NÅ skal jeg holde meg unna Ebay:)

Lenke til kommentar

Jeg har supervision, med tre spill. Et motorsykkelspill (det beste spillet av de tre), og to puzzle-spill.. Og tetris da seff

 

Edit: Bruker den ikke lenger, så hvis noen av dere samlere er keene på å kjøpe den så er det bare å sende pm

Endret av Corn
Lenke til kommentar

I går mottok jeg to pakker, en Virtual boy og og en Atari 2600. Tenkte jeg skulle poste noen bilder av Virtual Boy'en.

 

P4204120Small.jpg

Her har vi pakken. Selve pakken er en del slitt, men med tanke på hvor gammel den er, er det ikke så gale.

 

P4204122Small.jpg

Denne Virtual boy'en (heretter VB) er aldri blitt brukt. Å pakke opp en vare som er over 10 år gammel når den ser helt ny ut er en merkelig følelse:)

 

P4204123Small.jpg

delene er tatt ut av pakken.

 

P4204124Small.jpg

Closeup av kontrolleren. Denne skal ha 6*AA batterier og forsyner VB med strøm. Det finnes også et eget strømadapter, men det får komme senere om interessen er der.

 

P4204125Small.jpg

Stativet. VB klipses nedpå og vinkelen kan stilles med en mutter. Stativet skal sitte på et noenlunde høyt bord for å få rette høyden. Det mest passende for meg var spisebordet.

 

P4204126Small.jpg

Selve enheten med fokusinstillinger.

 

P4204127Small.jpg

En gummipakning (minner litt om våtdraktstoff) gjør at alle hoder kan passe inn og begrenser lys i å slippe inn. 2 røde firkanter er hva du ser gjennom når du spiller.

 

P4204128Small.jpg

VB og stativ.

 

P4204129Small.jpg

Kontroller, VB og stativ er koblet sammen. batteriene skal i kontrolleren og spillet skal inn i fronten på VB.

 

P4204131Small.jpg

Noen hendige "trigger"knapper.

 

P4204132Small.jpg

Spill!

 

P4204133Small.jpg

Dette følger med ett spill. gøy å åpne spillene også. Disse var også helt nye.

 

P4204134Small.jpg

Selve spillet med beskyttelsesdeksel.

 

P4204135Small.jpg

Dekselet er tatt av og spillet er klar til å plugges inn i VB.

 

P4204121Small.jpg

Dokumentasjon som viser riktig spillestilling.

 

Beklager at bildene ble litt mørke, håper dere klarer å leve med det:) Om noen lurer på noe er det bare å spørre.

Lenke til kommentar

Tøff samling! Game&watch samlingen var imponerende! Til megadriven burde han skaffe seg en megaCD. Kanskje jeg skal lage en slik side en gang:)

 

Betalte for vectrexen i går. Grunnet minus på konto kan jeg endelig ta en titt på Sega MegaCD'en min. Den virker ikke og jeg har kommet frem til en sikring som må skiftes. Siden jeg ikke har noen sikringer liggende får jeg vente litt med resten av arbeidet. kanskje jeg finner en passende fra noe gammelt skrot jeg har liggende.

 

Har noen forsøkt å kjøre NTSC Atari 2600 på PAL TV gjennom antenneinntaket? jeg har ikke sett noen SCART overganger eller liggende og er litt bekymret for at jeg ikke skal få farge på spillene. TVen konverterer fra NTSC til PAL men ikke antenneinngangen. tips mottas med takk:)

Endret av capy
Lenke til kommentar

hehe, skal passe meg;) Var innom Clas Ohlson og kjøpte meg noen sikringer og en sikringsholder. Nå er den permanente, ødelagte sikringen erstattet med noe mye bedre; en utskiftbar sikring. og det beste av alt er at den kan byttes fra utsiden av konsollen. Nå blir det nok litt mega-CD spilling på meg. Nesten synd det er så fint vær her i bergen..

Lenke til kommentar

Ah, fint eksemplar! Hva måtte du gi for herligheten? Er det ikke RF-tilkobling på den? Kunne tenkt meg en slik jeg også, men for øyeblikket venter jeg på Vectrexen. Eneste problem er at det er US-versjonen, så jeg trenger en trafo til den. Kjipt å ikke ha penger. Ebaylisten over ting jeg følger med på er ganske lang etterhvert. Så typisk at en fyr legger ut masse knask fra gamledager nå som kontoen er tom. Må bare holde ut en uke til nå:)

 

Har du brukt NTSC konsoll med RF-utgang på PAL TV? jeg får bare svart/hvit og en del skurring. Håper på å finne en overgang, eventuelt en NTSC TV, men da hadde det vært konge om den var 230V. sjansen for å finne noe slikt er vel heller ganske liten. Ellers kan det jo hende at jeg bare trenger ett nytt adapter, vanskelig å vite..

Endret av capy
Lenke til kommentar

Da hadde endelig Vectrex'en annkommet Bergen. Siden den kommer fra USA trenger jeg en trafo for å kunne bruke den. Ellers er klistrepanelet på kontrolleren revet av en gang for å bli satt på igjen. konsollen trenger også en liten vask, men det er i alle fall deilig å endelig ha fått den i hus!

P5044234Small.jpg

Alle spillene kom i eske med manual og ovelay. Gleder meg til å spille på denne! Ellers skal jeg ut på Ikea å se om jeg ikke finner noe som kan fungere som monter. Må jo ha konsollene på utstilling:)

Lenke til kommentar

Jeg kan vel ikke kalle meg en samler, men jeg har noen.

Jeg har følgende konsoller:

- Game & Watch (6 stk. av de eldre versjonene)

- Famicom (den japanske versjonen av NES, med 7 spill)

- Nes (3 stk. med ca. 30 spill)

- Snes (med ca. 25 spill)

- Nintendo 64 (med ca. 10 spill)

- Nintendo Gamecube (med ca. 10 spill)

- Gameboy (med 3-4 spill)

- Gameboy Advance (med ca. 13 spill)

- Nintendo DS (med 8 spill)

- PS2 (med gudene vet hvor mange spill :p )

- PSP (med 3 spill)

- Xbox 360 (6 spill)

 

Jeg har hatt betydelig flere konsoller opp gjennom årene, men de har jeg solgt, for å få råd til nye.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...