Gå til innhold

Tråden for oss konsollsamlere!


capy

Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på hva man kan gjøre med en sånn her en. Er de spillene på cd bedre kvalitet enn vanlige mega drive kasetter?

6463041[/snapback]

 

Aha! Gode gamle Sega Multi-Mega fra '94. Konsollen inneholdt to prosessorer, ble produsert i begrenset anntall og kun lansert i vesten. I USA heter konsollen Genesis CDX. Grunnen til å bruke CD og ikke kassetter er produksjonskostnader og lagringskapasitet. Ved å bruke CD kunne spill inneholde blandt annet filmsekvenser og lydspor i CD-kvalitet. Prosessoren for CD-ROMen var nesten dobbel så kjapp som den vanlige MC 68000 7,6MHz prosessoren som stod i Mega Drive og det ble lansert ca. 80 spill på CD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde jeg endelig fått pakke i posten igjen! Den første konsollen kjøpte jeg mest på grunn av pakken:

P7144511Small.jpg

P7144512Small.jpg

Slik skal den få stå på utstilling:) Må finne en måte å smugle flere montrer inn i huset på.. Det kan bli vanskelig!

 

P7144516Small.jpg

Bandai WonderSwan Color Final Fantasy Edition:)

 

Konsollen kan holdes vertikalt eller horosontalt alt etter hvilke spill som blir spilt. WS Color ble sluppet i Japan desember 2000 og spillproduksjonen stoppet i 2003 med ca. 200 spill bak seg. Hobbyprogrammering-konkuranser hadde foregodt siden 2001 og som siste spill i rekken valgte Bandai å slippe en av vinnertitlene "Judgement Silverfish" i 2004. Siden har konsollen vært død for massemarkedet. Grunnen til at Baidai aldri forsøkte å lansere WonderSwan for vesten begynner med "N" og slutter på "intendo". Big N ville blitt en alt for sterk konkurent.

 

 

Ellers har jeg mottatt en "Interstate Mini T.V. Game 1104", som er en pongklone produsert i England.

P7144519Small.jpg

P7144521Small.jpg

 

Jeg la inn et bud på £1 for moro skyld, men så ble den min noen daget etterpå. ett par £ i frakt og noen dager senere kunne jeg spille pong på 32" min i stuen. Det som er litt spessielt er at lyden ikke kommer fra TVen, men fra konsollen. Den går på vanlige 9V brannvarslerbateri eller nettstrøm ved bruk av adapter.

 

Slenger med et bilde av pongspillet, det er tross alt fredag idag!

P7144524Small.jpg

En del snø og vrengning på bildet, men det for være godt nok for nå.

 

Det var det for denne gang. Håper flere involverer seg i denne tråden etterhvert og kommer med morsome og interessante bilder/tekster om konsoller.

Lenke til kommentar
Veldig nysjerrig på hva slags monter du har  :yes:

 

Kan du legge ut et bilde?  :)

6492685[/snapback]

 

Hei. Klart jeg kan legge ut et bilde, men det er utrolig rotete der nå. Til å begynne med gikk alt jeg fant inn i skapet, men nå som jeg begynner å få dårlig plass må jeg nok fjerne noe, spillene for eksempel. Playdia er heller ikke noe serlig å ha utstilt, men med tanke på hva som kommer i posten neste uke eller uken etter, så gidder jeg ikke begynne å rydde plass helt enda:)

P7154526Small.jpg

Treskapet i bakgrunnen inneholder de konsollene som ikke får plass i montrene. Planen er å hive treskapet ut og erstatte det med montrer. montrene skal stå med ryggen mot hverandre og ut fra veggen. kanskje tre i lengden = seks stk;)

 

montrene er fra IKEA. En som bruker samme skap som meg er denne fyren. En del ryddigere der ja! :)

Lenke til kommentar

En ny dag, en ny konsoll i posten:) Men denne har jeg problemer med å finne info om.

Famicom (Nintendo) lanserte i 1983 Family Computer. Denne konsollen var hvit og rød. Konsollen kom med to kontrollere, der 2playerkontrolleren hadde microfon. kontrollerene var røde med gull og svart.

FM2Small.jpg

Denne konsollen er det ikke vanskelig å finne stoff om, men i dag fikk jeg denne i posten:

 

P7174545Small.jpg

P7174536Small.jpg

Konsollen er svart, kontrollerene er svart med gull og svart. Mic mangler på 2playerkontrolleren, mens begge kontrollerene har turboknapper. Håper noen kan hjelpe meg å finne info om denne spessielle Famicom-maskinen.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Nye ting i posten idag:

1playerand2player2006Custom.jpg

Der ser dere gode, "gamle" Nintendo Gameboy Micro 20th Anniversary Edition sammen med en ny faceplate, 2nd Player som kun medlemer av Nintendo Club Japan har mulighet til å kjøpe (jeg kjøpte det gjennom Ebay, så klart). Face platen er montert på en Gameboy Micro "dummy", altså en konsoll som mangler innmat.

 

Så har vi de orginale kontrollerene da! måtte jo ha de også.

1playerand2player1983Custom.jpg

 

...som så klart hang fast i en *mint* Family Computer fra 1983:

P7204568Small.jpg

 

Fikk også en *kremt*...

P7204553Small.jpg

Denne er litt flau.. Pokemon Pikachu LIMITED EDITION. Den ble kjøpt for å bruke til 2nd face plate da jeg ikke viste at face platen kom med dummy. Nå lar jeg Pikachu få beholde konsollen så lenge:)

 

Ellers lurer jeg fremdeles på Hva den svarte Famicom maskinen egentlig er for noe. Jeg tenkte det kanskje var en amerikansk versjon eller noe, men undersiden mangler litt skrift i forhold til den røde/hvite:

P7204570Small.jpg

P7204579Small.jpg

 

Baken er også annerledes:

P7204582Small.jpg

P7204583Small.jpg

Info om denne konsollen mottas med takk! Kanskje det er et uorginalt cover? Men det forklarer jo ikke turboknappene og tilkoblingsmulighetene bak. Kanskje den er fake/kopi? Eller at det bare er en nyere versjon. Har ikke peiling, men om DU har, så gi meg beskjed.

Lenke til kommentar

Først og fremst, fine samlinger som vises fram her ja :)

 

Er ikke den store samleren, men jeg har da noen greier selv også, bl.a. så har jeg vel en tre-fire gamle "Game & Watch" spill, og jeg tror ikke jeg kommer til å kvitte meg med de. Aner ikke hva de er verdt, men de synker iallefall ikke i pris.

 

Som gammel C64-spiller så har jeg jo den maskina. Til den så leter jeg i ny og ne etter spillet Fred, om noen vil bli kvitt det pm meg ;)

 

Amiga 500 er der et sted.

 

En merkelig konsoll som ligner noe på de forhistoriske dere har dratt fram har jeg også, men den ligger hos min gamle mor i et kott et sted, så det tar vel en stund til jeg kan komme tilbake med info om den, slik at jeg kan finne ut hva det er for sak.

 

Ellers NES og en playstation2 som er på vei til å bli chippa.

 

Og snart handles ds-lite eller psp inn, så fort jeg får bestemt meg for hvilken :p

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar

Skarphedin Olsen, Game & Watch er utrolig stilig. Husker jeg lånte donkey kong av en nabo for noen år siden. Spilte det dag inn og ut:) Han ville selge det til meg for 50 eller 100kr, men jeg fikk ikke lov av mamma, som mente det var penger kastet ut av vinduet. For noen uker siden så jeg en i *mint* ,som aldri hadde vært åpnet, for salg på Ebay for $990. Aner ikke om fyren fikk solgt den..

Har ikke begynt å samle på C64 enda men har en kompis som vil selge til meg. Nå har jeg lovet min samboer at jeg ikke skal kjøpe mer fra ebay (denne mnd) men å kjøpe av kompiser snakket vi ikke noe om:)

 

vidjay, jupp, tror det er en clone. NTSC og greier:) Har enda ikke funnet info om den, men kanskje det ligger noe her:

http://hawanja.com/famiclones.htm

Har sett en del som ligner, men da har fargen vært i standard rød/hvit. Nå skal det sies at jeg ikke har kommet gjennom hele listen enda.. den er laaaang:)

 

Ellers dukket det opp en svart DS lite i posten idag fra Elkjøp. Det er jo ikke Ebay det heller. hehe. Den er ikke så veldig spessiell men om folk vil se hva som følger med så kan jeg sikkert laste opp noen bilder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg endelig fått NES i hus. Kom med orginal eske og greier! Har ferie for tiden, så jeg gidder ikke laste opp noen bilder enda, dessuten vet vel de fleste hvordan en NES ser ut:) Morsomt å spille Super Mario Bros igjen. Alt går på skinner helt til level 5-1 eller rundt der. Artig at jeg fremdeles husker litt secrets på levelene. Kassettene jeg fikk med må nok renses for de starter ofte med feil på text, textures og levels. Må nesten skaffe meg en "Blow me" t-skjorte nå:)

BT-blowme-featured-607.jpg

Endret av capy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ferien min er ikke helt over, men tenkte jeg skulle legge ut noen nye bilder her uansett:) UPS kom på døren idag med denne herligheten:

CIMG3336Small.jpg

Atari Jaguar. Konsollen kom ut i 1993 men første gang jeg hørte om den var på slutten av '96. Jeg har egentlig alltid hatt lyst på en, så da denne kom ut for salg måtte jeg slå til. konsollen er strøken og kom med scart kabel og en ekstra håndkontroller..

 

 

.. og 18 spill! flere esker har aldri vært åpnet og er fremdeles i beskyttelsesplasten sin.

CIMG3335Small.jpg

 

CIMG3341Small-1.jpg

Jeg startet opp Tempest 2000 for å teste systemet. Alt fungerer som det skal og det er en fryd å spille. Senere kommer jeg til å skaffe meg en "rotary kontroller". Dette en er kontroller som Atari aldri ga ut, men personen bak Tempest 2000 la inn en funksjon for uansett. I stedet for D-padden er det et hjul som kan snurres rundt. Privatpersoner lager slike kontrollere og selger de på Ebay og andre nettsteder.

Det ligger vel i kortene at konsollen skal oppgraderes med en cd-rom addon etter hvert også. Må bare vente på mer penger (må vel først komme meg tilbake på jobb!) og en bra pakke på ebay.

 

Ellers har jeg begynt å kjøpe inn litt N64 spill. Dette er også en av de konsollene jeg var skikkelig sugen på. konsollen kostet for mye, for ikke å snakke om spillene! men nå har jeg endelig fått noen i hus:

CIMG3309Small.jpg

Disse spillene er amerikanske. Jeg har ikke noen amerikansk konsoll enda, så disse er midlertidig pakket ned. Amerikansk konsoll er allerede kjøpt inn, pluss noen spill til, så med tid og stunder skal jeg gi disse krabatene litt oppmerksomhet også. ett par av spillene er duplikate, så om noen har en amerikansk N64 og kune tenke seg noen spil er det bare å sende en PM.

 

Jeg har også skaffet meg noen europeiske spill, samt en ekstra konsoll, noen minnekort, rumble-pakker og joypadder:

CIMG3325Small.jpg

 

Så har vi Sega Nomad:

CIMG3353Small.jpg

Dette er en håndholdt konsoll som spiller Sega Genesis spill. Genesis er den amerikanske versjonen av Mega Drive. konsollen har tilkobling for enda en kontroller slik at det er mulig å spille 2player på samme skjerm. Det er også mulighet for å koble konsollen til TV. Det fulgte også med noen spill:

CIMG3349Small.jpg

 

Bildene i denne posten ble tatt av kompaktkameraet til min samboer da jeg har pakket ned mitt eget kamera.

Endret av capy
Lenke til kommentar

jupp, har spilt litt zelda: OoT og det er utrolig gøy! Spilte det på PCen da jeg gikk på grunnkurs for mange år siden. Da hadde jeg en Pentium 2 300Mhz med 64meg ram og woodoo2 (?) skjermkort. Emulerte spillet gjennom UltraHLE men det er noe annet å spille det på TVskjermen og med den rette kontrolleren. Det eneste jeg savner er quick save/load funksjonen. For tiden ser jeg etter Majoras mask (pal) for N64. Jeg testet dette spillet på gamecube og det er et fint spill det også.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på. Om den kommer i strøken eske, super mario bros, manualer, adapter og joystikk kan du få en grei pris for den. dette er den minste pakken og kostet meg £21 + frakt fra england (brukt, men i fin stand). Versjonen med duckhunt og pistol kan koste litt mer. Det samme gjelder versjonen med multitap, 4 kontrollere og fotballspill. Juvelen i serien er versjonen med ROB the robot og heter DELUXE SET. Prisen på disse settene er av og til overdrevet dyre, men du skal ha en mulighet til å få kjøpt ett flott eksemplar for £130 og oppover. *mint* eller nye pakker koster gjerne mye mer. Det best bevarte DELUXE SETtet på ebay går for $999 i skrivende stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...