Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg bytte NGT ADSL modem med 3Com ADSL Modem?


Anbefalte innlegg

Jeg har adsl fra NGT og har nå kjøpt meg ett 3Com ADSL Wireless 11g Firewall Router.

 

Kan jeg da bytte ut Netopia modemet jeg har fått fra NGT og konfigurere 3Com'en slik at jeg kun kan ha 3Com'en "rett i veggen"?

Eller må jeg fortsatt bruke modemet fra NGT og sette 3Com ADSL ruteren "etter" Netopia modemet?

Endret av geir-thr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har adsl fra NGT og har nå kjøpt meg ett 3Com ADSL Wireless 11g Firewall Router.

 

Kan jeg da bytte ut Netopia modemet jeg har fått fra NGT og konfigurere 3Com'en slik at jeg kun kan ha 3Com'en "rett i veggen"?

Eller må jeg fortsatt bruke modemet fra NGT og sette 3Com ADSL ruteren "etter" Netopia modemet?

5806031[/snapback]

 

Ja hvis 3com boxen du har kjøpt har adsl modem, noe jeg tror det har(med forbehold, skal vel være denne du har) så skal det ikke være noe i veien for at du kan bytte ut modemet fra ngt og sette 3com'en rett i veggen.

Lenke til kommentar
Takk for svar  :thumbup:  hwl

 

Yes! Det er den jeg har  :w00t:

Nå ble jeg glad..

 

Men hvor kan jeg finne informasjon om hvordan jeg konfigurerer den?

Har prøvd litt, men uten å få kontakt med Internett

5806183[/snapback]

 

Hvis du ser på linken under står det hvilke verdier du skal fylle ut, dette er ikke fra en 3com router, men viser ngt sitt teknisk oppsett

 

http://draytek.no/ruteroppsett/2600ge_ngt.jpg

Lenke til kommentar
Takker for svar  :thumbup:

 

Ser ut til at jeg må aktivere på nytt, dvs ringe kundeservice siden jeg ikke har et modem fra NGT...

 

 

Jeg har nå plass nummer      23        :thumbdown:

5806270[/snapback]

 

Du behøver ikke aktivere på nytt, bare sett opp pppoa riktig og brukernavn og aktiveringspassord i ruteren.

 

RAH

Lenke til kommentar
Prøvd med PPPoA også?

5806347[/snapback]

Nei, det har jeg ikke..

Men var inne via telnet og så på konfigurasjonen til ADSL modemet fra NGT jeg brukte fra før; og der stod den på PPPoE..

Da skal den vel stå på det nå også?

Endret av geir-thr
Lenke til kommentar
Prøvd med PPPoA også?

5806347[/snapback]

Nei, det har jeg ikke..

Men var inne via telnet og så på konfigurasjonen til ADSL modemet fra NGT jeg brukte fra før; og der stod den på PPPoE..

Da skal den vel stå på det nå også?

5806355[/snapback]

 

Det er PPPoA du skal bruke, ikke PPPoE, har selv satt opp dette og fungerer utmerket, men som sagt bruk PPPoA

Lenke til kommentar
Prøvd med PPPoA også?

5806347[/snapback]

Nei, det har jeg ikke..

Men var inne via telnet og så på konfigurasjonen til ADSL modemet fra NGT jeg brukte fra før; og der stod den på PPPoE..

Da skal den vel stå på det nå også?

5806355[/snapback]

 

Det er PPPoA du skal bruke, ikke PPPoE, har selv satt opp dette og fungerer utmerket, men som sagt bruk PPPoA

5806417[/snapback]

 

 

 

Det varier fra kunde til kunde.. Spurte support mannen om det..

men han kunne ikke gi meg særlig mye hjelp..

 

han sa at de fleste instillinger kune være feil.. men sync lampen skal alikevell slutte og blinke og starte å lyse.. Det gjøre det ikke hos meg..

 

Noen som har noen tips..?

Lenke til kommentar
Husk også at username for nextgentel er (P + kundenr. -10000)

5806448[/snapback]

 

 

Det trudde jeg også, men på telefon med kundeserveice sa de jeg sulle skrive det uten P ...

Mulig han tok feil, siden jeg la merke til at det stod P+brukernr i konfig. på det gamle ADSL modemet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...