Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg bytte NGT ADSL modem med 3Com ADSL Modem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvd med PPPoA også?

5806347[/snapback]

Nei, det har jeg ikke..

Men var inne via telnet og så på konfigurasjonen til ADSL modemet fra NGT jeg brukte fra før; og der stod den på PPPoE..

Da skal den vel stå på det nå også?

5806355[/snapback]

 

Det er PPPoA du skal bruke, ikke PPPoE, har selv satt opp dette og fungerer utmerket, men som sagt bruk PPPoA

5806417[/snapback]

 

Må svare meg selv litt. I min netopia router stod det og står PPPoE når jeg resetter og aktiverer den men skal jeg benytte annen router/modem som skal settes opp manuelt så må jeg bruke PPPoA, hvorfor det står PPPoE i Netopiaen vet jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Prøvd med PPPoA også?

5806347[/snapback]

Nei, det har jeg ikke..

Men var inne via telnet og så på konfigurasjonen til ADSL modemet fra NGT jeg brukte fra før; og der stod den på PPPoE..

Da skal den vel stå på det nå også?

5806355[/snapback]

 

Det er PPPoA du skal bruke, ikke PPPoE, har selv satt opp dette og fungerer utmerket, men som sagt bruk PPPoA

5806417[/snapback]

 

Må svare meg selv litt. I min netopia router stod det og står PPPoE når jeg resetter og aktiverer den men skal jeg benytte annen router/modem som skal settes opp manuelt så må jeg bruke PPPoA, hvorfor det står PPPoE i Netopiaen vet jeg ikke helt.

5806487[/snapback]

 

 

 

Ser ut til at det ikke er det problemet ligger..

Fikk vite på kundeserveice at modemet skal SYNC'e på både PPPoE og PPPoA.. Noe det ikke gjør...

Lenke til kommentar
Du har AnnexB på routeren og ikke AnnexA?

5806636[/snapback]

 

Hva er det? Er ikke så god på dette.. :blush:

5806655[/snapback]

 

 

AnnexA og AnnexB er signaleringsprotokoller for ADSL'en.

 

Er du skikkelig uheldig støtter ikke 3com'en annexB, sjekk i oppsettet.

 

RAH

Lenke til kommentar
Du har AnnexB på routeren og ikke AnnexA?

5806636[/snapback]

 

Hva er det? Er ikke så god på dette.. :blush:

5806655[/snapback]

 

 

AnnexA og AnnexB er signaleringsprotokoller for ADSL'en.

 

Er du skikkelig uheldig støtter ikke 3com'en annexB, sjekk i oppsettet.

 

RAH

5809917[/snapback]

 

 

Hei, jeg finner ingenting om AnnexB eller AnnexA i konfigurasjonen.

Lenke til kommentar
Du har AnnexB på routeren og ikke AnnexA?

5806636[/snapback]

 

Hva er det? Er ikke så god på dette.. :blush:

5806655[/snapback]

 

 

AnnexA og AnnexB er signaleringsprotokoller for ADSL'en.

 

Er du skikkelig uheldig støtter ikke 3com'en annexB, sjekk i oppsettet.

 

RAH

5809917[/snapback]

 

 

Kan vel egentlig utelukke det med AnnexA/AnnexB siden andre på froumet her bruker den sammen enheten sammen med NGT.

 

Dessuten; vis man leser produktanmeldelsen på Komplett, er det en bruker der som brukte det sammen med NGT.

Lenke til kommentar
Du har AnnexB på routeren og ikke AnnexA?

5806636[/snapback]

 

Hva er det? Er ikke så god på dette.. :blush:

5806655[/snapback]

 

 

AnnexA og AnnexB er signaleringsprotokoller for ADSL'en.

 

Er du skikkelig uheldig støtter ikke 3com'en annexB, sjekk i oppsettet.

 

RAH

5809917[/snapback]

 

 

Kan vel egentlig utelukke det med AnnexA/AnnexB siden andre på froumet her bruker den sammen enheten sammen med NGT.

 

Dessuten; vis man leser produktanmeldelsen på Komplett, er det en bruker der som brukte det sammen med NGT.

5810125[/snapback]

 

Har fått bekreftet av ruteren støtter AnnexB - men virker det? Nei! :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Sliter med det samme selv :-(

 

NGT-routeren min (546i) tok kvelden her om dagen, og jeg har lånt en 546T2 (Telenor) jeg forsøker å sette opp mot NGT mens jeg venter på ny fra NGT. Har sjekket at den gamle routeren står til PPPoE, og at user name = kundenummer (ingen P eller - 10.000 her!!). Setter det samme på 546T2, går ikke, den kobler ikke opp Internett (DSL er OK). Saved config på 546i, restoret til 546T2, fortsatt ingen kontakt. Jeg får ikke tilgang til andre settinger i WEB-GUI, som VPI og VCI, kanskje jeg må bruke CLI til dette? Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

Det bør merkes at NGT ikke supporterer eget utstyr. Det er en grunn til at NGT leverer det nødvendige utstyret selv.

 

Om man bruker PPPoE eller PPPoA varierer fra hvilket utstyr man er koblet til. I noen sentraler har NGT forskjellig utstyr stående, slik at begge aksessmodellene benyttes.

 

Angående brukernavn, kan man enten bruke p-nummer eller kundenummer. Spiller ikke noen rolle egentlig. Begge skal virke.

 

At dere får sync, men ikke IP skyldes nok videre avansert konfig i ruteren. Det er nettop derfor NGT ikke supporterer slikt som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...