Gå til innhold

TES: Minireview av Elderscrolls: Oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mitt minireview så langt etter 7 timer spilt i Oblivion.

Etter å ha brukt mange timer på diverse forum, filmklipp, previews og reviews så var det endelig min tur til å prøve. Selv om forventingene mine var skyhøye så kan jeg trygt si etter 7 timer at ingenting skuffet.

Som det står i manualen

"Live another life, in another world" has been our motto, and we want you to do just that

Det er akkurat det Oblivion gjør. I det du kommer ut fra kloakken starten i spillet og møter verden for første gang får du den følelsen med engang.

Det åpner en gigantisk verden forann deg og du kan gjøre akkurat det du vil.

Jeg stod der litt i starten og lurte på hva jeg ville gjøre først. Skulle jeg bare velge en retning og vandre for å utforske eller komme meg til nærmeste by? Kanskje ta turen over til en camp som du ser rett over vannet der du står.

Mens jeg lurer så hører jeg fugler kvittre, sommerfugler fly og jeg kan se noen krabber som lusker nede ved vannkanten.

Her er det ingen som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, her kan jeg selv bestemme.

Grafikken har jeg ingenting å utsette på. Jeg spiller dette på en xbox 360 koblet opp med en 19" monitor i 1280x1024.

Det er lite popups og du må faktisk se etter dem hvis du skal legge merke til det.

Loading time er veldig bra. Nå har jeg en hard disk koblet til xbox 360. Det er ikke mange ms det stopper opp når loading kommer opp på skjermen når du vandrer.

Så langt gir jeg spillet

Grafikk 9

Lyd 9

Story 10

Varighet 10

Slenger med custom builden min jeg bruker nå

"Paladin"

> Class: Paladin

> Race: Redguard OR Imperial

> Birthsign: The Warrior (+10 STR, +10 END)

> Primary Attributes: Endurance, Willpower

> Skills:

> Blade (Strength)

> Heavy Armor (Endurance)

> Armorer (Endurance)

> Block (Endurance)

> Alteration (Willpower)

> Restoration (Willpower)

> Destruction

Endret av avanore
Videoannonse
Annonse
Skrevet
I det du kommer ut fra kloakken starten i spillet og møter verden for første gang får du den følelsen med engang.

Jeg stod der litt i starten og lurte på hva jeg ville gjøre først. Skulle jeg bare velge en retning og vandre for å utforske eller komme meg til nærmeste by? Kanskje ta turen over til en camp som du ser rett over vannet der du står.

Mens jeg lurer så hører jeg fugler kvittre, sommerfugler fly og jeg kan se noen krabber som lusker nede ved vannkanten.

Her er det ingen som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, her kan jeg selv bestemme.

5803302[/snapback]

Helt enig der. Frihets følelsen er så utrolig bra. Kan bruke flere timer på å ikke gjøre noe ting. Bare løpe rundt her og der, plutslig ende opp i en eller annen hule osv. Tok meg 3 timer bare å få gjort den aller første questen fordi jeg drev å gjorde alt mulig annet

Skrevet
I det du kommer ut fra kloakken starten i spillet og møter verden for første gang får du den følelsen med engang.

5803302[/snapback]

Helt enig der. Frihets følelsen er så utrolig bra. Kan bruke flere timer på å ikke gjøre noe ting. Bare løpe rundt her og der, plutslig ende opp i en eller annen hule osv. Tok meg 3 timer bare å få gjort den aller første questen fordi jeg drev å gjorde alt mulig annet

5803350[/snapback]

Bare synd det hakker mye til tider

Skrevet

5803302[/snapback]

5803350[/snapback]

5803422[/snapback]

Hakke merka no spess til det jeg :p Spiller alt på ultra high 1280/1024. Men kanskje jeg ikke er kravstor :p

Skrevet (endret)

5803422[/snapback]

Spiller du på xbox 360? Jeg har ikke lagt merke til noen fps drops.

Vil gjerne høres andre minireview også :)

Endret av avanore
Skrevet

5803422[/snapback]

Spiller du på xbox 360? Jeg har ikke lagt merke til noen fps drops.

Vil gjerne høres andre minireview også :)

5803436[/snapback]

360 ja, er jo utrolig mye fps drops?? Hele tiden nesten.

Mye mer på pcen da, men det er fordi den ikke er god nok :p

Skrevet (endret)

5803525[/snapback]

Det er litt merkelig ja. Her er det fin flyt heletiden

Prøv holde inne A når du starter opp spillet. Da sletter du hard disk cach

Endret av avanore
Skrevet

5803525[/snapback]

Det er litt merkelig ja. Her er det fin flyt heletiden

Prøv holde inne A når du starter opp spillet. Da sletter du hard disk cach

5803562[/snapback]

Husk at noen er mer følsomme for sånt enn andre også da. Jeg er glad jeg hverken er audio- eller video-fil. :)

Og enig i mini-annmeldelsen din. For et UTROLIG SPILL! Den frihetsfølelsen og atmosfæren er vanvittig- jeg har opplevd samme som posteren lenger opp; tar lang tid å utrette noe fordi jeg bare loker rundt og ser meg om. :)

Skrevet
Avanore: Bruker du Creative 5.1 hodesettet til Oblivion eller? Skal handle det idag og du må fortelle meg at de funker veldig bra til Oblivion  :!:

5803682[/snapback]

Nei, jeg leverte det tilbake.

Selv om det var bra lyd så ble det lite i bruk. Har et digitalt annlegg i stua. Hvis du har problemer med at du må skru ned lyden heletiden for noen i huset klager eller naboen klager så anbefaler jeg det :)

Når du får det, test COD2. Skikkelig bra

Skrevet
Liker ikke tanken på FPS-drop :(

Hode inne A gjennom hele spill-oppstarten??

5803827[/snapback]

Trenger bare holde inne til du ser Bethesda logoen

Skrevet

Hadde endel problemer med å installere igår... Måtte ta systemgjennopretting =P Men nå funker Oblivion fin-fint her ^^ Litt lite fps til tider bare... hehe

Skrevet

Jeg spiller på X360, og jeg merker ikke noen form for hakking. Bare litt når jeg re på hest men det var vel pga loadingen.

Jeg synes spillet er utrolig, byene er pene, grafikken er utrolig men RAI'en merker jeg ikke mye til, men jeg har sett/hørt at de begynner samtaler.

Men jeg har problemer med å levle opp, jeg er jurneymann i Fighters guild og

jeg har tatt mainquesten til den første kampen om Kvatch, jeg synes jeg burde gå opp i lvl nå, for min wood elf klarer ikke å bære mer en 150.

Journalen er noe annet enn MW sin, den er lett å bruke, å finne veien i quester er en drøm. Kartet kunne vært større da (kartet i journalen, ikke Cyrodiil.) Verden Cyrodill er kjempe pen, med fjellene som omriger Imperial city, og vannet, ja det må bare sees.

I mine 4t gameplay har jeg bare sittet å måpet mot skjermen :dribble: ,

Men nå må jeg gå å spille mer! :tease:

Skrevet
Jeg spiller på X360, og jeg merker ikke noen form for hakking. Bare litt når jeg re på hest men det var vel pga loadingen.

Jeg synes spillet er utrolig, byene er pene, grafikken er utrolig men RAI'en merker jeg ikke mye til, men jeg har sett/hørt at de begynner samtaler.

Men jeg har problemer med å levle opp, jeg er jurneymann i Fighters guild og

jeg har tatt mainquesten til den første kampen om Kvatch, jeg synes jeg burde gå opp i lvl nå, for min wood elf klarer ikke å bære mer en 150.

Journalen er noe annet enn MW sin, den er lett å bruke, å finne veien i quester er en drøm. Kartet kunne vært større da (kartet i journalen, ikke Cyrodiil.) Verden Cyrodill er kjempe pen, med fjellene som omriger Imperial city, og vannet, ja det må bare sees.

I mine 4t gameplay har jeg bare sittet å måpet mot skjermen :dribble:

Men nå må jeg gå å spille mer! :tease:

5804685[/snapback]

Sykt at du ikke merker det konstante framedropene.. Prøv å stå i en by og snurr rundt 360 grader i jevn hastighet, du ser at om du feks ser mot et sted med mye utsikt så går det en del tregere.

Er nok forskjell på folk hvordan de reagerer

Skrevet
Sykt at du ikke merker det konstante framedropene.. Prøv å stå i en by og snurr rundt 360 grader i jevn hastighet, du ser at om du feks ser mot et sted med mye utsikt så går det en del tregere.

5804838[/snapback]

Jeg har ikke noe fps drops. Står i en by og alt er bra her

Skrevet

Har hørt mange som sier at frihetsfølelsen i Oblivion er helt fantastisk, men jeg synes ikke den er så vanvittig forskjellig fra f.eks. Gothic 2 eller WoW...

Skrevet

Ting som irriterer meg i oblivion: Det stjele systemet funker dårlig, vis jeg stjeler en ting et sted og ingen ser meg, blir jeg tatt i en helt annen by. Greit at jeg ikke er en thief, men å stjele en sølvkopp i et tomt rom og bli tatt i en helt annen by, blir for dumt (blir tatt forde om jeg kaster tingen jeg tok).

Grafikken er bra, men syntes den krever litt for mye, F.E.A.R. går mye glattere i forhold (kanskje litt dårlig sammenligning)

Syntes ansiktene til folka er litt rare, skiller seg ut fra resten av kroppen.

Dette er bare småting, men som er litt irriterende. Ellers et topp spill :)

Skrevet

5804838[/snapback]

Jeg har ikke noe fps drops. Står i en by og alt er bra her

5805051[/snapback]

Da er det bare du som ikke ser det.. Er jo nesten ingen reviews/previews som ikke har nevnt FPS drops.. Kjenner folk som ikke ser at det hakker når jeg lett ser det er nedi 20fps

Skrevet

Har ikke spillt så lenge(ca. 2 timer) og man får ikke gjort så mye på den tiden, bare kommet meg ut av hangehullet, og dratt til han monken. og drept noen fisker så jeg fikk en fin ring.

elsker spillet, spiller det i 1280x1024 med alt på max og HDR. ligger vel på 30-40 fps selv ute i naturen. more to come når jeg har spill det mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...