Gå til innhold

Mulig å oppdrive 7900GT i skrivende stund?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det på noen helst måte mulig å finne en plass de har 7900GT eller 7900GTX på lager akkurat nå? Overalt jeg sjekker så har de "Ubekreftet 01.05"... Har ikke akkurat lyst til å sitte helt til mai med et Geforce4 Ti4200 :)

5793530[/snapback]

 

Jeg la nettopp inn en bestiling hos Databutikken på et Evga 7900GT. Står det skal komme på lager i dag.

 

Venter i spenning på bekreftelse :cry:

Lenke til kommentar
Er det på noen helst måte mulig å finne en plass de har 7900GT eller 7900GTX på lager akkurat nå? Overalt jeg sjekker så har de "Ubekreftet 01.05"... Har ikke akkurat lyst til å sitte helt til mai med et Geforce4 Ti4200 :)

5793530[/snapback]

 

Jeg la nettopp inn en bestiling hos Databutikken på et Evga 7900GT. Står det skal komme på lager i dag.

 

Venter i spenning på bekreftelse :cry:

5793855[/snapback]

 

Så det sto "bekreftet 22.03" ja, men for å være ærlig så har jeg lite tro på det før jeg ser de har dem på lager :)

Lenke til kommentar
er bare nvidia som ikke klarer og levere varene, litt slapt synest jeg.

5794662[/snapback]

Denne gangen er det faktisk ikke nVidia sin skyld! ;)

Denne gangen er det kortleverandørene som bestilte opp alt for få kort (særlig POV, Gainward og XFX) kanskje fordi de enda hadde mange 7800GT/GTX på lager... :roll: (men akkuratt det siste er bare spekulasjoner fra min side)

 

Regner med at lagrene fylles opp rimelig kjapt. Fra nvidia sin side er det hverken problemer med GPU eller minne.

Lenke til kommentar

Eneste kortet jeg har lyst på akkurat nå er dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318608

 

Får jo så mye mer for penga enn alle andre 7900GT siden dette kjører på langt høyere hastighet. Er jo ikke mange titalls MHz unna GTX hastigheter på denne lille kraftpluggen, og det til en mye mer overkommelig pris (for min del)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er det på noen helst måte mulig å finne en plass de har 7900GT eller 7900GTX på lager akkurat nå? Overalt jeg sjekker så har de "Ubekreftet 01.05"... Har ikke akkurat lyst til å sitte helt til mai med et Geforce4 Ti4200 :)

5793530[/snapback]

 

Litt morsomt.. :D

Har du "sliti" med ett Ti4200 helt til nå... mars-2006.. klarer du vel å vente en måned (eller to) til..? :cool:

Eller er det "gammel-riggen" som du sitter med nå mens "nybyggget" bare mangler ett skjermkort?

Det ser ut til at Nvidia virkelig har kommet med en umåtelig populær nyhet i og med 7900.. Ser på diverse fora at mange verden over er frustrert over å ha somlet med bestilling..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skaffe meg ett slikt ett før TG (snaue 2 uker til), men ingen har jo inne for øyeblikket. :cry:

 

Er det noe spesiellt sted det er lurt å forhåndsbestille fra? Og hvor mye forskjell snakker vi mellom de forskjellige produsentene? Er det dumt å hoppe på det første og beste bare fordi det er tilgjengelig før, eller er ytelsen minimal mellom disse kortene?

(Jeg er ingen hardcore klokker, og kommer mest sansynelig å kjøre på stock speed, så det er jo den som teller for meg...)

Lenke til kommentar
Litt morsomt.. :D

Har du "sliti" med ett Ti4200 helt til nå... mars-2006.. klarer du vel å vente en måned (eller to) til..?  :cool:

Eller er det "gammel-riggen" som du sitter med nå mens "nybyggget" bare mangler ett skjermkort?

Det ser ut til at Nvidia virkelig har kommet med en umåtelig populær nyhet i og med 7900.. Ser på diverse fora at mange verden over er frustrert over å ha somlet med bestilling..

5795013[/snapback]

 

Hehe, nei jeg har lenge tenkt på oppgradering, men klarte meg fint med den gamle kjerra mi. Men nå nylig så tok mitt 3år gamle Radeon9800 pro kvelden, og siden det er på tide med en oppgradering uansett så bytter jeg likesågreit ut hele systemet, er så mye nye standarder at jeg kan simpelthen ikke bare oppgradere skjermkortet.

Og når jeg først skal ha nytt nå så vil jeg gjerne ha 7900GT siden det er det beste med tanke på Pris/Ytelse. Så der har du livshistorien min :)

Lenke til kommentar

Ble så jeg bestilte meg X1900XT... Meget bra ytelse pluss at jeg har kun positive erfaringer med ATI fra tidligere. Synd det ble litt dyrt... Problemet er bare at jeg ikke orker å vente siden jeg har planer om å spille litt Oblivion i helga, og jeg tviler at det tar seg bra ut på et Geforce4 kort :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Eneste kortet jeg har lyst på akkurat nå er dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318608

 

Får jo så mye mer for penga enn alle andre 7900GT siden dette kjører på langt høyere hastighet. Er jo ikke mange titalls MHz unna GTX hastigheter på denne lille kraftpluggen, og det til en mye mer overkommelig pris (for min del)

5794971[/snapback]

 

Kongekort, har det selv. Men: det har en enorm ulempe. Vifta bråker noe hinsides....

Lenke til kommentar
EVGA 7900GT tilgjengelig i dag 24.03 hos SHG.

5803644[/snapback]

 

til 3.500 ja :(

Da legger jeg faktisk i en ekstra 500lapp og får meg X1900XT istedenfor ja (har vel allerede gjort det, hehe)

5804157[/snapback]

Nei, til 3.057,00 NOK inkl frakt. Fikk nettopp ordrebekreftelse :!:

 

Jeg returnerte nettopp et X1900XT 512MB til Netshop. Bråkte for mye. 7900GT kortet skal få på en NV5 rev. 3 jeg har liggende, så blir det musestille igjen :)

Lenke til kommentar

Nuhvel

 

Varenr     Vare                                                       Antal    Pris          beløb   

-------------------------------------------------------------------------------------------

341222     EVGA GeForce 7900GT, 256MB, PCI-E    1      2.305,60   2.305,60

 

...

 

Ordretotal incl. moms: NOK  3.057,00

 

 

:thumbup:

Endret av Kleevah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...