Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja og i tillegg må du ta teoriprøven også, så da blir det minst 5 ganger prisen av en teoriprøve. Så jeg hadde iallefall ikke tjent på å ta kurset. Men det er uansett ikke jeg som betaler førerkortet da, så det gjør ingenting. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Du hadde kanskje ikke teorikurs? Virker som de fleste består andre eller tredje gangen. Det er allikevel langt billigere enn å ta frivillig teorikurs.

7865740[/snapback]

 

Billigere? Hva trenger man teorien til? Bare til teorieksamen?? Eh.. Min erfaring er at de fleste sparer flere kjøretimer på å ta teorikurs i stedet for å lese selv. Så å spare penger på å lese selv skjønner jeg ikke helt. Blir normalt dyrere det når man regner prisen på hele førerkortet. Mye billigere å ta teorikurs enn ekstra kjøretimer. Man bruker jo teorien i bil. Samme opplegget som å stryke på oppkjøring. Mange skal være smarte å kjøre opp selv om kjørelæreren anbefaler ett par timer til før førerprøve. Når man da stryker blir det plutselig dyrere enn om man tok de ekstra timene man ble anbefalt!

Lenke til kommentar
Du hadde kanskje ikke teorikurs? Virker som de fleste består andre eller tredje gangen. Det er allikevel langt billigere enn å ta frivillig teorikurs.

7865740[/snapback]

 

Billigere? Hva trenger man teorien til? Bare til teorieksamen?? Eh.. Min erfaring er at de fleste sparer flere kjøretimer på å ta teorikurs i stedet for å lese selv. Så å spare penger på å lese selv skjønner jeg ikke helt. Blir normalt dyrere det når man regner prisen på hele førerkortet. Mye billigere å ta teorikurs enn ekstra kjøretimer. Man bruker jo teorien i bil. Samme opplegget som å stryke på oppkjøring. Mange skal være smarte å kjøre opp selv om kjørelæreren anbefaler ett par timer til før førerprøve. Når man da stryker blir det plutselig dyrere enn om man tok de ekstra timene man ble anbefalt!

7880204[/snapback]

Helt einig. Eg var på lærekjøring idag, og då påpeika kjørelærar at eg kunne for lite teori. Eg har ikkje tatt teoriprøven endo, men veit eg kjem til å stå om eg tek han. Det er skilje mellom å setje teorien ut i praksis som vert vanskeleg. Noko du ikkje kan lese deg til =p Men som du får ved å lærekjøre eller f.eks. ta eit teorikurs.

Lenke til kommentar

Jeg klarte teoriprøven i går, med kun 2 feil :) Det som hjalp for meg, var å kjøpe BÅDE boken og CD-en til "Veien til førerkortet", og så jobbe grundig med begge deler. I tillegg tok jeg prøver og tentamener på tre forskjellige nettsteder faktisk (i tillegg til det som er på CD-en), Teoritentamen, Teoriprøven og zensor.no. Det er viktig å jobbe mye med oppgaver og prøver slik at en får tenkt gjennom tingene, da sitter de bedre :hmm:

 

EDIT: Hjelper også å bruke tid på å prøve å se for seg hvordan ting virker i praksis, slik at reglene blir noe mer konkret enn bare en masse ord. Hvis man sykler ofte kan man prøve å sykle i veien (helst på mindre trafikerte veier/tidspunkter) slik at man tvinger seg selv til å tenke som en bilfører. Når man sykler i selve veien gjelder mange av de samme reglene som for bililister, som høyreregelen, tegngivning (strekke ut armen) osv.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Tror det ikke har så mye å si hvor lang tid man bruker, det første man krysser av på er som regel rett, jeg endra ikke et eneste svar og fikk 3 feil.

 

Tok teoriprøven på torsdag for 2 uker siden, sovna på skolen så måtte bare bort derfra, og vi får ikke fravær om vi gjør noe som har noe med lappen å gjøre, så jeg sa til lærern at jeg måtte på biltilsynet for å ta teorien.

 

Gikk inn og hadde sett igjennom spørsmålene en gang da det hadde gått 20min, reiste meg opp og tok på meg jakka, da jeg skulle sjekke om jeg hadde glemt igjen noe så står det over PC-skjermen "Du har bestått".

 

Og, jeg har ikke lest boka, har heller ikke hatt noe annen teori enn trafikalt grunnkurs for snart 2år siden :)

Lenke til kommentar
Tok teoriprøven på torsdag for 2 uker siden, sovna på skolen så måtte bare bort derfra, og vi får ikke fravær om vi gjør noe som har noe med lappen å gjøre, så jeg sa til lærern at jeg måtte på biltilsynet for å ta teorien.

7909504[/snapback]

 

Dette gjelder bare eksamene(teori og oppkjøring) som inngår med lappen. Elever får fri for å ta andre eksamener.

Lenke til kommentar
Der jeg går på skole er alt fravær. Skal ha veldig god grunn til å ikke få fravær, og lappenoppkjøring er så langt unna god grunn som man kan komme omtrendt.

7934378[/snapback]

 

Akkurt dette har jeg ikke helt forstått. Hvorfor skal ikke oppkjøring og slikt være en gyldig grunn? Du er jo avhengig av førerkortet om du skal ha jobb etc, så det er ganske nødvendig for å komme videre. Så egentlig synes jeg det er bak mål å gi fravær på slikt.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...