Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lest den boka 3 **** ganger, tatt div prøver på nettet men hjelper jo ikke en dritt!

6347980[/snapback]

Viss du f.eks har lese/skrivevanskar så kan du få eit tilpassa opplegg.

 

Veit ikkje om du har det, men berre til informasjon...

6348152[/snapback]

har ikke det hehe, sliter jo bare lissom (faen så mislykka jeg er i teori :no: )

Lenke til kommentar
1 alternativ per spørsmål? Nå er jeg ikke helt med...

 

Hvor gammel må man forresten være for å ta teoriprøven? Kan man ta den etter oppkjøringen eller må man ta den før? Noen regler rundt dette?

6362286[/snapback]

 

Du kan ta teoriprøven så lenge du er 16 år. Man kan ikke bestille oppkjøring FØR teoriprøven er bestått! :)

Lenke til kommentar
1 alternativ per spørsmål? Nå er jeg ikke helt med...

 

Hvor gammel må man forresten være for å ta teoriprøven? Kan man ta den etter oppkjøringen eller må man ta den før? Noen regler rundt dette?

6362286[/snapback]

 

Man kan ta teoriprøven for klasse B inntil seks måneder før man fyller 18 år.

 

De nye teoriprøvene har ett riktig svaralternativ per spørsmål. De har selvfølgelig flere alternativer, men bare ett er riktig.

Endret av VarianteAscari
Lenke til kommentar
1 alternativ per spørsmål? Nå er jeg ikke helt med...

 

Hvor gammel må man forresten være for å ta teoriprøven? Kan man ta den etter oppkjøringen eller må man ta den før? Noen regler rundt dette?

6362286[/snapback]

 

Man kan ta teoriprøven for klasse B inntil seks måneder før man fyller 18 år.

 

De nye teoriprøvene har ett riktig svaralternativ per spørsmål. De har selvfølgelig flere alternativer, men bare ett er riktig.

6363870[/snapback]

 

så det betyr at jeg ikke kan ta teoriprøven når som helst..jeg er nødt til å vente til 6 mnd før jeg er 18 år?

Lenke til kommentar
Var helt sikker på at man kunne være 16 år jeg  :hrm: Er det ikke sånn at teori for lett lappen og teori for bil lappen er den samme? Lett lappen kan man jo ta som 16 åring, og det virker logisk at man da kan ta teori til bil da og.  :hmm:

6366219[/snapback]

 

Teoriprøven for klasse A har hvertfall 40 spørsmål, mens prøven for klasse B har 45. Nå vet jeg ikke om A og A1 har samme prøver, men det virker litt rart at det skal være samme prøver for A og B, men fem færre spørsmål på A?

For øvrig kan du ta alle teoriprøver for klassene 6 måneder før du har oppnådd minstealderen, det vil si 6 måneder før 16 år når det gjelder A1.

 

Alle teoriprøver har for øvrig en varighet på 3 år, derfor er det nok lurt at man må vente til 6 måneder før en oppnår minstealderen. Om man da har litt uflaks med den praktiske førerprøven, har man da bedre tid på seg.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Prøvde meg på teoriprøva jeg også for ei tid sia, men strøyk glatt.

 

Fikk 9 jævla feil. Angrer litt i ettertid på at jeg bare brukte 20 minutter på den men var så overbevist om at jeg skulle klare det. Prøve å bruke litt mer tid neste gang.

 

well well. Uansett så fikk jeg 3 feil på regulering av trafikk! not good :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Teoriprøven som brukes i dag er helt latterlig etter min mening. Prøven tester knapt ut hvor mye du kan, men istedet fokuserer den svært på å lure deg til å svare feil. Enten er det bildene som lurer deg, eller så er det de andre svarene. Fikk 14 feil første gangen jeg prøvde. 2 uker senere, uten å ha lest eller gått igjennom prøver på nettet fikk jeg 5 feil. Hvorfor? Fordi prøven var enklere andre gangen. Virker som det har mye å si hvilke spørsmål du får.

 

En annen ting er at det ikke nytter å lese boka dersom du ikke forstår innholdet. Da anbefales det at du først tar teorikurs til ca 1000-lappen, og SÅ boka. Da er den enklere å forstå. Mange dropper teorikursene for å spare penger til lappen, men det er dyrt å strøke i lengden.

Lenke til kommentar

det er ikke bare for å spare penger, men også tid. dessverre går det ikke så bra for alle. kjenner personer som har strøket 4-5 ganger. spørsmålene er blitt vanskeligere. men den forrige prøven så var det flere spørsmål du kunne bli lurt på, da flere alternativer kunne være riktig.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...