Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

noen som har bestilt via ATL's nettbutikk før? ser de har Veien til førerkortet 07, men står ikke noe pris så jeg lurer på om de har den inne elle. Og er det noen som vet om det kommer Spørsmålsbok Kl.B 2007?

7660835[/snapback]

 

Det kommer som regel forskjellige årsutgaver, men det er nesten ingen forskjell på de. Teoriboka 2005 vs 2006 fra ATL er nesten identiske. De har utelukket en del i utgaven fra 2006, men det burde etter min mening aldri vært fjernet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange liker å jobbe individuelt med teori. Det er etter min mening mere behagelig å kunne sitte forran PCen og gjennomgå kurset, istedet for å møte på trafikkskolen enkelte dager i 3 uker. Har rett og slett ikke tid til det. Dessuten er det billigere med kurs på nett, og du kan ta det flere ganger uten ekstra kostnader.

Lenke til kommentar

Har prøvd teorien 2 ganger nå ,og har lest utrolig mye men har problemer med at jeg glemmer det heletiden " dysleksi " :< Fikk 9 feil første gangen og 8 feil i går som var min andre gang. Er 3 spørsmål som går opp og opp igjen, bare lurte på om noen kanskje kunne hjelpe meg.

 

Ansvarforsikring - Fått spørsmålet 2 ganger nå, og husker ikke svar alternativene men har lett og lett i teoriboka finner ikke mye informasjon ang ansvarforsikring.

 

Sykkelfelt - Lett og lett i teoriboka og finner ikke noe informasjon om dette, min bok er 2 år gammel. Vet ikke om det kan ha noe med saken og gjøre men. Spørsmålet viste et sykkelfelt og var 4 svaralternativ. De lurte om om jeg kunne parkere der, kjøre der, stanseder, og siste husker jeg ikke helt

 

Merking av last - et litt snålt spørsmål, de lurte på om det var pålagt og merke last i mørket som stakk ut av bilen, mer enn 1m utenfor bilen eller noe. Har ikke funnet noe i teoriboka ang dette.

 

Disse 3 temaene går opp igjen heletiden og er usikker på om jeg har forsatt de rett. Om dere kan peke meg i riktigretting i boka eller det dere vet om spørsmåla ;)

Lenke til kommentar

Ansvarsforsikring på bil er obligatorisk. Forsikringen dekker personskader, skade på annens bil og eiendom. Forsikringen dekker ikke skade på egen bil.

 

Du kan også ha kaskoforsikring. Dette er ikke obligatorisk. Kasko dekker skade på egen bil under trafikkulykke, brann, tyveri osv. Alt du trenger å vite om forsikring står i ATL`s nye læreboker.

 

Det er forbudt å stanse eller parkere på sykkelfelt nærmere enn 5 meter. Tror dette fungerer på lik linje med gangfelt.

 

Husk at du også kan søke om å ta prøven muntlig.

Lenke til kommentar

Prøv å få med deg hva du får feil på, og les om dette. Prøv å lese om det du ikke har erfaring med i praksis. Dette kan f.eks være hva som står på vognkort, hvordan du kjører på flerfeltsvei om du ikke har dette i nærheten, sporvogn, kollektivfelt, osv. om det ikke finnes der du har kjørt. Dette er ting du lett får feil på, da du isåfall kun får kunnskaper om dette via lesingen, og ikke erfaring i praksis (om du ikke bor og har kjørt der slikt finnes).

 

Det er uansett viktig at du forstår prinsippene om trafikk, trafikkavvikling, og ikke tenker kun paragrafer.

Lenke til kommentar

Da er jeg nesten klar for teoriprøven. Politiet har "godtatt" vandelen min og jeg ligger inne i systemet. Hm, gruer meg litt egentlig, har ikke lest særlig i boka, eller tror dere jeg vil klare meg fint bare ved hjelp av å ta prøvene som ligger på internett? Vurderer iallefall å lese slutten på boka (det som oppsummerer osv, kjørelærer sa det var det viktigste). Kvir meg litt! :p

Lenke til kommentar

skal ta teoriprøve den 31. januar; fikk 9 feil på forrige forsøk. Lurte på hvordan zensor.no er i forhold til teoritentamen.no?

 

Var også et sprøsmål jeg stussa litt på ved forrige prøve. Det var at det gikk to felt, et vanlig og et kollektivfelt. Har jeg da lov å kjøre forbi denne bilen i kollektivfeltet, eller er dette forbudt?

 

Var også et sprøsmål om merking av last i mørket. Da svarte jeg at last som stikker mer enn 1 meter ut skal merkes med hvitt lys. Tror det var noe slikt spørsmålet var.

 

Håper jeg består denne gangen.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke kollektivfeltet til noe. Jeg fikk også et spørsmål om dette da jeg tok prøven, da var korrekt svar at det kunne komme trafikk i stor fart forbi på høyre side (altså i kollektivfeltet). Trafikk som har lov til å kjøre i kollektivfeltet har også lov til å kjøre forbi på høyre side når de ligger i dette feltet.

Lenke til kommentar

skal og ta teoriprøven snart... for tredie gang.. føler meg ganske forbredt.. det skumle er att på de 2 første forsøka så fikk eg 14 feil begge gangene :S suger litt.. men så snart eg kommer meg på lanf.. så skal eg prøve meg 20-40 ganger på teoritentarmen.. hører det dunker bra.. fikk vite om dette i går, så håper dette funker... har ikke dekning no, so kan ikke sende mld for og kunne bruke siden

Lenke til kommentar
skal ta teoriprøve den 31. januar; fikk 9 feil på forrige forsøk. Lurte på hvordan zensor.no er i forhold til teoritentamen.no?

 

Var også et sprøsmål jeg stussa litt på ved forrige prøve. Det var at det gikk to felt, et vanlig og et kollektivfelt. Har jeg da lov å kjøre forbi denne bilen i kollektivfeltet, eller er dette forbudt?

 

Var også et sprøsmål om merking av last i mørket. Da svarte jeg at last som stikker mer enn 1 meter ut skal merkes med hvitt lys. Tror det var noe slikt spørsmålet var.

 

Håper jeg består denne gangen.

7782997[/snapback]

 

Zensor.no er etter min mening langt vanskeligere enn den ekte prøven. Den ekte prøven kan sammenlignes med Teoritentamen.no og har nokså mange enkle spørsmål. Når det gjelder kollektivfeltet tror jeg bare "vanlige" biler kan krysse det.

 

Fikk også spørsmålet angående merking av last i mørket. Vet ikke svaret den dag i dag. Svaret står rett og slett ikke i boka, og slike spørsmål gjør det nokså vanskelig å tenke logisk. Litt dumt, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Hvis jeg møter på to syklister som sykler to i bredden på min side av veien, og veien er merket sperrelinje. Har jeg da lov å kjøre forbi de? eller kan jeg bare kjøre forbi de likevel siden de er syklister? Var et slikt sprøsmål på prøven også, vil bare være 100% sikker. :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg møter på to syklister som sykler to i bredden på min side av veien, og veien er merket sperrelinje. Har jeg da lov å kjøre forbi de? eller kan jeg bare kjøre forbi de likevel siden de er syklister? Var et slikt sprøsmål på prøven også, vil bare være 100% sikker. :)

7827376[/snapback]

 

At det er sperrelinje sier jo litt. Visst du må over sperrelinja for å kjøre forbi blir det ei ulovlig forbikjøring. Visst det er satt opp forbikjøring forbudt skilt og du har plass nok til å kjøre forbi uten å krysse sperrelinja blir det fullt lovlig så lenge de er tohjulinger.

Endret av Flexo
Lenke til kommentar

Da var det tid for ny teoriprøve igjen i morgen kl 12. Holder for tiden på med teoritentamen.no. Har tatt 10 prøver hittil og har hatt to prøver med 0 feil, og resten hadde jeg 1 feil på alle. Hadde 2 feil på det meste på den første prøven.

Så hvordan ligger jeg an da?

 

Noen andre lure tips som jeg bør pugge litt på? Er de paragrafene bakerst i boka noe viktige å kunne? Har sett litt på de også.

 

Skal ta prøven på nett 10 ganger til, altså 20 ganger total iallefall, og skumlese litt igjennom boka før jeg legger meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...