Gå til innhold

Review og tilgjenglighet på GeForce 7900 & 7600


HKS

Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje mer spent over 7600GT. Med opptil ~145% høyere ytelse i dagens spill er dette en verdig avløser til den suksessfulle 6600GT og et merkant løft i dette segmentet.
Enig. De testene som er ute viser ytelse jevnt over 'gamle' 6800GT, og mange produsenter vil tilsynelatende komme med høyere klokkede utgaver enn referansehastigheten. Overraskende bra.

 

Edit: Lurte litt på dette, dog:

There is, however, one intriguing point that I'd like to note: the 7600 GT came out ahead in our timedemo tests and in 3DMark, but the X1800 GTO was faster in games we measured with FRAPS. I wish we'd had time to test with a broader range of games in order to establish whether this is a trend. We'll have to keep our eyes on that question.

7900 er ikke mere enn forventet ytelsessmessig, men kostnadsreduksjonene som den drastisk krympede kjernen på G71 gir nVidia på high-end kortene lover godt for prisene for oss forbrukere fremover.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen grunn til å bytte ut x1900xt/xtx med 7900 GTX fordi som var bekymret for dette :p

5728409[/snapback]

Hvis du vil ha det råeste på markedet så må det byttes... :)

 

7900GTX SLI slår x1900 CrossFire

 

For min del er muligheten til å bruke andre platformer enn Windows viktig.

Lenke til kommentar
Jeg vil gå så langt som å kalle noen idiot hvis de virkelig bytter fra X1900XT/XTX til 7900GTX. Ja ok, det yter kanskje bedre i et par-tre spill, men du mister fordeler som HDR+AA og HQ AF. Var det ikke noe sånn som at nVidia hadde problemer med texture shimmering også?

5729205[/snapback]

Tja... Kanskje man har lyst til å bruke Linux, BSD eller Solaris?

 

HDR+AA fungerer i hvor mange spill? HQ AF skal jeg innrømme er bra. I de siste driverene klarer iallefall ikke jeg å finne noe særlig shimmering (ikke mer enn det jeg også klarer å finne på x1800). Støy og varmeutvikling kan også være viktig for noen.

 

Alle kan ha sine grunner? Er vel å gå litt langt å kalle dem idioter vel?

Lenke til kommentar
Raptor,09/03-2006 : 23:24]HDR+AA fungerer i hvor mange spill?

Samme argumentasjon du brukte med SM3.0 og 6-serien var det ikke. ;) Med FP16 blending mener du? Kun 3 hittil som jeg vet om, det er heller ikke så mange spill som støtter HDR for øyeblikket.

 

HQ AF skal jeg innrømme er bra. I de siste driverene klarer iallefall ikke jeg å finne noe særlig shimmering (ikke mer enn det jeg også klarer å finne på x1800).

Jeg hadde ihvertfall ingen problem med å se en klar forbedring når jeg byttet til X1900, i det minste i WoW og BF2. Jeg tviler også på dette er kun et driver problem.

 

Alle kan ha sine grunner? Er vel å gå litt langt å kalle dem idioter vel?

5729410[/snapback]

Enig. Det er definitivt grunner til å velge nVidia.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Ifølge denne artikkelen skal nVidia ha fikset shimmeringen fra driverene som ble lansert sammen med 7800GT.

5730077[/snapback]

Ja det var vel forbedringer i 78.03 i HQ mode som nå gjør en nokså brukbar jobb i mange spill, men problemet er definitivt ikke løst. Nå er det også i default "quality" mode de fleste testene kjører kortet og her er problemet riktig ille i en del tilfeller.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Ifølge denne artikkelen skal nVidia ha fikset shimmeringen fra driverene som ble lansert sammen med 7800GT.

5730077[/snapback]

Ja det var vel forbedringer i 78.03 i HQ mode som nå gjør en nokså brukbar jobb i mange spill, men problemet er definitivt ikke løst. Nå er det også i default "quality" mode de fleste testene kjører kortet og her er problemet riktig ille i en del tilfeller.

5730120[/snapback]

Det skal også understrekes at du ser shimmering på ATi sine nye kort (x1800 & x1900) Det er dog mindre enn på nVidia kort, men det er der hos ATi også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...