Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll er best?

RunarL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hmm: har både ps2 og gamecube.

Jeg er meget fornøyd med begge...

Det er lettere å finne spill til ps2 enn gamecube og utvalget er større på ps2.

så jeg vil anbefale ps2 :thumbup: men også gamecube :hmm:

Skrevet
Lurer på å kjøpe en spillkonsoll.

Valget er:

Xbox

PS2

Gamecube

Hva vektlegger du da?

Alle de tre har både fordeler og ulemper, så det er vanskelig å si hvilken du bør kjøpe uten å hvite hva som er viktig for deg.

Skrevet

Saklig innlegg Are.

Jeg har/hat hatt alle tre, og gamecube og ps2 er jeg mest fornøyd med.

Kommer helt an på hvilke spill du liker.

Personlig ville jeg gått for en nestegenerasjonskonsoll, siden alle på markedet nå vil bli utfaset.

Dvs. enten Xbox360 eller vente på Sony og Nintendos neste.

Skrevet

Ja, jeg vet det, jeg legger vekt på grafikk, spillbarhet, enkel navigasjon, teknisk osv

Sitter på fristelsen med xbox 316, eller vente på ps3. Noen kjerringråd?

Skrevet (endret)
Ja, jeg vet det, jeg legger vekt på grafikk, spillbarhet, enkel navigasjon, teknisk osv

Sitter på fristelsen med xbox 316, eller vente på ps3. Noen kjerringråd?

5721480[/snapback]

Ingen vet jo hvordan PS3 kommer til å bli i forhold til 360en, bortsett fra at den kanskje blir noe kraftigere enn 360en.

selv så skal jeg kjøpe xbox 360, blir digg når den kommer i hus :tease:

men som _LarZen_ sier: Den som er best er den som har di spilla du liker :thumbup:

Endret av mX
Skrevet
Bare du ikke kjøper Gamecube så blir du nok fornøyd.

5721396[/snapback]

Den må du forklare. Med mindre du ikkje liker gode spel, kan eg ikkje sjå kva som er gale med Gamecube.

Den som er best er den som har di spilla du liker ;)

5721536[/snapback]

Enig. Det er ikkje så stor forskjell på konsollane, alt er avhengig av kva for nokre spel du vil spele.

Skrevet (endret)

Har PS2, gamecube og dreamcast. Gamecube og dreamcast er vel de jeg har likt best :) X-Box har aldri fenget meg...for få gode rollespill :( Neste konsoll blir ganske sikkert PS3, og kanskje Revolution også, pga. den lave prisen.

Endret av enl
Skrevet

Nevn noen av spillene/spilltypene du liker så er det lettere for oss å velge hva som passer deg bedre. Ikke hør på de som tror sin konsoll er bedre...

Skrevet

Jeg syns Xbox er best. Iallefall bedre en PS2, har ikke spilt Gamecube så mye. Et stort pluss med Xbox er jo at man har en harddisk der, som man også kan lagre sanger på. Trenger sannsynligvis ikke kjøpe Memory Card.

Skrevet

Alle tre har eksklusive spill som er verdt prisen på konsollen alene.

Eksempler (det jeg kommer på i farten)

Gamecube:

Zelda

Metroid

Mario Kart (du får en bundle med dette spillet til rundt tusenlappen)

Resident Evil 4 (inntil nylig, men grafikken er bedre her enn på PS2)

osv

PS2:

Metal Gear

Gran Turismo

Ico og Shadow of the Colossus

Tekken

Alle "ikke-spillene": Buzz, Singstar, Guitar Hero...

osv

Xbox/360:

Forza Motorsport

Halo

KOTOR/Jade Empire

Ninja Gaiden ( :w00t: )

Project Gotham Racing

osv

En annen ting du kan ta i betraktning er hvilken håndkontroll du liker best. Personlig synes jeg Gamecube-kontrolleren er suveren, Dual Shock (PS2) er håpløst utdatert, Xbox-kontrolleren er bra (men X360 sin er litt bedre).

Det er bare å innse at man ikke kommer til å kjøpe alle spillene i hele verden, så hvor mange spill totalt det er å få til en maskin er ikke så viktig. Det som betyr noe er de virkelig fantastiske spillene. Selv synes jeg ikke konsoller er dyrere enn at det går fint an å ha alle sammen, og det er verdt penga (kommer kanskje til å tvile litt hvis PS3 kommer på 6000 spenn, men).

Skrevet
Jeg liker vel sånn bilspill (grand turismo, NFSU o.l), action lignende (MOH, GTA).

5722037[/snapback]

I så fall trur eg PS2 er det beste valget for deg.

Men PS2 SUGER jo når det gjelder grafikk.. Klart den verste konsollen etter min mening...

Oppskrytt!

5722161[/snapback]

Det er no nokre spel som ser bra ut på PS2. Og husk at grafikken ikkje er alt.

Skrevet

5722161[/snapback]

5722198[/snapback]

Ja du har sikkert rett, men PS2 fallt i vertfall ikke i smak hos meg... Syntes grafikken\Gameplayet\Kontrollene var elendige.. Men det er nå bare min mening

Skrevet

5722161[/snapback]

5722198[/snapback]

Ja du har sikkert rett, men PS2 fallt i vertfall ikke i smak hos meg... Syntes grafikken\Gameplayet\Kontrollene var elendige.. Men det er nå bare min mening

5722216[/snapback]

"Gameplayet"..hmm..kan du forklare meg hva du mener med det?

Skrevet

Jeg mener (etter min smak) at spillutvalget er bedre og mer kvalitet på PS2, men at de andre alternativene har en god del rosiner i pølser de også! Du må nok bare velge utifra typen spill du foretrekker! :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...