Gå til innhold

Tråden om berømte personer du har møtt


Simen1

Anbefalte innlegg

Har du møtt noen berømte personer? F.eks pratet med en eller annen berømt, hilst på en, vært på fest med en eller bare sett en eller annen berømt på bussen? I så fall har vi lyst til å høre din historie om dette møtet. Evt. har du selv vært på TV og hatt dine minutter med berømmelse? :yes:

 

For å starte litt:

  • Jeg håndhilste og gratulerte den nye presidenten i Equador med valgseieren bare timer etter at valgresultatet var klart. Hvordan jeg kom til å hilse på han var derimot noe bizzart. Jeg var på et utendørs show med artister og taler som endte i en stor gatefest over valgseieren. Etter at shower dappet av forsvant presidenten bak scenen og inn i et bygg bak der. Jeg gikk for å se hva som skjedde showet på scenen dabbet av. Plutselig kom det stormende en haug med opprørspoliti og skulle stoppe folkemassene med skjold. Som eneste lyshudete person med skjorte i bølingen trorjeg de antok at jeg var en eller annen viktig person og guidet meg gjennom folkemassen og inn i bygget der presidenten forsvant. Det var i hvertfall noe bråk på yttersiden av bygget og et par stykker ble lagt i bakken og båret vekk av politiet. Jeg var store i øynene og litt småredd av alt oppstyret. Etter en lang stund var folkemassen forsvunnet og plutselig kom det en beskjed på spansk over høytaleren i bygget/inngangshallen som jeg ikke forsto. Folk stillte seg i hvertfall på rekke, så jeg stille meg opp jeg også. Presidenten kom spaserende og ble gratulert med håndtrykk fra en etter en av de på rekka. Jeg hilste selvfølgelig jeg også når det var min tur og momlet "gratulerer" på dårlig spansk. Etter hilsinga forsvant han ut i en ventende bil. Dagen etter kjøpte jeg selvfølgelig alle avisene jeg kom over for å se om jeg var med på ett av bildene, men kunne ikke finne noe bilde av meg der. Dette var i 1998 og han ble vist kastet fra roret et par år senere på grunn av noe korrupsjon.
  • Jeg satt på et innenriksfly i Venezuela samme sommeren og kom i prat med sidemannen. Det viste seg at han tilfeldigvis var landets mest berømte sportskomentator på TV (ala Davy Vatne her i norge). Jeg bodde den gangen 200 meter fra Lerkendal stadion og gikk forbi der hver dag, men han hadde sikkert 10 ganger mer peiling på Rosenborg enn det jeg hadde og visste nøyaktig hvem som hadde kjøpt hvilke spillere når og for hvilke beløp osv. Selv om han sa at fotball (soccer) ikke var hans hovedfelt så hadde han sinnsykt peiling på fotball. (I motsetning til de andre landene i søramerika er baseball er nasjonalsporten i Venezuela. Han forklarte at de alltid hadde hatt dårlige fotballag men gode baseballlag så det var naturlig at folket var mer opptatt av baseball enn fotball, og alle smågutter drømte om å bli baseballstjerne og ikke fotballstjerne der i landet)
  • Nok et møte som skjedde i 1998: Jeg var på tur i Guatemala og kom via bekjente som var i Røde kors der borte i kontakt med ei av landets mest berømte TV-skjerner. Var faktisk på "date" med henne (inn i granskaugen lekker og med utrolig utstråling) og veninna hennes fra røde kors og kjæresten hennes. Ble invitert til å være med som deltager/intervjuobjekt på showet hennes men det kunne dessverre ikke skje før to uker etter at jeg hadde flybillett ut fra Guatemala. :( I alle fall, folk som gikk forbi sperret opp øynene og måtte se en gang til fra øyekroken hvem som satt på caféen vi var på. Det var en litt rar følelse å blie beglodd på den måten. Jeg fikk i hvertfall sett showet hennes på TV de dagene jeg var i Guatemala.

Hmm.. Det er de møtene med berømtheter jeg kom på i farta. (Har noen flere møter med mindre betydningfulle personer så jeg kan spare de til senere)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adil fra Dansefeber. Han satt en rad nedenfor på banen. Mange av mine venninner kjenner han, men ingen har presentert meg for han. Dårlig gjort, ellers kunne jeg tatt "Hei. Husker du meg? Venninnen til den og den..."-replikken. :(

 

Venninnen min og jeg så Aylar i sommerferien da vi var på Majorstuen. Hun trodde venninnen min var iraner, så vi snakket litt med henne også gikk hun.

 

Kommer ikke på noen flere jeg har møtt/sett. :shrug:

 

EDIT: Ah, jo. Hun dommeren fra Dansefeber som ligner på Mirann her på forumet.

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

Erik Solheim, Kristin Halvorsen, Kristin Clemet, Åslaug Haga, Kjell Magne Bondevik, Petter Nome, Hilde Hummelvoll, Harald Swart, hu dama som spilte May i hotel cæsar, Mira Craig (før hun ble kjent), Rose Marie Køhn (?).. Ja, er vel det jeg kommer på i farta.

 

Edit: kan jo si at Erik Solheim er svogeren min da, så alle politikerne er derfra ;)

 

Møtte Carl I. Hagen i Spania en gang..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Jeg hadde den store ære av å bli stoppet i stolheisen på Hafjell alpinanlegg kun for at Kromprinsen og en haug med livvakter skulle gå på sikkert. Stilig å si hei til, men ikke like kult å finne ut at om han ikke hadde gått på før meg, hadde jeg sluppet å sitte 10 min i heisen når den stoppa...

Lenke til kommentar

Møtt diverse ski stjerner som Åmot, Kjus og diverse utenlandske stjerner jeg ikke har peiling på navnet på :p

Jeg har faktisk kjørt mot Kjus i storslalåm, og jeg vant :D

Men jeg var da bare 9 år eller noe, så jeg har i ettertid funnet ut at han lot meg vinne med vilje :(

Ellers så har jeg møtt på Bjørn Dehli og andre langrennskjendiser, pluss at jeg har gått på samme skole som Håvard Bøkko da, og jeg har hatt faren til Ådne Søndreål som lærer (snål skrue :dontgetit: )

Ellers så ligger Bondevik og *han presten som synger* også på listen.

 

Men jeg må da også nevne at jeg synes kjendiser er totalt uinteressante. Når jeg møtte mange av de skistjernene, ante jeg så vitt hvem noen av de var. Så lite sjenert som jeg var på den alderen, spurte jeg bare en dame som sto alene om hun ville være med opp i bakken en tur. Hun snakket så vitt norsk, så vi kommuniserte på gebrokkent norsk og engelsk :p Vel, hun ble nå i allefall med opp i bakken, og jeg kjørte med henne noen turer. Så begynte hun å snakke om noe som skjedde da hun var med i OL en eller annen gang. Da fant jeg plutselig ut at jeg sto på ski med den beste østeriske, kvinnelige skikjøreren :p

Lenke til kommentar

Jeg kom på et par flere:

 

* En gang jeg tok flyet fra Trondheim til Tromsø hørte jeg flykapteinen si etter landing "Deres kongelige høyhet, damer og herrer, velkommen til Tromsø lufthavn". Jeg kikket nyskjerrig fremover og fikk øye på Dronninga som gikk av flyet med livvaktene.

 

* Var på grillfest med Mini Jacobsen en gang i tida. (Mini er broren til den tidligere naboen vår)

 

* Var på baren "Amtmanns datter" i Tromsø og pratet men en kamerat. Så kom det bort en dude, jeg hilste på han (Rune) og kameraten min og han begynnte å prate fotball. Jeg er ikke interresert i sånt og syntes det var så kjedelig å høre på at jeg gikk. Etterpå spurte kameraten min om jeg viste hvem det var jeg hilste på. "Nei, tror ikke jeg har hilst på fyren før, burde jeg visst hvem det var" svarte jeg og tenkte at det kansje var en jeg har kjent tidligere og burde husket navnet på. Fikk til svar at det var en Rune Lange, vistnok toppscorer på Tromsø IL. "Whatever" tenkte jeg og spurte om vi skulle ta en øl til her eller gå en annen plass.

 

Edit:

* Møtte Kjus like før starten på ferderseilasen (en årlig seilkonkurranse i oslofjorden og litt utover). Båten han var om bord i var fortøyd ved siden av den båten jeg var med i og det var veldig trangt så jeg, han og noen andre hjalp til med å dytte båtene så de skulle komme seg ut fra bryggeområdet og mot startstreken.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Høybråten stakk innom skolen her en dagen, hadde en ultra-kort samtale om Mohammed-tegningene. Spurte han om hva han syntes var viktigst av respekt for religioner og ytttringsfrihet. Som den sleipe politikerne han var så ungikk han spørsmålet ved å svare "Begge deler er viktigt".

Lenke til kommentar

Håndhilst og såvidt prata med Joe Satriani, tatt Kristoffer Schau på rompa, treffer på Tone Damli i hytt og gevær, Grutle har eg såvidt prata med et par ganger i tillegg til den gangen han holdt på å knekke fingrane mine. Ellers ein heil del trøtte folk. Så et par topp20-band og slikt som vi spelte oppvarming for back in the days, i tillegg til Hellbillies, DDE, Ole Ivars og slikt. :cool:

Lenke til kommentar

-Pakkisen i rikets røst.

-Wenche Knutson

-Sandra

-Wilborn fyren

-Den halvtullingen som sprang over canada

-Mira Craig

-Alle snowboarderne som var på artic challenge i fjor.

-Maria Haukaas Storeng

-Idol David :thumbdown:

 

edit: Fadern har tatt et par pils med avdøde Erik Bye

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...