Gå til innhold

Musikkvideotråden: Del dine favorittvideoer.


BiGG-

Anbefalte innlegg

-Aphex Twin - Windowlicker

-Aphex Twin - Come to Daddy

Begge er laget av den utrolige Chris Cunningham. Den syke verdenen som han har inni hodet sitt er helt vanvittig. Det finnes rett og slett ingenting liknende.

Når man hører musikken til Aphex Twin så er det ikke akkurat slik man forventer at musikkvideoene kommer til å være. Men så går det ikke ann å forvente noe slik heller, fordi den er som sagt helt absurd.

Egentlig er verdenen som Cunningham har oppfunnet den eneste som kan rettferdiggjøre musikken. Begge stilene er omtrent så orginale som det går ann.

Absurde og surrealistiske greier pleier ikke å funke for meg i langfilmer, men jeg digger det i kortfilmer og i musikkvideoer. Her har Chris Cunningham klart å lage noe skikkelig freaky greier.

 

-Cradle of Filth - From the Cradle to Enslave

Denne har også veldig mye fett. Problemet er de småscenene inni mellom som ligner mer på hjemmelaget skrekkfilmer enn en musikkvideo. Resten er som sagt svært spennende.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kate Bush - Cloudbusting

 

Den handler om en eldre mann med professor/oppfinner-utseende og en ung kvinne som er på en topp og tester ut en svær regnmaskin. De prøver å få det til å regne, men politiet kommer og arresterer mannen. Damen er igjen på toppen med maskinen. Mens politiet kjører ham bort, begynner det å regne. Mannen blir sjeleglad, snur seg i bilen og jubler med seg selv.

 

Svært bra musikkvideo.

 

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=qO8zr31R0c8

Endret av Toxon
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke musikkvideoer, sånn generelt, liker å lage mine egene bilder når jeg hører musikk. Men jeg liker musikkvideoen til Buckethead - We Are One, den er meget morsom :)

 

Men vist jeg skulle ta musikkvideoer, litt mer bokstavlig, ville jeg sagt Pink Floyd - Live At Pompeii, den er rett og slett fantastisk. Men det er nok ikke slike musikkvideoer du tenkte på her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...