Gå til innhold

Musikkvideotråden: Del dine favorittvideoer.


BiGG-

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg må vel si starten på NIN's "Broken Movie". (20+ minutter sammenhengende video fra EP'en "Broken" [1992]).

Starter kult med videoen til sangen Pinion. Den ble spilt en del på MTV men ble etter hvert fjernet. Deler av den ble likevel brukt som introduksjon til "alternative nation"

 

Videoene til de andre sangene er ikke akkurat kule. Mange av dem har ekstremt voldelig innhold slik som Gave Up

Endret av skraml
Lenke til kommentar
Den "From the Cradle to Enslave" var syk. Æsj, jeg hater sånne satanist-rockere, som tror de er så tøffe når de skal drepe folk og drikke blod osv. Tipper alle sammen ble mobbet som barn, og sett på som stygge tapere hele livet. Er det noe verden ikke har bruk for er det satanist-rockere, men for all del, jeg synes noe av slik musikk er litt kul, men det holder jeg for meg selv og dette forumet. ;)

6708098[/snapback]

Cradle of Filth er vel bare ute etter å lage skrekkfilm-stemmning. Mye av musikken deres(i likhet med mye metall) er inspirert av skrekkfilmer. Synes du de som lager skrekkfilmer er dumme satanister som ble mobbet som barn også? "Herregud, de som lagde Blair Witch Project... jævla satanister?"

 

Tviler på at poenget med Cradle of Filth er "ooohh såå tøffe", er vel mer i retningen "spoookey", dessuten så liker Dani Filth å blande det makabre og erotiske(noe man ser med scenen der nakne kvinner står og spiller "knivfiolin" på hendene sine.)

 

Nå er akkurat denne vidoen dårlig gjennomført og ufattelig cheesey, det skal jeg heller gi deg. Men at CoF tror de er "tøffe" er nok en feiloppfatning, kjenner folk som har møtt vokalisten, han skal visstnok være en veldig rolig, laidback og hyggelig kar. :)

 

Synes mange av CoF's musikkvideor blir litt ødelagte(eller i hvertfall mer humoristiske enn de er ment som) med at de har en del dårlig gjennomføring eller at det blir for dumt/harry. Det er en musikkvideo som de virkelig får det til med og det er

.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne så forsøker her.

 

jeg så en musikkvideo en gang på tv (tror det var a-ha)hvor hele filmen var en lang scene, der man "fløy" rundt et vann utpå vidda ved en liten by(eller noe i den duren, husker ikke helt). Det som var bra med denne var at hele filmen var i et klipp og det var ikke noe animert, det var filmet med ekte kamera.

 

Jeg bare lurte på om noen har sett denne musikkvideoen eller noe lignende? var veldig imponerende lagd, så jeg kunne godt tenke meg og få tak i den.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig, dog savner jeg en autofunksjon for dette når man poster. Det man gjør er at man går inn på en video, da vil de i adresselinja stå: http://www.youtube.com/watch?v=xxxxxxxxx. Da tar du enkelt og greit og kopierer det som står etter "http://www.youtube.com/watch?v=" altså i dette tilfellet "xxxxxxxx". Deretter tar du å skriver i en post:

[youtube]xxxxxxxx[/youtube]

 

Enkelt og greit ;)

 

Edit: Angående videoen, utrolig fett laget, kan noen fortelle meg i praksis hvordan dette er gjort?

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...