Gå til innhold

Minitest av Motorola SLVR L7


Anbefalte innlegg

Siden jeg har blitt eier av et par nye Motorola-telefoner i det siste tenkte jeg at jeg skulle lage en liten minitest av min favoritt L7 SLVR.

 

I forhold til prisen, og på generelt grunnlag er dette noe av det beste jeg har sett og tatt på. Byggekvaliteten er utrolig god og man kan ikke kjenne noe svikt eller knirk i konstruksjonen. Telefonen føles utrolig eksklusiv, helt enkelt. Dessverre blir telefonen fort full av fingermerker, så forbered deg på å tørke den ofte hvis du i likhet med meg vil ha en ren og pen telefon. Knappene er meget gode og har meget god responstid. Det eneste jeg kan sette fingeren på er at de er litt små. Synes min V3i er langt bedre å skrive meldinger med, men det er ikke noe problemer på L7 heller med litt mer tilvenning. Lydkvalietet ved samtaler er i toppklasse og telefonen ser ikke ut til å ha noe problemer med dekningen. Høyttaleren fungerer også veldig godt, på linje med V3i. MP3 kan naturligvis brukes som ringetoner.

 

Skjermen har en oppløsning på 176x220 og er i toppklasse i forhold til oppløsningen. Den er langt skarpere enn fks. K750i som er naturlig å sammenligne med. Dette kommer nok av at skjermen er laget av Sharp som har en utrolig kvalitet på skjemene sine. Sammenlignet denne skjermen med den på Siemens SXG75 og L7 har en mer lyssterk skjerm, men den taper naturligvis med tanke på at SXG75 har en QVGA-skjerm.

Menyene er slik vi kjenner de fra Motorola i det siste, og er faktisk ikke så lite brukervennlige som mange skal ha det til. De kan føles litt uvant i begynnelsen, men jeg har ihverfall ikke hatt noen problemer med å navigere meg dit jeg skal. Menyen er også veldig rask og har ingen problemer i forhold til forsinkelser. Setter også pris på at man kan organisere hovedmenyen som man vil. Er man lysten på å ytterligere personliggjøre telefonen kan man ta en titt på www.motomodders.net. På min V3i har jeg fks. installert egne menyikoner og endret på småting i softwaren. OBS! Dette går utover garantien såvidt meg bekjent.

 

Ellers har denne telefonen minnekort (MicroSD), 64MB medfølger, Bluetooth, Java, MP3 og video avspilling og det man ellers kan forvente. MP3 spilleren er laget i Java og fungerer greit selv om jeg synes at Sony Ericssons løsning er litt bedre i forhold til respons og valgmuligheter. Java-ytelsen på L7 virker litt lav, men de fleste programmer og spill kjører i greit tempo.

 

Kameraet er VGA og fungerer greit, men bildene blir uklare og heller dårlige. Minner litt om kvaliteten vi så for et par år siden i andre telefoner. Instillingsmuligheter er det heller ikke mengder av, så det er tydelig at Motorola ikke har satset på kamera med denne telefonen.

 

Ellers kan det nevnes at batteritiden er kjempegod. Ladet min opp på torsdag ettermiddag (da var den helt ny) og jeg har fremdeles masse strøm igjen. Godt å se at man ennå kan få telefoner som batteriet varer i mer enn et par dager. Telefonen har en god kalender og telefonbok som synkroniserer godt med Outlook. Irritererer meg litt over manglende Mac-støtte. Med i pakken følger det med lader, manualer og software. Ingen datakabel eller handsfree følger med.

 

Hvis man tar prisen i betraktning så synes jeg dette er et svært godt kjøp hvis man vil ha en telefon som føles svært eksklusiv, har god batteritid, er tynn og har minnekort og god skjerm. Er man ute etter et godt kamera og generelle proff-funksjoner bør man se etter noe annet.

 

Skrev denne testen etter forespørsel fra en annen, så det kan være noe jeg har glemt. Spør hvis det er noe dere lurer på, så svarer jeg så godt jeg kan. :)

 

Bilder:

 

moto1.jpg

moto2.jpg

moto3.jpg

moto4.jpg

moto5.jpg

moto6.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lekker telefon. Takk for at du tok deg tid til å skrive en liten test. Håper motorola leverer en telefon til oss, slik at jeg kan komme tilbake med en mer utfyllende test. Har trykket på den i butikk, kul nok, men jeg må nok innrømme at det finnes andre UI jeg liker bedre enn Motorolas.

 

Siden du har moddet litt, vet du om man f.eks kan legge inn en programvareversjon som har itunes, og fortsatt få norsk i-tap?

Lenke til kommentar

Er i-tap tilsvarende T9 under skriving av SMS? Funker det i så fall like bra? Er det fremdeles mulighet for å bruke T9? Prøvde en gang noe greier på en Ericsson som ikke hadde tilfredsstillende funksjonalitet. Har siden vært skeptisk til alt annet enn T9.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt E398 i over 1 år og den har tålt en verden av juling, da snakker vi russetid, fyll, skru bil, oljesøl, snø og mye mer. Og er utrolig fornøyd. Så jeg skal uten tvil ha en Moto engang til.

Eneste jeg ikke likte på denne var at den var treg i menyene og sms skriving, håper dette er fikset.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...