Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog: nytt Audi 80 prosjekt


Domi9q

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytte til Ford? :ohmy: Nei og nei! :no:

Bytt til noe annet en Ford! Alt annet en det sier jeg. Men det er min mening da :) (liker ikke Ford kan man si :p)

 

Hadde du sparkla skjøten på den frontleppa så hadde den blitt clean ja :) Visste ikke at du hadde tenkt til det. Mulig du har skrevet det før i showcasen og at jeg har oversett det.

Lenke til kommentar

fikk et hyggelig brev fra statens vegvesen idag :ermm: der det stod at jeg skulle ha tatt eu kontroll på bilen i mai.. Så nå har jeg denne måneden å få den godkjent på :dontgetit: bare litt stressende... Fikk tilbake en kopi av kontrollskjemaet fra innbytte kontrollen, og der var lista på feil ganske lang.. Og selgeren sa at jeg ikke fikk mere enn 16-17k i innbyte for den..

Lenke til kommentar
Eksakt hvilke feil da?

 

Skriv inn hele lista, kanskje vi kan være til hjelp om hva som må utbedres eller må gjøres.

 

Hyggelig hvis vi kan hjelpe deg vet du :)

6327257[/snapback]

 

Hyggelig det ja :) Men de fleste av de feilene som ble funnet på innbyttekontrollen har ikke noe å gjøre med EU kontrollen. F.eks sentrallåsen, småting som mangler, skader i lakken og rust.

Det som kan ha noe med EU kontrollen å gjøre er begge hjullagrene bak, et endeledd forran, slitte dekk, lekasje i toppen og topplokket, støtdempere, også var det noe feil med bakpotta.

 

Men kan ikke vite sikkert hva som må gjøres før jeg får tatt eu-kontrollen, får håpe det ikke er noen større feil :)

Lenke til kommentar
Drit i å gjøre noe før EU hvertfall, bare la dem finne alle feilene og ikke utbedre mer enn absolutt nødvendig.

6331333[/snapback]

 

jepp.. kommer bare til å ta en motorvask først ihvertfall og kanskje stramme hjullagrene bak vist jeg får tid :) Resten får jeg ta i full fart

Lenke til kommentar

Bilen har idag vært på eu-kontroll, og kom fram en del mer feil enn ventet.

Må blandt annet skifte en bremsecaliper, begge bremseskivene bak, hjullagrene og handbremswirene og begge støtdemperne foran. Så da har jeg en grunn til å gå til innkjøp av senkesett :)

det er aldri så galt at det ike er galt for noe... Noen som har kommet over et billig justerbart eller komplett senkesett på nettet?

Lenke til kommentar

Litt ja :) Holder på å få den i stand til å få den eu godkjent, har fått byttet handbrmswirene og bytta et eksosoppheng i går.. begynner i det små. resten av delene skal jeg bestille i neste uke..

 

DSC00222.jpg

Slik blei sotinga bak, det ser mye bedre ut i virkeligheta.. Fargen på sotinga matcher med fargen på biln, men tenkte å gjøre noe med bakruta :hmm: irriterende når det ser halvferdig ut.. Men har ikke lyst å ødelegge en til rull med film, så noen som har noen gode forlag?

Ruta er så buete at filmen ikke strekker seg skikkelig ut, tenkte å dele den men vet ikke hvor bra det blir da. Bruker bare en sånn biltema film opplegg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...