Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog: nytt Audi 80 prosjekt


Domi9q

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns den S4 fangeren ble bra! Ødela linjene litt, men uansett, den ble best! Ikke hiv på det største du finner som får øynene til å gå i surr.

6888874[/snapback]

 

 

snasen s4 fangern ja :) Men tenkte da å monter GT fangeren som blei linka til tidligere i tråden, som er S4 look, så linjene til 80'en vil bli bevart :) den har dessuten utsparinger til grøftelys.

Monsterfangere blir det ikke her i gården nei! fysjamei

 

edit: GT fangeren

4045.jpg

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar
Det er jo fangeren jeg foreslo jo :D Den kommer til å bli tøff på bilen din ;)

6891011[/snapback]

 

ja all ære til deg :) synes også det er den som passer best bilen av de jeg har sett.

 

EVO fangeren er stilig den også, men synes den er forbeholdt coupe, GT fangeren passe bedre på sedan :thumbup:

 

stor prisforskjell, lønner seg vist å leite litt først:

BS bildeler

Streetdesign

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har gjort et par ting på bilen i det siste.

 

vingen er grunnet og montert

DSC00588.jpg

 

Så spennende så det ut i motorrommet før :)

DSC00279-1.jpg

 

Nå ser det slik ut

DSC00583.jpg

Montert åpent Pipercross filter og k&n Ventilasjonsfilter, og byttet ventilasjonsslange.

 

Hadde før 2stk 8" i kasse, nå er de montert i hattehylla

DSC00505.jpg

 

Har lakkert bagasjeromsluka og bakskjermen. Blei veldig matt og appelsinaktig, men etter litt våtsliping og polering blei det bra :)

 

http://img.photobucket.com/albums/v431/domi9q/DSC00497.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v431/domi9q/DSC00495.jpg

 

Og dessuten så har jeg fiksa sentrallåsen sånn at den funker bra nå :w00t:

 

 

Tenkte på å fjerne slepekroken, bruker den så å si aldri, også få takk i en vleanere bakfanger og montere dobbelt eksosanlegg :D

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar

Yo.

 

Driver og skrur på en '92 modell som er så godt som kliss lik din. Ser du har vært av med dørpanelene, har du noen tips til hvordan man enkelt får satt de på igjen? Har drevet og mekket litt inni dørene, å få av panelet er ganske enkelt men når det skal på igjen er det håpløst å få knappen til dørlåsen (den som stikker opp i vinduskarmen) til å treffe i hullet sitt. Er det noe luretriks jeg ikke vet om?

 

Ellers, fet den spoileren, mye bedre enn den kantete originale 80-spoileren, vurderer nesten å lete etter en slik en selv (er det en Opel Vectra A-spoiler?). Legger du litt godvilje til ser den nesten ut som en S4 (den originale S4'n som var bygd på Audi 100) bakfra...

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Yo.

 

Driver og skrur på en '92 modell som er så godt som kliss lik din. Ser du har vært av med dørpanelene, har du noen tips til hvordan man enkelt får satt de på igjen? Har drevet og mekket litt inni dørene, å få av panelet er ganske enkelt men når det skal på igjen er det håpløst å få knappen til dørlåsen (den som stikker opp i vinduskarmen) til å treffe i hullet sitt. Er det noe luretriks jeg ikke vet om?

 

Ellers, fet den spoileren, mye bedre enn den kantete originale 80-spoileren, vurderer nesten å lete etter en slik en selv (er det en Opel Vectra A-spoiler?). Legger du litt godvilje til ser den nesten ut som en S4 (den originale S4'n som var bygd på Audi 100) bakfra...

7010945[/snapback]

 

Kan være litt knot med den låsepinnene ja :) bruker å ta vinduene helt ned så blir det letere å komme til, så trekker jeg den helt opp å setter den i sånn ca posisjon så den treffer hullet, deretter gjenstår bare litt lirking ;) man blir vant til det

 

liker spoileren jeg også :) matcher den runde formen på koffertlokket perfekt synes jeg, men var en del arbeid å tilpasse nye feteføtter, måtte forlenge de med noen cm. Tror det var vectra A ja

 

takk for tipset om s6 lokken, tenkte du da på baklyktene og fangern?

Lenke til kommentar

I dag har jeg drevet å koblet litt, koblet på grøftelysene og montertnån nye høytalere

 

DSC00621.jpg

 

I bakdøra er 1stk 6.5", og i fordøra er det 6.5" og 4". Men fikk en del problemer med 6.5"'ern i fordøra, for det første så tar den kanskjei ruta når den er sveivet ned, har kappet bort en del blikk, for det andre så blir det vanskelig å skrue på de nederste skruene, og for det tredje så går det ikke ant å sveive ned vinduet :S

Tok vare på den biten jeg skar ut, i tilfelle jeg blir nødt til å bare tette igjenn ullet på en måte

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvordan blir bassen, med montert sub i hattehylla?

Og hadde du orginale hull til og feste spoilern med? - Hva har du isåfall brukt som skruer osv, for og unngå lekasje. Finner ikke igjen skruene mine skjønner du  :no:

7196356[/snapback]

 

Har ikke fått testa ordetlig bass i hattehylla enda, pg at de er på 50w hver og den ene er sprengt. Så da skal jeg plassere inn nye bassere, og montere en liten kasse under hattehylla for å ungå stress fra storbassen og stive opp hattehylla.

 

Festene på spoileren har jeg laget helt selv pga at jeg måtte forlenge festeføttene, så det går 3 bolter igjennom dem, så jeg bora bare hull i bakluka og skrudde på muttere. Når den er lakkert skal jeg bruke sikaflex under i tillegg.

 

Det som jeg har bestilt til nå er:

TV/DVD spiller

Cd spiller

Kasse

Sub

 

Hele pakka kommer på ca 5100kr

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ser du har gitt opp å sette høyttalere i framdørene, har du montert dem ett annet sted? i så fall hvor?

7258182[/snapback]

 

Har ikke gitt opp helt enda nei :) har nå et par 6.5 i bakdørene. I framdørene har jeg et par 4". I tillegg skal jeg prøve å bygge en kasse der hvor jeg kutta feil og sette inn 6.5" der. Og nå er alle høytalerne kobla på forsterker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...