Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog: nytt Audi 80 prosjekt


Domi9q

Anbefalte innlegg

da er delene bestilt og er her i mårn :thumbup:

Da får jeg litt å sysle med, det som skal byttes er:

begge demperne forran

Venstre klikkeledd

Høyhre endeledd

2 bremseslanger forran

begge bremseskivene bak

begge hjullagrene bak

toppakning

topplokkpakning

bakakselforing

drivakselmansjett

høyre bakre bremsecaliper

skal i tillegg bytte reg. reima

 

Må utsette senkesettet, pga at der er dårlig timing rett før ferien.

Var å kjøpte sølv spraylakk idag :w00t: Så da skal jeg lakkere bremsecalipterne og topplokket. Blått å rødt er jo bare helt utbrukt å harry :whistle:

 

Får håpe jeg får bilen EU godkjent før ferien ihvertfall :)

 

 

   QUOTE(Domi9q @ 02/07-2006 : 12:05)  Bilen skal jo kunne kjøres også   så må jo ha litt bakkeklaring med veistandarden som vi har her i nord.          Må jo lide litt

 

Skal senke 80/60 den dagen du kommer å fikser veiene her :thumbup:

 

DSC00230.jpg

Veldig høy forran :ohmy:

 

et2.jpg

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag har jeg fått gjort litt ja :)

byttet klikkeledd, venstre støtdemper og en støtdemper. Og har lakkert et par calipere

 

http://img.photobucket.com/albums/v431/domi9q/DSC00240.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v431/domi9q/DSC00241.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v431/domi9q/DSC00244.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v431/domi9q/DSC00242.jpg

 

Blei en del bedre enn de rustne caliperne ja

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar
1 søyla, det har jeg ikke sett før :hmm:

Hadde bilen min oppe på en 2-søyla for litt siden, løftet bare på kanalen der også.

Jeg kunne også tenkt meg skiver bak :(

Vet du om det passer på Golf 3 det som du har der?

Er vel 4 bolter det der?

6475910[/snapback]

 

er 4 bolter ja, men 100/4 eller 108/4 boltsirkel. Men vet ikke om disse bremsene passer på golf. Bilen din har vel forhjulstrekk? da skulle det vel kanskje være en liten sjanse, men har ikke noen gold 3'ere bremseskive bak?

Det vil nokk være lettere å få på, men tror en god del deler må byttes

Lenke til kommentar
På Golf 3 finnes skiver bak kun på biler med VR6 eller GTI motor, men da er det 5x100 boltsirkel :yes:

6480416[/snapback]

 

oki, men tror det blir vanskelig å sette på bremseskiver fra audi 80, du må kanskje bytte hele bakstillinga, så da tror jeg at du har bedre sjanse å ta det ifra en vr6 eller gti :cool:

Lenke til kommentar
jeg er en fan av Audi 80´ene :)

synes prosjektet ditt ser meget bra ut :) stå på du, dette blir bedre å bedre :)

6482280[/snapback]

 

jeg også :yes: har ikke fått gjort så mye til nå, bortsett fra å få den i stand og noen småting.. Kommer sikkert til å skje mere utover høsten :)

Lenke til kommentar

takker takker :yes:

 

 

Ser ikke dumt ut dette, ser ut som du er veldig heldig med bilen! Har ikke vurdert å lakke kalipterne, rød, blå ogl?

6503200[/snapback]

 

tja :roll: bilen funker jo, så har vel vært heldig med den.. Men er jo en del som skal fikses og en del kosmetisk som det bli gjordt noe med så er jeg fornøyd :)

den største flaskehalsen er dovendyret som ligger under panseret og ikke duger til stort :ermm: ikke mye man kan gjøre med den heller... så skal jeg få noe mer futt så må jeg nokk gjøre det enkleste, og bytte bil :(

 

og røde/blå lakkerte caliptere synes jeg ikke særli om på dønn originale biler :tease: kan vurdere det når jeg har stæsjet opp bilen litt og satt på fancy felger

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar

da er alle delene byttet :D nå gjenstår det bare å få tatt 4 hjulskontroll og eu kontroll før helga :) bilen er umulig å kjøre nå, må holde rattet en halv omdreining mot høyre for at bilen skal gå rett fra, og tror ikke dekken har særli bra av det :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...