Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog: nytt Audi 80 prosjekt


Domi9q

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjedd noe mer med bilen? :)

6231314[/snapback]

 

tja, var å kjørte en tur idag, blei noe sinnsykt med ventiltikking :dontgetit: men etter noen timer så var det borte :) er nokk på tide å bytte olje snart

 

dessuten tok jeg en vask på bilen for noen dager siden, og da fant jeg del del rustbobler på panseret, og dessuten en gammel skade i døren som har bynt å ruste en del...

Ellers så driver jeg å arbeider med øyelokka og mekker på sentrallåsen :) fikk de nye originale staga til sentrallås idag.

Lenke til kommentar
Skjedd noe mer med bilen? :)

6231314[/snapback]

 

tja, var å kjørte en tur idag, blei noe sinnsykt med ventiltikking :dontgetit: men etter noen timer så var det borte :) er nokk på tide å bytte olje snart

 

dessuten tok jeg en vask på bilen for noen dager siden, og da fant jeg del del rustbobler på panseret, og dessuten en gammel skade i døren som har bynt å ruste en del...

Ellers så driver jeg å arbeider med øyelokka og mekker på sentrallåsen :) fikk de nye originale staga til sentrallås idag.

6231502[/snapback]

 

Ventiltikking ja. Bare bilen som har lyst på litt olje. Min vil i allefall det da :p

 

Rust er noe herk. Greit å få tatt det før det blir altfor ille :)

Flere bilder hadde jo vært morro :)

Lenke til kommentar
Skjedd noe mer med bilen? :)

6231314[/snapback]

 

tja, var å kjørte en tur idag, blei noe sinnsykt med ventiltikking :dontgetit: men etter noen timer så var det borte :) er nokk på tide å bytte olje snart

 

dessuten tok jeg en vask på bilen for noen dager siden, og da fant jeg del del rustbobler på panseret, og dessuten en gammel skade i døren som har bynt å ruste en del...

Ellers så driver jeg å arbeider med øyelokka og mekker på sentrallåsen :) fikk de nye originale staga til sentrallås idag.

6231502[/snapback]

 

Ventiltikking ja. Bare bilen som har lyst på litt olje. Min vil i allefall det da :p

 

Rust er noe herk. Greit å få tatt det før det blir altfor ille :)

Flere bilder hadde jo vært morro :)

6232335[/snapback]

 

 

Med litt olje går motoren litt bedre ja :) peilepinnen var temmelig tørr. Kan poste fler bilder ja :thumbup:

Lenke til kommentar
Olje er en fordel for å si det sånn :roll:

6233168[/snapback]

 

en synd å slurve med sånt :roll:

 

Litt div bilder:

 

Bilde14.jpg

 

IM000409.jpg

 

.jpg

 

DSC00120.jpg

 

Finner ikke kamraet og telefonen er levert til reparasjon, så får ikke tatt noen nye bilder på en stund :roll:

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar

denne kunne jeg virkelig ha tenkt meg. Ikke for voldsom, akkurat passe

hadde blitt fint vist jeg hadde satt alu grill i org. fangeren og leppa slik at det matcher. og kanskje, men bare kanskje også sette en ny alu grill på panseret, selv om jeg ikke synes noe om det. har ikke mye lyst å fjerne audi ringene :tease:

 

noen lykter jeg kunne tenkt meg:

morette

cab lykter

men fant ikke s2 lykter

:hmm:

Lenke til kommentar
denne kunne jeg virkelig ha tenkt meg. Ikke for voldsom, akkurat passe

hadde blitt fint vist jeg hadde satt alu grill i org. fangeren og leppa slik at det matcher. og kanskje, men bare kanskje også sette en ny alu grill på panseret, selv om jeg ikke synes noe om det. har ikke mye lyst å fjerne audi ringene  :tease:

 

noen lykter jeg kunne tenkt meg:

morette

cab lykter

men fant ikke s2 lykter

:hmm:

6256123[/snapback]

 

 

Ikke sett på morette lyktene! :no: Cab lyktene er jo hundretusen ganger penere :)

Var fin den frontspoileren. Hadde nok blitt tøff på bilen din den :)

Lenke til kommentar
Ikke sett på morette lyktene! :no: Cab lyktene er jo hundretusen ganger penere :)

Var fin den frontspoileren. Hadde nok blitt tøff på bilen din den :)

6256366[/snapback]

 

Veit, synes også ikke de lyktene var no særlig, ihvetfall ikke på en dønn orginal bil.

den frontleppa vil harmonere mye bedre med bilen enn en helt ny frontfanger, fordi da beholder jeg den originale lista. Med en fanger uten lister må jeg nesten fjerne alle listene på bilen :hmm: bare synd den koster nesten like mye som en ny frontfanger, blir litt i meste laget.

 

motorplaner:

 

 

trimkam

Drev

Weber DGV dobbel forgasser

alternativt 2 stk. av DCOE dobble forgassere :w00t:

Supersprint effektannlegg

til nød simons effektannlegg

et eller annet powerfilter

kanskje fjerne katalysator

 

antatt effektøkning er fra 30-50hk. Men det kan diskuteres :)

Lenke til kommentar
Ser bra ut dette :thumbup:

Eneste jeg ikke likte helt var den frontfangeren du har sett på. Synes den ikke passer på bilen.

Fant en par andre som jeg synes hadde passa bedre.

 

http://www.streetdesign.no/images/produkte...59587157021.jpg

http://www.streetdesign.no/images/produkter/4045.jpg

 

Men som sagt så er det din bil og du fikser den som du vil ha den :)

6177069[/snapback]

 

ved ettertanke var den første ikke så dum heller. Fant noen bilder HER

Lenke til kommentar
Ser bra ut dette :thumbup:

Eneste jeg ikke likte helt var den frontfangeren du har sett på. Synes den ikke passer på bilen.

Fant en par andre som jeg synes hadde passa bedre.

 

http://www.streetdesign.no/images/produkte...59587157021.jpg

http://www.streetdesign.no/images/produkter/4045.jpg

 

Men som sagt så er det din bil og du fikser den som du vil ha den :)

6177069[/snapback]

 

ved ettertanke var den første ikke så dum heller. Fant noen bilder HER

6262183[/snapback]

 

Hvis du skal ha en bil som ser styla ut så velger du den første. Skal du ha en litt mer clean look på bilen så velger du nr to. Min mening i allefall :)

Lenke til kommentar

Denne bilen var ganske clean og fin :) den passet badlokk og en sånn grill.

Ja fanger nr. 2 var bedre på alle måter synes jeg, vipper mellom den og den frontleppa. Bare dumt at den frontleppa nesten er like dyr som en hel frontfanger :hmm:

 

Får kjøpt justerbart senkesett på jobben for ca 3000 :roll: Husker ikke merke, var noe ukjent. Ellers kanskje jeg kjøper et H&R vanlig senkesett til 1500

Lenke til kommentar
Denne bilen var ganske clean og fin  :) den passet badlokk og en sånn grill.

Ja fanger nr. 2 var bedre på alle måter synes jeg, vipper mellom den og den frontleppa. Bare dumt at den frontleppa nesten er like dyr som en hel frontfanger  :hmm:

 

Får kjøpt justerbart senkesett på jobben for ca 3000  :roll: Husker ikke merke, var noe ukjent. Ellers kanskje jeg kjøper et H&R vanlig senkesett til 1500

6294964[/snapback]

 

Var tøff den 80ien på det bilde det :)

 

Jeg hadde valgt frontfangeren i stede for frontleppa. Synes fangeren passer mye bedre enn den frontleppa. Blir mere clean med den synes jeg.

 

Kjøp justerbart :) Greit å kunne heve den på vinteren.

Lenke til kommentar
Denne bilen var ganske clean og fin  :) den passet badlokk og en sånn grill.

Ja fanger nr. 2 var bedre på alle måter synes jeg, vipper mellom den og den frontleppa. Bare dumt at den frontleppa nesten er like dyr som en hel frontfanger  :hmm:

 

Får kjøpt justerbart senkesett på jobben for ca 3000  :roll: Husker ikke merke, var noe ukjent. Ellers kanskje jeg kjøper et H&R vanlig senkesett til 1500

6294964[/snapback]

 

Var tøff den 80ien på det bilde det :)

 

Jeg hadde valgt frontfangeren i stede for frontleppa. Synes fangeren passer mye bedre enn den frontleppa. Blir mere clean med den synes jeg.

 

Kjøp justerbart :) Greit å kunne heve den på vinteren.

6295083[/snapback]

 

 

 

men frontleppa kunne blitt clean også vist jeg hadde skjøtet med glassfiber og sparklet over sånn at det så me ut som en hel fanger

:)

 

men nå har jeg kanskje funnet meg en annen bil :) skal prøvekjøre i morra

 

20456.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...