Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har de rett til å dra inn mobilen på skolen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om lærern skulle komme bort i konfiskere noe som er mitt, gir jeg blanke faen.

Lærern får da ikke ting som er mine.

Nå har jeg alldri med mobil på skolen da :p Men sånn er den saken.

Det som er mitt, er mitt.

5614902[/snapback]

Ikke når denne tingen som er din forstyrrer timen hans.

Han har full rett til å ta den hvis du bruker den. Skjønner ikke hva som er problemet.

Lenke til kommentar
Ikke når denne tingen som er din forstyrrer timen hans. Han har full rett til å ta den hvis du bruker den. Skjønner ikke hva som er problemet.

5614910[/snapback]

Læreren har ikke rett til en dritt. Hvis du får beskjed om å levere inn mobilen din til læreren, fordi han mener du forstyrrer, så kan du bare legge den ned i sekken din eller lomma di. Ikke en dritt læreren kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Om lærern skulle komme bort i konfiskere noe som er mitt, gir jeg blanke faen.

Lærern får da ikke ting som er mine.

Nå har jeg alldri med mobil på skolen da :p Men sånn er den saken.

Det som er mitt, er mitt.

5614902[/snapback]

Ikke når denne tingen som er din forstyrrer timen hans.

Han har full rett til å ta den hvis du bruker den. Skjønner ikke hva som er problemet.

5614910[/snapback]

 

Problemet nå var jo at den uheligvis kom borti mp3'en Ser ingen grunn til å ta den hvis det var et uhell.

Men om den virkelig forstyrrer, og personen ikke leggern vekk om lærern har sagt det kan jeg skjønne det.

 

Men de har ikke lov å beholde den til dagen derpå.

Siden det er mange som trenger mobilen til etter skoletid når de skal no sted osv.

Lenke til kommentar
Ikke når denne tingen som er din forstyrrer timen hans. Han har full rett til å ta den hvis du bruker den. Skjønner ikke hva som er problemet.

5614910[/snapback]

Læreren har ikke rett til en dritt. Hvis du får beskjed om å levere inn mobilen din til læreren, fordi han mener du forstyrrer, så kan du bare legge den ned i sekken din eller lomma di. Ikke en dritt læreren kan gjøre med det.

5614937[/snapback]

For at en lærer skal ha lov og ransake en elev må han/hun ha politimyndighet. De har ikke lov og ransake en sekk selv om de vet at det ligger en kniv/dop/c4 der engang.

Lenke til kommentar
Ikke når denne tingen som er din forstyrrer timen hans. Han har full rett til å ta den hvis du bruker den. Skjønner ikke hva som er problemet.

5614910[/snapback]

Læreren har ikke rett til en dritt. Hvis du får beskjed om å levere inn mobilen din til læreren, fordi han mener du forstyrrer, så kan du bare legge den ned i sekken din eller lomma di. Ikke en dritt læreren kan gjøre med det.

5614937[/snapback]

Joda, det synes jeg absolutt at han har.

 

Om lærern skulle komme bort i konfiskere noe som er mitt, gir jeg blanke faen.

Lærern får da ikke ting som er mine.

Nå har jeg alldri med mobil på skolen da :p Men sånn er den saken.

Det som er mitt, er mitt.

5614902[/snapback]

Ikke når denne tingen som er din forstyrrer timen hans.

Han har full rett til å ta den hvis du bruker den. Skjønner ikke hva som er problemet.

5614910[/snapback]

 

Problemet nå var jo at den uheligvis kom borti mp3'en Ser ingen grunn til å ta den hvis det var et uhell.

Men om den virkelig forstyrrer, og personen ikke leggern vekk om lærern har sagt det kan jeg skjønne det.

 

Men de har ikke lov å beholde den til dagen derpå.

Siden det er mange som trenger mobilen til etter skoletid når de skal no sted osv.

5614948[/snapback]

Det er dems eget problem at de skal bruke den senere hvis de har forstyrret timen. Tror du læreren vil ha 15 stk. som tilfeldigvis kommer borti MP3-knappen. Tror du ikke han bryr seg?

Lenke til kommentar
Ikke når denne tingen som er din forstyrrer timen hans. Han har full rett til å ta den hvis du bruker den. Skjønner ikke hva som er problemet.

5614910[/snapback]

Læreren har ikke rett til en dritt. Hvis du får beskjed om å levere inn mobilen din til læreren, fordi han mener du forstyrrer, så kan du bare legge den ned i sekken din eller lomma di. Ikke en dritt læreren kan gjøre med det.

5614937[/snapback]

For at en lærer skal ha lov og ransake en elev må han/hun ha politimyndighet. De har ikke lov og ransake en sekk selv om de vet at det ligger en kniv/dop/c4 der engang.

5614970[/snapback]

Det er snakk om å dra inn, ikke ta noe.

Lenke til kommentar
Det er snakk om å dra inn, ikke ta noe.

5614988[/snapback]

Hvis du inndrar noe mot eiers vilje er det tyveri hvis du ikke har loven på din side.

5615015[/snapback]

Det er nå så. Så du mener en lærer ikke har lov til å ta kniven til en gutt som klikker rundt i klasserommet?

 

Satt litt på spissen men...

Lenke til kommentar
Det er snakk om å dra inn, ikke ta noe.

5614988[/snapback]

Hvis du inndrar noe mot eiers vilje er det tyveri hvis du ikke har loven på din side.

5615015[/snapback]

Det er nå så. Så du mener en lærer ikke har lov til å ta kniven til en gutt som klikker rundt i klasserommet?

5615051[/snapback]

Han har lov og ta kniven hvis den utgjør en fare for personer eller eiendom.

Lenke til kommentar
En venn av meg går på ungdomskolen, å idag ble hun tatt ifra Mobilen sin for ved et uhell kom mp3 spilleren på! 

 

og hun får ikke igjen mobilen sin før imorgen, fordi de lærerene på skolen sa det!

 

 

Har de rett til å beholde mobilen i over ett døgn :hmm:  har de i det hele tatt rett til å kreve inn mobilen :hmm:  Dette er en sak som jeg lurer veldig på,  fordi mobilen er jo en privat ting, og skolen har da vell ikke noe med mobilen å gjøre!  Lærerern kan ihvertfall be de slå av mobilen istede for å dra den inn!

 

 

Finnes det noen lover om akkurat dette , om inndragning av mobiler å sånne private tinger??

5614368[/snapback]

hehe arve da:P

Lenke til kommentar
Det er snakk om å dra inn, ikke ta noe.

5614988[/snapback]

Hvis du inndrar noe mot eiers vilje er det tyveri hvis du ikke har loven på din side.

5615015[/snapback]

Det er nå så. Så du mener en lærer ikke har lov til å ta kniven til en gutt som klikker rundt i klasserommet?

5615051[/snapback]

Han har lov og ta kniven hvis den utgjør en fare for personer eller eiendom.

5615073[/snapback]

Ja, ok. Hvis personen snakker med dama si i en hel skoletime slik at det forstyrrer da?

Lenke til kommentar
Det er dems eget problem at de skal bruke den senere hvis de har forstyrret timen. Tror du læreren vil ha 15 stk. som tilfeldigvis kommer borti MP3-knappen. Tror du ikke han bryr seg?

5614980[/snapback]

 

Det er en ting at de inndrar mobilen til slutten av dagen (vet ikke om det er lov, men ved godkjennelse av foreldre så går det vel an), men å inndra den i et døgn er uholdbart og helt usaklig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...