Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har de rett til å dra inn mobilen på skolen?


Anbefalte innlegg

Men er det noen konkrete lover jeg kan bruke mot dem? Hadde vært så utrolig festlig å gå inn til rektor og si "Jeg krever at reglementet her på skolen blir endret, for slik det er i dag strider det mot § "insert-paragraf-here" av den norske lov."

 

såvidt jeg vet finnes ikke slike lover (men det kan hende det finnes). Så lenge skolens reglement er innenfor lovens rammer kan de i verste fall si "aksepter reglene våre eller finn en annen skole".

7902263[/snapback]

slik er det vel ikke på u-skolen...

her jeg bor, ligger det skoler her og der, men du må bo der, og der for å gå på den og den skolen...

 

Men på vgs, har jeg hatt den følelsen av at du kan gjøre hva pokker du vil, bare det ikke forstyrrer andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker når jeg gikk på barneskolen. En kompis av meg syklet rundt i friminuttet, noe som var strengt forbudt, men alle gjorde det jo. Det hele endte med at vaktmesteren låste sykkelen nedi kjelleren på skolen og den ble utlevert en uke etterpå :D

 

Skolen har IKKE rett til å beslaglegge private gjenstander etter skoletid. Hvis ikke min gode hukommelse tar helt feil, har de ikke lov til å beslaglegge noe i det hele tatt, men bare å be elevene legge det bort. Med mindre det er snakk om kniver, tåregass, maskingevær, flammekastere, håndgranater og andre ting som kan skade andre. Tror kun det er politiet som har lov til å beslaglegge ting uten videre. Vet dette fordi begge foreldrene mine er lærere, begge besteforeldrene mine er lærere, tanta mi er lærer og onkelen min er rektor

5614426[/snapback]

jeg synes synd på deg :( stakars deg hvis du fikk 2er i et fag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...