Gå til innhold

Demo av Ringenes Herre: Kampen om Midgard II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan er det egentlig man får flere command points?

5582964[/snapback]

Hver gang du dreper noe får du exp som gir deg commandpoints.

5583881[/snapback]

 

Sikker på det, mener det commer annpå hvor mange mines du har jeg. Akkurat som hus for Humans i WC3 og Moonwells for Night elfs osv, bare at her samler de inn penger og.

Lenke til kommentar
hvordan er det egentlig man får flere command points?

Hver gang du dreper noe får du exp som gir deg commandpoints.

 

Command Points og Powe Points er to vidt forskjellige ting i spillet, CP er et nummer som bestemmer hvor mange tropper du kan lage, ennå har jeg ikke prøvd demoen (er på 90% nå), men i BFME I var CP bare et nummer som kunne fylles, altså har det ikke noe å si hvor mange farms du har osv.

Men som sagt vet jeg ikke hvordan det blir i II'ern.

Ang. PP så er det spesialtriks du får fra exp (som kommer fra, som FFX sa, folk du dreper) men PP og CP er altså to vidt forskjellige ting ;) (91% mens jeg skrev dette :p)

Lenke til kommentar

Fy steike for et spill, demo ga meg værtfall et sikkelig godt første intrykk, hadde tenkt til å ta meg en dusj for ca 2-3 timer tilbake, men så at spillet varferdig nedlastet så jeg tok å installerte spillet og sa til meg selv at jeg bare skulle teste det litt, men neida, greide ikke å rive meg bort før nå :p blir nok til at jeg bestiller Collectors Edition gitt :D

Lenke til kommentar

Angående nedlastingshastigheter:

Et tips til alle som sitter på Tele2 og opplever dårlige nedlastingshastigheter:

Gi beskjed til Tele2 at dere opplever svært dårlig nedlastingshastighet fra download.gamer.no og spør om de kan utbedre dette. De siste to timene har ca. 70-80% av linjekapasiteten vært i bruk, mens det var 100% linjebruk tidligere i ettermiddag. Dermed er det nå ledig kapasitet på serveren, og alle som holder til i Norge bør få gode hastigheter (med unntak av Tele2).

Lenke til kommentar
Mmmmm, dette var et friskt pust (i riktig retning)!

Selv om at demoen er litt liten (nei, tenker ikke på størrelse i MB), og kun inneholder trening og to skirmish-maps, viser demoen tydelig hvordan spillet kommer til å bli (også MP).

 

Mange av de tingene som var dumme i BFME har nå blitt kraftig forbedret.

Nå handler alt mye mer om taktikk (for eksempel det at man kan bygge bygninger hvor som helst, rotere dem, sette soldatene i formasjoner, bygge murer, passe på at man setter gårdene til slik at de får inn mest ressurser, angripe hvilke "provinser" du selv ønsker, osv) enn hva 1'ern gjorde, hvor alt egentlig bare handlet om å få kavaleriet til å flanke fienden, så var slaget vunnet.

Også kult at de har fått rettigheter til bøkene nå (ikke bare LOTR-trilogien, men tydeligvis også Hobbiten).

 

Gleder meg til dette spillet, ja. Skal bli morro å se hvordan singleplayer-kampanjen blir. :)

5583750[/snapback]

 

Jeg synes at byggesystemet i BFME var bra jeg, nå må man drive å tenke på hvor man skal sette bygningene også, synes ikke det egentlig har så mye med strategi å gjøre.

 

At 1'ern bare handlet om å flanke motstanderen med hestene sine er vel et bevis på at du ikke akkurat spilte det veldig mye, men men.

 

Kan godt tenkte meg at det er litt artig å "kose" seg i singleplayer med borgbygging etc, men i MP er dette bare tull spør du meg. Hvis det blir mer camping enn det ble med Gondor i 1'ern, så er det utrolig kjipt.

 

Vi får se, sitter med blandede følelser etter å ha testet demoen, venter vel fremdeles mer på patch 1.03 til BFME 1. :roll:

Lenke til kommentar
jeg synes det var über fedt :D SW Empire At War og BFME2 i samme måned :love::D

5586554[/snapback]

 

= Lommebok med stygge skuddsår. :(

 

Oysteini: Du har egentlig rett, jeg spilte BFME veldig lite i MP. Gikk gjennom begge SP-kampanjene.

Uansett synes jeg at det ble veldig mye av det samme. Det var ikke sånn som i Rome, at man liksom må bruke svært forskjellige taktikker for å ta de forskjellige klassene.

 

Du kan vel seriøst ikke mene at dette med at man kan bygge base hvor som helst, og i hvilken retning som helst, IKKE har noe med taktikk å gjøre?

Det har jo ALT med taktikk å gjøre!

Bygger man basen sin i et hjørne, vil man få et mer konsentrert og dermed mer effektivt forsvar, men igjen kan det by på plassmangel (siden gårdene nå krever så mye plass).

Bygger man der hvor det er veldig åpent, kan fienden komme fra hvilke sider som helst, og det blir mye mer kostbart å bygge murer for å fortsette.

 

Dessuten synes jeg at det var positivt at man kan rotere bygninger, og på samme måte velge hvordan man vil posisjonere troppene sine på en enkel måte.

Disse småtingene kan kanskje føles som ubrukelige, men det er man en gang jeg har slitt med å angripe/forsvare i spill som Rome: Total War fordi troppene mine står helt klomsete oppstilt (hulter til bulter, og med øynene en helt annen vei enn hva jeg vil).

Dette med at man kan rotere bygningene kan jo være greit, ettersom man kanskje skal bygge noen bygninger tett inntil hverandre, og man vil jo ikke ha inngangene snudd mot hverandre da.

 

 

Jeg synes grafikken var noe unødvendig god og unødvendig dårlig på visse steder.

Troppene så ut som at de var tatt rett ut fra Duke Nukem 3D, mens vannet så ut som at det var hentet fra Half-Life 5.

Ville det ikke vært bedre å ha fin grafikk på soldatene, eller i det minste ikke ha så fin grafikk i vannet, sånn at det ikke ville ha krevet så mye?

 

Uansett synes jeg demoen var tøff, og selv om at størrelsen (i MegaByte) var stor, og størrelsen (når det komemr til hvor mye man får prøve) var liten, så synes jeg at den viser bra hvordan spilelt komemr til å bli.

 

Jeg gleder meg i allefall. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt jeg også men spiller fortsatt orginale BFME :) Jeg trodde ikke de kunne gjøre oppfølgeren bedre men det har de altså greid. Det at man kan bygge hvor man vil betyr mye siden man ikke lenger kan forutse hvor motspilleren er. Det jeg gleder meg mest til er uten tvil Witchking på slagmarken. Han kunne bare fly i eneren men kan nå være på slagmarken også :) Absolutt råeste figuren jeg noensinne har sett i en film hands down.

 

wiki-armor.jpg

Lenke til kommentar
Bare lurer, er det fler enn bare meg her som enten har bestilt eller skal bestille BFME2? :p enten collectors edition, eller den vanlige?

5588087[/snapback]

 

Bestilte Collectors edition på dagen. Har et usedvanlig dårlig forhold til penger :(

 

Uansett dette blir så bra så det gjør ikke noe at det koster 500kr

Lenke til kommentar
Bare lurer, er det fler enn bare meg her som enten har bestilt eller skal bestille BFME2? :p enten collectors edition, eller den vanlige?

5588087[/snapback]

 

Bestilte Collectors edition på dagen. Har et usedvanlig dårlig forhold til penger :(

 

Uansett dette blir så bra så det gjør ikke noe at det koster 500kr

5591238[/snapback]

 

 

Da har du sikkert fått tilgang til Betaen, hvordan er det online? har du tilgang til noe mer i betaen enn i demoen? regner med at jeg får key til betaen iløpet av mandagen.

 

Og hvordan går det med BFME 1 nå? bare lurer siden azone nevnte det og en modifikasjon som så litt spennende ut.

 

Mr.SS: Hvis du finner Option.ini filen, den ligger her hos meg: C:\Documents and Settings\Her står det vel noe annet hos deg\Programdata\My Battle for Middle-earth II Demo Files

Inni der ligger det en option.ini fil som du kan sette resolution til f.eks 1280x1024.

 

 

MeTa][iC: Jeg er så enig med det du sier om grafikken, spillet er smooth med alt på fult og slikt, er bare det at soldatene ser ikke akkurat så fine ut mens masse annet som f.eks vannet ja ser jo nydelig ut.

 

 

Uansett dette er jo bare en beta/demo vet jo aldri hva som blir kansje gjort litt om på før release? eller som evt. kommer i patcher.

 

 

 

Edit: En ting jeg lurer på, det blir vel mulig å lage custom maps/Mods til BFME 2?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Har ikke fått tilgang til betaen, men du sier noe... jeg burde ha fått det.

*sjekke ut*

5591383[/snapback]

 

 

Har bestilt fra komplett jeg da så ser at den var litt dyrer enn den på cdon :p jaja det får gå, har hatt det så gøy med demoen så langt at det ikke gjør noe.

 

Uansett, hvis du har bestilt fra cdon så kan det være derfor du ikke har fått noe beta tilgang enda, står jo ikke noe om det på annonsen til BFME 2.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...