Gå til innhold

Demo av Ringenes Herre: Kampen om Midgard II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvordan går det med BFME 1 nå? bare lurer siden azone nevnte det og en modifikasjon som så litt spennende ut.

5591377[/snapback]

Vel, vanlig BFME1 er nok kanskje litt ensformig. Men nå finnes det en rekke modifikasjoner som gjør spillet mye mer interessant. De beste blant disse (etter min mening) er/blir:

 

- The Rhovanion Alliance

- The Elven Alliance

- Absinith MOD

- Elvenstar MOD

- The Hobbit Expansion Pack MOD

- The Witch King's Kingdom

- LGDAv5: The Return of the Witch King (WKK2)

- The Battle For Berleriand

- The Battle For Middle-Earth Extended Edition

- Lavskaegge's 4-Faction MOD

- The Lord of The Rings: Realism MOD

 

Av de modifikasjonene som er ute per dags dato, synes jeg nok Elvenstar MOD er den beste.

Endret av azone
Lenke til kommentar

Ja, dette var slett ikkje verst. :D

 

Prøvde meg både som dwarf og goblin i går, og må seie at dette spelet ser svært lovande ut. Forgjengaren var òg ganske god, men her har dei gjort store forbetringar. Eg likte godt økonomisystemet, og synest både bygginga, kampane, og "spesialvåpena" var veldig bra. Av dei to rasene i demoen, synest eg dvergane var artigst å spele. Eg er ei sokalla "skilpadde" i RTS-samanheng, og dvergane hadde gode moglegheiter for å sette opp mektige forsvarsverk. I tillegg likte eg godt dei "enkle" einingane deira. Både guardians og axethrowers verka svært solide i kamp. Dei var ikkje raske, men når dei først kom fram til målet, såg dei ut til å ha eit klart overtak mot pinglete goblins. :)

 

I tillegg, the Storm Queen og Sauron var heilt rå! Tornadoen til galadriel sparkar rumpe...

 

Gledar meg til å få kloa i fullversjonen so snart den kjem i butikkane.

 

EDIT: Midt i all entusiasma gløymte eg å nemne den eine tingen som trakk litt ned: Eg synest det burde gå an å zoome lenger ut, slik at ein får betre oversikt over slagmarka.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Har forhåndsbestilt jeg også men spiller fortsatt orginale BFME :) Jeg trodde ikke de kunne gjøre oppfølgeren bedre men det har de altså greid. Det at man kan bygge hvor man vil betyr mye siden man ikke lenger kan forutse hvor motspilleren er. Det jeg gleder meg mest til er uten tvil Witchking på slagmarken. Han kunne bare fly i eneren men kan nå være på slagmarken også :) Absolutt råeste figuren jeg noensinne har sett i en film hands down.

 

5590812[/snapback]

 

Hehe, ja, eg gledar meg til å sjå han komme ut på slagmarka med den svære slegga si (elelr kva det enn no er), og dankar ut all motstand :p

 

Men fer håpe at heltane ikkje er fullt so overlegne kvarandre som i enern.. Isengard hadde jo då bere Sarumann og Lurtz,mens Rohan hadde minst 10 stk, Gondor hadde Gandalv som nesten var umogleg å vinne over.. :no:

 

Ellers ser eg fram til båtslaga :thumbup:

Endret av mummi-pappa
Lenke til kommentar

Mot Gandalf i BFME så brukte jeg som regel å være Isengard så jeg kunne bruke Saruman mot han. Gandalf er jævlig skremmende effektiv mot store tropper osv men Saruman greier å ta han siden han har krefter som egner seg bedre for 1v1 kamper mellom helter. Saruman og Lurtz er sykt bra kombo da Lurtz kan stunne en helt mens Saruman dreper han :)

 

Testet litt med Goblins i BFME 2 nå og heltene dems er helt sinnsykt ! Dragonlorden kan sende en fireball fra ekstremt lang rekkevidde og kan ikke se noen måte man enkelt kan ta han på. Han kan også launche ned mot bakkestyrker og sweepe dem lett som bare det. Hvis du oppgraderer slottet ditt i tillegg kan du bygge småe drager som løper raskere enn Jet Li bortover bakken og spyr flammer som lett tar ut bygninger og tropper. Gruer meg til å spille mot de :(

Lenke til kommentar

Tja, jeg har nå spilt med både orker og dverger og jeg må si at det er vanskeligere å vinne som orker enn som dverger, i alle fall på medium som jeg spilte på. Dvergene har jo forrsten disse "chariotsene" da.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Nja. Det er jo latterlig enkelt å vinne med dvergene på medium da. Kjør først på med 3 gruber. Så bygger du en barracks (nygningen der du hyrer inn fotsoldater). kjører på med rte slike grupper. Etter det er det bare å kjøre på med gruver og andre bygninger. Oppgrader disse til fult. Når du har oppgradert archery-bygningen til fullt recruiter du men of dunedain og researcher flammepiler og bannere.

 

Så recruiter du alle tre heltene. Så er det bare å gå å "kick som ass". Det hele er fort unnagjort. Note. Bygg fire forsvarstårn rundt hver eneste mine gjerne flere. De små edderkoppene som fyker rundt er det største irritasjonsmomtent i spillet da de er ettertrykkelig flink til å ødelegge gruvene dine.

Lenke til kommentar
Testet litt med Goblins i BFME 2 nå og heltene dems er helt sinnsykt ! Dragonlorden kan sende en fireball fra ekstremt lang rekkevidde og kan ikke se noen måte man enkelt kan ta han på. Han kan også launche ned mot bakkestyrker og sweepe dem lett som bare det. Hvis du oppgraderer slottet ditt i tillegg kan du bygge småe drager som løper raskere enn Jet Li bortover bakken og spyr flammer som lett tar ut bygninger og tropper. Gruer meg til å spille mot de :(

5593794[/snapback]

-Dragonlorden går ned utrolig raskt hvis du har archere, så han er veldig risky.

 

-Spydragen er bra ja, men du må oppgradere hele slottet som koster masse og da kjøpe han som koster 2500, han har heller ikke masse liv.

 

EDIT: Midt i all entusiasma gløymte eg å nemne den eine tingen som trakk litt ned: Eg synest det burde gå an å zoome lenger ut, slik at ein får betre oversikt over slagmarka.

 

Kay

5593094[/snapback]

Enig, det var det som irriterte meg mest. Håper dem fikser det.

 

synes det virker litt ubalansert, goblins har mountain giants og cave trolls men dwarves har ikke noe særlig som tilsvarer.

5593930[/snapback]

Ehem: Archere, axethrower, helter og ballista for å nevne litt. Da jeg var orkene gadd jeg nesten ikke å kjøpe troll og mountain giants siden de "Brutale" dvergene tok dem ned med en gang.

 

Nja. Det er jo latterlig enkelt å vinne med dvergene på medium da. Kjør først på med 3 gruber. Så bygger du en barracks (nygningen der du hyrer inn fotsoldater). kjører på med rte slike grupper. Etter det er det bare å kjøre på med gruver og andre bygninger. Oppgrader disse til fult. Når du har oppgradert archery-bygningen til fullt recruiter du men of dunedain og researcher flammepiler og bannere.

 

Så recruiter du alle tre heltene. Så er det bare å gå å "kick som ass". Det hele er fort unnagjort. Note. Bygg fire forsvarstårn rundt hver eneste mine gjerne flere. De små edderkoppene som fyker rundt er det største irritasjonsmomtent i spillet da de er ettertrykkelig flink til å ødelegge gruvene dine.

5595395[/snapback]

Så hyggelig at du klarer å vinne på Medium Nå anbefaller jeg deg at du går Goblins mot Dvergene(Brutal) på Halindor karter.. Altså det med gress. Så skal du få deg en koselig utfordring.

Lenke til kommentar

AIen er fortsatt for dårlig. Brutal kan enkelt knuses om du rusher. Dette er et diskutert problem på Bfme2 forumer, men EA kommer antageligvis til å finjustere AIen litt før spillet er ute.

 

Det jeg synes er kult med Bfme 2 er at det er hele seks fraksjoner, og at alle er ganske forskjellige å spille med. Alvene er veldig spennende. Mange tenker at alvene er spennende fordi de vil spille som dem, men jeg tenker på hvordan de er i spill med tanke på strategier osv.

Lenke til kommentar
Har problemer med at fpsen er locket til 30 uansett hvilke innstillinger jeg har. Noen andre som har dette problemet? Vil få mye bedre følelse av gameplayet vis jeg kan spille med over 30fps.

 

Virker nesten at det er en fps lock på 30fps. Ikke spør meg hvorfor.

5599390[/snapback]

Slå av "Vsync" eller "Vertical sync" noe i den dur. ;)

Lenke til kommentar
Mot Gandalf i BFME så brukte jeg som regel å være Isengard så jeg kunne bruke Saruman mot han. Gandalf er jævlig skremmende effektiv mot store tropper osv men Saruman greier å ta han siden han har krefter som egner seg bedre for 1v1 kamper mellom helter. Saruman og Lurtz er sykt bra kombo da Lurtz kan stunne en helt mens Saruman dreper han :)

 

Lurtz og 3/4 catapulter funker ennå bedre :)

 

Eller lurtz og aragorn i 2vs2 :dribble:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...