Gå til innhold

Den store Abit KN8-SLI Tråden!


CaZpeR

Anbefalte innlegg

- Oppstartsproblemer: Må starte OS 2 kanskje 3 ganger før den vil inn i WIN, formatert og prøvd med forskjellige utgaver av WIN XP. (ikke noe problem i noen av de andre PC'ene i huset, så er nok ikke noen feil på CD'ene). Har formatert 3-4 ganger siden jeg fikk kortet og hver gang er det forskjellige feilmelder/ikke meldinger. Får enten at jeg mangler en eller annen .dll fil, bare stopper opp i WIN XP splash screen, skjermen blir mørk og bare står der.

5609635[/snapback]

 

Dette er sikkert samme problem jeg har. Har funnet ut at så lenge Windows CD'en står i under oppstart så kommer den helt fint :) Får håpe det kommer en BIOS oppdatering snart da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt kortet litt over 1 månede og mine erfaringer er følgende:

+ Heatpipe kjøleløsning

+ Virker som om det har gode klokkeegenskaper. (Kjører kun maks fsb på standard spenning, vil ikke ha mer varmegang)

+ Gode temperaturer, økte med 2-3 grader i load ved OC.

+ God BIOS

+ Er ikke noen lydfanatiker, men merker ikke forskjell fra SB Audigy2 Value og det integrerte på HK.

+ Grei bundle

+ Gode manualer

 

Har sannsynlivis fått et problem-kort så har endel problemer.

- Den ene harddisken min forsvinner i perioder, finner den under "device manager" og "disk managment" men må formatere den for å få den aktiv. Noen restarter så kommer den automatisk tilbake uten formateringen osv.

- Oppstartsproblemer: Må starte OS 2 kanskje 3 ganger før den vil inn i WIN, formatert og prøvd med forskjellige utgaver av WIN XP. (ikke noe problem i noen av de andre PC'ene i huset, så er nok ikke noen feil på CD'ene). Har formatert 3-4 ganger siden jeg fikk kortet og hver gang er det forskjellige feilmelder/ikke meldinger. Får enten at jeg mangler en eller annen .dll fil, bare stopper opp i WIN XP splash screen, skjermen blir mørk og bare står der.

- Dette er pirk, men hvorfor kan ikke folk sette resett CMOS bryteren vekk fra IDE/Sata tilkoplinger ol slik at man slipper å streve seg ihjel hvis man skal resette CMOS?

- Fikk litt sjokk over hvor stygg farger esken var i når jeg fikk kortet  :tease:

 

Sikkert glemt noe, men det får så være.

5609635[/snapback]

 

Har du prøvd å bytte ram? jeg har netopp slitt med noe av det samme på en socketA maskin for en kompis,mange rare feil meldinger og tull, jeg fikk den opp å stå sånn halveis stabilt ved å klokke den NED på rammen og kjørte memtest på den og fikk feil på feil med en gang.Bytta rammen og installerte på nytt og den er fjellstø og null problemer.

Lenke til kommentar
har et pussig fenomen på mitt..under oppstart piper det 2 ganger..men ser ut til at alt virker som det skal...har siste bios.

5691412[/snapback]

 

Hvor lange pip da?

 

Skal teste med ny Windows innstallasjon i morgen. Har fått ned en annen versjon som jeg skal teste ut (med original key) for å se om booting problemene retter seg.

Lenke til kommentar
Har dette kortet selv, så jeg setter opp noen av mine meninger:

 

+ NVIDIA Firewall. Denne funker FLOTT!

+ Lydkortet er knallbra. Har testet flere med innebygget 7.1 lydkort, og synes det er flott at alle funksjoner faktisk fungerer 100%. I motsetning til f.eks MSI sine kort, hvor den optiske utgangen stort sett er til pynt.

+ Digg med 2 x PCI Express og SLI.

5579665[/snapback]

Er ikke enig i dine meninger...

Nvidia Firewall har stort sett bare laget krøll i de tilfellene jeg har installert det, så det ender opp med at man skipper denne delen under Nforce-driver installasjon. Så jeg anbefaler ingen å legge inn Nvidia Firewall, bruk den i windows hvis du må.

Lydkortet er IKKE KNALLBRA. Realtek ALC-kortene er noe av det mest bedritne som finnes, spesilet er støy fra komponenter, elendige drivere og 3D-lydstøtte i spill. Få deg bedre høyttalere elle vask ørene dine. :!:

9 av 10 trenger ikke SLI uansett. Skulle gjerne sett fler hi-end single slot SLI.

 

Men det som er bra med ABit, selv om de har ramlet litt av lasset i forhold til andre på Nforce 4, er at de i hvertfall tar med NVidia LAN på alle sine hovedkort, og ikke slik Marvell-skit som visse andre bruker. Jeg synes egentlig de god kunne spart seg denne integrerte lyden.

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Enig med deg Krapfoss. Nvidia Firewallen har kun laget krøll her og. Og lydkortet var et hor med gamle forsterkern (bare støy), men har bytta forsterker nå og nå er det ikke fullt så ille, men er noe igjen. Skal se om ikke jeg får kosta på meg et Creative X-Fi musikk-kortet ^_^

Lenke til kommentar
Enig med deg Krapfoss. Nvidia Firewallen har kun laget krøll her og. Og lydkortet var et hor med gamle forsterkern (bare støy), men har bytta forsterker nå og nå er det ikke fullt så ille, men er noe igjen. Skal se om ikke jeg får kosta på meg et Creative X-Fi musikk-kortet ^_^

5693835[/snapback]

 

Har å hatt mye krøll med firewallen, virker som den dropper å laste ned hele filen. At den sperrer noe ute.. F.eks da jeg lastet ned nvidia skjermdrivere så var filen ødelagt da jeg hadde lastet den ned, samma med lyd drivere

 

Etter jeg tok windows update så ble maskinen utrolig ustabil, kanskje de nye fiolene den alstet ned er ødelagte... Jeg måtte reinstallere WinXP, og droppet å installere firewall, maskinen virker som en drøm nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...