Gå til innhold

Den store Abit KN8-SLI Tråden!


CaZpeR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har oppdaget en liten bug på dette kortet. CPU-en min kjører helt fint på 2.7GHz og på ca. 1.65 Volt. Men når jeg slår av maskinen, kutter Standbypower (Slår av knappen på strømforsyninga) og prøver å slå den på etterpå så vil den ikke boote. Jeg må resette bios. Men om jeg bare slår av maskinen på vanlig måte og ikke kutter standbypower så booter den helt fint. Nå tester jeg på 2600MHz og noe lavere spenning. Og da fikk jeg ikke dette problemet.

 

Jeg misstenker at det er noe jeg har vært borti før på andre hovedkort. Nemlig at hovedkortet booter med standard spenning, så kommer den valgte spenningen inn først når bios-innstillinger blir registrert. Slik at min CPU ikke greier en kaldboot på 2.7GHz med standard spenning. Mens på 2.6GHz greier den helt fint denne kaldbooten med standard spenning, før den valgte spenningen 'kicker inn'.

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Har oppdaget en liten bug på dette kortet. CPU-en min kjører helt fint på 2.7GHz og på ca. 1.65 Volt. Men når jeg slår av maskinen, kutter Standbypower (Slår av knappen på strømforsyninga) og prøver å slå den på etterpå så vil den ikke boote. Jeg må resette bios. Men om jeg bare slår av maskinen på vanlig måte og ikke kutter standbypower så booter den helt fint. Nå tester jeg på 2600MHz og noe lavere spenning. Og da fikk jeg ikke dette problemet.

 

Jeg misstenker at det er noe jeg har vært borti før på andre hovedkort. Nemlig at hovedkortet booter med standard spenning, så kommer den valgte spenningen inn først når bios-innstillinger blir registrert. Slik at min CPU ikke greier en kaldboot på 2.7GHz med standard spenning. Mens på 2.6GHz greier den helt fint denne kaldbooten med standard spenning, før den valgte spenningen 'kicker inn'.

 

Noen synspunkter?

6175411[/snapback]

 

Du er nok inne på noe der. Jeg opplevde det samme da jeg klokket maskinen til 2.8. Har slått av cool&quite og EQ greiene. Nå Booter maskinen fint på 2.8 ghz og standard volt(1.4) :)

 

Ang AUX temp; min ligger på ca 35 idle, nærmer seg fort 50 under load, men jeg har ikke fått noen problemer.

Lenke til kommentar
Har oppdaget en liten bug på dette kortet. CPU-en min kjører helt fint på 2.7GHz og på ca. 1.65 Volt. Men når jeg slår av maskinen, kutter Standbypower (Slår av knappen på strømforsyninga) og prøver å slå den på etterpå så vil den ikke boote. Jeg må resette bios. Men om jeg bare slår av maskinen på vanlig måte og ikke kutter standbypower så booter den helt fint. Nå tester jeg på 2600MHz og noe lavere spenning. Og da fikk jeg ikke dette problemet.

 

Jeg misstenker at det er noe jeg har vært borti før på andre hovedkort. Nemlig at hovedkortet booter med standard spenning, så kommer den valgte spenningen inn først når bios-innstillinger blir registrert. Slik at min CPU ikke greier en kaldboot på 2.7GHz med standard spenning. Mens på 2.6GHz greier den helt fint denne kaldbooten med standard spenning, før den valgte spenningen 'kicker inn'.

 

Noen synspunkter?

6175411[/snapback]

 

Du er nok inne på noe der. Jeg opplevde det samme da jeg klokket maskinen til 2.8. Har slått av cool&quite og EQ greiene. Nå Booter maskinen fint på 2.8 ghz og standard volt(1.4) :)

 

Ang AUX temp; min ligger på ca 35 idle, nærmer seg fort 50 under load, men jeg har ikke fått noen problemer.

6197711[/snapback]

Hei. Prøvde å deaktivere Cool'n Quite. Har alltid hatt deaktivert Fan EQ. Dette hjalp ikke. Maskinen ville fremdeles ikke boote på 2.7GHZ etter standbypower har vært slått av. Men ellers funker den helt fint på 2.7GHz. Helt Prime stabil. Og man kan fint slå av maskinen. Bare man ikke tar stanbypower. Så jeg tror det er som jeg sa i mitt forrige innlegg.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Jeg fikk netverkskortet til å være stabilt når det ble satt på "force 10 full duplex"

Når den var på 100 så var den noe ustabil og enda være på 1000 :hmm:

Det ble ikke bedre når den var plugget direkte til adsl modemet og uten å gå via trådløs router og 100 mb switch..

Lenke til kommentar
Jeg fikk netverkskortet til å være stabilt når det ble satt på "force 10 full duplex"

Når den var på 100 så var den noe ustabil og enda være på 1000 :hmm:

Det ble ikke bedre når den var plugget direkte til adsl modemet og uten å gå via trådløs router og 100 mb switch..

6242127[/snapback]

Interessant. Jeg har ikke hatt noen problemer med mitt nettverkskort. Har ikke rørt noen innstillinger heller...

 

Har bestilt X2 3800+ og 2X1GB Geil Value brikker nå. Så får vi se hvordan hovedkortet funker med disse komponentene.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp fått mitt nye Abit KN8-SLI opp å gå.

Alt fungerer perfekt,bortsett fra 1 ting.

Jeg får blåskjerm og reboot når jeg prøver å innstallere driveren til mitt X-Fi Platinum.

Noen som vet hva det kommer av?

 

Har nyeste bios på HK og nyeste drivere til alt.

Tenkte jeg skulle prøve å bytte til PCI slot 2.

 

Edit: Nå har jeg byttet til PCI-slot 2 og alt fungerer glimrende. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Har da fått konstatert en ting. Og det er at KN8 ikke er kompatibel med TT Tidewater. Måtte legge den i bunnen på kabinettet. Sata porter er i veien.

 

Ellers så driver jeg å tester min nye 3800+ X2 på 2.7GHz nå.

6286653[/snapback]

 

Med nok mekk og utstyr så går nok alt av vannkjøling inn. Men TT er ikke merke å velge :p Hehe...

 

Og til Xentrix:

 

Jeg har Dual Core AMD og 7800 GT selv. Og det funker fett som gull. Testa med å flashe til nyere BIOS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...