Gå til innhold

Nett tv med nrk1, nrk2 og tv3 gratis :D


VikinGz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig kom eg inn på TV3. Men det er ikkje mykje eg får sett før det stopper opp pga. bufring. Men ein skal ikkje klage så lenge det er gratis.

5625349[/snapback]

 

Prøvd å justere bufferen ?

5625488[/snapback]

Nei. Får sjå på det etter at United kampen er ferdig. Kva vil du anbefale å sette bufferen på?

Lenke til kommentar

Til å fokusere på noe annet:

 

Hadde vært gøy om tvkort hadde en slik "automatisk komprimere til p2p-live-sending format" ... slik at f.eks, alle med Hauppauge kort (eller enda bedre, en felles standard) hadde direkte kunne streamet til et p2p nettverk såfremt tv-kortet / softwaren hadde vært på/aktivert.

Lenke til kommentar
Tilfeldigvis noen av dere som vet om det finnes en "uoffisiell" linux-port til tvkoo?

Evt om noen har fått til å spilt det av ved hjelp av en emulator? (f.eks wine)

5629815[/snapback]

 

Ikke er direkte svar på spørsmålet ditt, men om du har en windows maskin tilgjengelig, så kan du fyre opp tvkoo der, for deretter å ta inn streamen med VLC i linux

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er tatt opp før, men dette er en god ide, personlig hadde jeg heller sett de hadde spyttet i litt ekstra penger, og bygd ut nettet på en storstilt måte, istedet for å mase med digitalt bakkenett som bare kan brukes til en ting (gjelder forsåvidt dab også).

 

AtW

5630226[/snapback]

 

De gjør det i andre europeiske land... men slevsagt skal norge ligg etter.

Du har muligheten igjenom tripelplay da (som forøvrig er med fiber nett)

 

samt har de bestem ta kunn byene skal få digitalt bakkenett først... dette syns jeg er noe dritt at de sier. For i byene har du trippelplay via fiber samt kabeltv og mere til... På landet har vi så vidt bredbånd og tv kan vi bare glemme for signalene er så svake. Har også muligheten til parabol(men må betale mnd avgift for alle tvene som evt måtte ha, eller alle må se det samme samtidig)

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er tatt opp før, men dette er en god ide, personlig hadde jeg heller sett de hadde spyttet i litt ekstra penger, og bygd ut nettet på en storstilt måte, istedet for å mase med digitalt bakkenett som bare kan brukes til en ting (gjelder forsåvidt dab også).

5630226[/snapback]

Helt enig. Hvis man skulle utviklet alt på nytt og ikke dradd på gamle standarder, så ville hver bolig kun trengt: Vann, strøm og en linje med høyhastighets kommunikasjon. Jeg syens det virker ineffektivt å skulle legge til nye signalkabler eller antenner for et hvert nytt signal man skal ha inn i huset. Hvofor ikke bare samkjøre alt på samme kabelen? En rask internettlinje er alt man trenger. Gjennom den kan man sende TV-kanaler, radio, epost, nettesider, telefon, videokonferanser osv. Da slipper man også å legge opp flere kabelnettverk i huset: telefonledninger, internett, TV-antenne-kabel, Kabel-TV-kabel, osv. Man trenger bare ett nett innenfor huset også. Et slikt system vil på sikt spare miljøet for alt for mye kabelsøppel, spare kostnader ved oppføring av boliger, spare kostnader til legging av kabelgater gjennom et hvert boligstrøk, spare kostnader ved feilsøking på mange forskjellige systemer og mange andre fordeler. Kabelen kunne gjerne vært fiber eller 1Gbit/s LAN til knutepunkter for nabolag og fiber fra disse og videre i systemet.

Lenke til kommentar
TV3 er i alle fall tilbake nå.

 

Kanskje personen som deler ut prioriterer å gi et bra tilbud på NRK1 og 2 når det er som mest trøkk på OL sendingene

5632311[/snapback]

 

Ja det er nok det ja, men er det noen som har link til PPLive eller hva det nå var. Er det noe alternativt for TVKoo (Viviplay)?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...