Gå til innhold

Warcraft III - Mostander angriper for raskt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om Blizzard er snille på det med å få tilsendt ny CD. Min Frozen Throne CD ble utsatt for et stygt uhell da den datt oppi sekken min (Les: Fra toppen av datamaskinen og ned i sekka). Der ble den skapet opp i løpet av en fem skoldager. Når jeg fant den og tok den oppigjen var den ødelagt.

 

Lurte derfor på om det var noe vits i å sende en mail med scan av CD, manual, cover, cd-key og prøve å få tilsendt en ny. Holder på å dø av TFT-abstinenser. Har kalrt meg uten det spillet i et halv år nå. Noe som er mye for å være meg!

 

PS: Ikke kom med oppfordring til wares. Dette omfatter alle sider med cracks, ISO-filer, spillfilene osv. Jeg vil ha spillet legalt!

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
http://www.blizzard.com/support/?id=aInformation0133p1
Damaged or broken CD:

You will need to mail in the damaged or broken disk(s), and a $10 US dollar money order (per game) to the P.O. box listed below to cover shipping and handling costs. No personal check or cash will be accepted.

5569321[/snapback]

Takk for den Zeph. Da får jeg vel be papps fikse pengene så skal jeg sende inn tingene. Eller kanskje jeg bare skal kjøpe spillet på nytt? Hvem vet. Jeg må hvertfll skaffe meg det igjen. Da har jeg fått svaret jeg ønsket. Herifra diskuteres trådsatrters emne. Beklager å bryte inn på den måten, men nå er jeg hvertfall ferdig ;)

Lenke til kommentar
Takk for den Zeph. Da får jeg vel be papps fikse pengene så skal jeg sende inn tingene. Eller kanskje jeg bare skal kjøpe spillet på nytt? Hvem vet. Jeg må hvertfll skaffe meg det igjen. Da har jeg fått svaret jeg ønsket. Herifra diskuteres trådsatrters emne. Beklager å bryte inn på den måten, men nå er jeg hvertfall ferdig ;)

5569350[/snapback]

Eg ville ikkje brydd meg med å kontakte Blizzard. Eit nytt eksemplar koster uansett ikkje meir enn 100 kroner pluss frakt.

Lenke til kommentar

Har akkurat fått meg wc3 (2 dage) , greier å ta normal cpu ganske så lett. Men seriøst sliter med å finne ut hvilke eneheter jeg burde bruke. Pleier som regel å gå for mass archers (noe som jeg har fått høre suger :() + en fast hero (dunno hva den heter) + ymse enheter. Kan noen forklare litt hvilke enheter som burde brukes mot hvilke raser + en fin liten BO?

 

EDIT: glemte å si at jeg jeg spiller Night elf for det "meste" har også prøvd de andre rasene et par ganger

Endret av Havon
Lenke til kommentar

Er det bra for en nybegynner å spille Orc?

Hørte et eller annet om Night Elf var lettest eller noe slikt.

 

Ta med eit eit lag og 2 på din side. Lettare med 2vs1 i starten når du ikkje klarer det aleine.

5593069[/snapback]

 

Takk, takk - visste ikke at det gikk :innocent:

 

Har akkurat fått meg wc3 (2 dage) , greier å ta normal cpu ganske så lett. Men seriøst sliter med å finne ut hvilke eneheter jeg burde bruke. Pleier som regel å gå for mass archers (noe som jeg har fått høre suger :() + en fast hero (dunno hva den heter) + ymse enheter.  Kan noen forklare litt hvilke enheter som burde brukes mot hvilke raser + en fin liten  BO?

 

EDIT: glemte å si at jeg jeg spiller Night elf for det "meste" har også prøvd de andre rasene et par ganger

5594095[/snapback]

 

Når du tar CPU på normal, er det 1vs1 da?

 

Flere tips mottas med takk, og ingen slike "omg klareri kke ta cup u sux" :tease:

Lenke til kommentar

Etter eg tok Campaign prøvde eg meg på eit par Custom games. I Red Alert 2 klarer eg å spele mot 6-7 Brutal, så eg tenkte at WC3 ikkje var stort værre (så feil kan ein ta) og kjørte på med stort brett og 6 Insane (ikkje lag). Eg vart knust før eg fekk tenkt meg om.

 

Du må prøve deg litt fram, finne ut hvilke enheter du skal prioritere. Ein blanding er alltid bra, fienden kan ha både air og ground og då hjelp det lite om du har aldri så mange archers. Ein enhet kan være veldig god mot ein fiende, mens ein annan fiende kan knuse den lett.

Lenke til kommentar
Når du tar CPU på normal, er det 1vs1 da?

 

Ja 1vs1, men tror noen andre enn meg burde forklate hvordan du burde spille, kjenner ikke wc3 for en femmer men har vært borti et og annet rts spill.

 

zeph: ang counter units så vet jeg at det er veldig mange her som veit mye om wc3 så da jeg bare er "bortom" wc3 så føler jeg at jeg ikke har tid til å prøve og feile mot cpu :blush: Men har jeg mange nok archers så funker det fett early game altså :w00t:

Lenke til kommentar
Er det bra for en nybegynner å spille Orc?

Hørte et eller annet om Night Elf var lettest eller noe slikt.

5594475[/snapback]

Er nok delte meninger om akkurat det, men jeg mener hvertfall at Orc er den beste rasen for en nybegynner. Orc er vel i grunn den rasen som tåler mest juling mtp hp og det passer jo fint for en nybegynner. NE har jeg aldri spilt med så der skal jeg ikke si noe.

 

Spilte først med Undead og det tok en stund før jeg lærte dem, Orc var mye enklere og lære.

Lenke til kommentar

Havon: du må spille noen runder før du finner ut av slikt. Det finnes noen retningslinjer, men som oftest bør du scoute (finne ut hva motstanderen har) og bygge units som er gode mot dem. Alle units har styrker og svakheter.

Hvis du spiller Night Elf, vil jeg tro at du kan klare deg greit i starten med en keeper of the grove som bruker entangle-spellen for alle pengene, samt noen archers.. da kan du luke ut én og en av fiendens styrker, om du starter for nok. Videre sliter jeg såpass med NE at jeg ikke vil gi deg noen råd.

 

Jeg spilte en del 2v2 før på BNEt eller andre piratservere, og da hadde jeg en favoritt-taktikk som fungerte ganske ofte. Orc + Undead

 

Undead skaffer seg death knight (heale andre undead så mye som mulig) og så mange fiends som mulig, oppgraderer fiends, og skynder seg videre for å bygge og oppgradere en liten håndfull necromancere og et par statuer (en for å heale mana, en for å heale health). Undead kan skaffe et par tårn i basen som forsvar i starten. Lategame bør man ha noen katapulter, og eventuelt noen abominations..

 

Orc starter med Far Seer (lage ulver i ett kjør) og noen få grunt, skynder seg videre og skaffer noen shamans, noen raidere, en kodo (for damage bonus) og pumper wywerns. Gå videre til tauren dersom man har tid (noe man neppe har).

 

Man kan slå denne taktikken om man er erfaren, men den er ganske grei for å banke noobs og små-erfarne, selv om man er noob selv. Jo mer erfaren du blir, jo mer kommer det an på hvordan du styrer troppene dine (micro).

Lenke til kommentar

Husker jeg styrte med dette selv også, da jeg er en tilhenger av Age of Empires-approachen.. 1) Litt arkitektonisk planlegging 2) Bygg en pen by 3) Mur den inn 4) Lag en latterlig stor her 5) Knus all motstand.

 

Jeg oppdaget etter hvert at det var en dårlig løsning i WC3. :<

Å se på replays, og gjøre ting om igjen (mange ganger, raskere og bedre hver gang) hjelper iallefall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis jeg scouter å ser motstanderen bygger archers only, plus mange ancient protectors, hvordan countrer jeg det med undead? Har TFT.

 

Eller hva hvis halvparten er archers og andre halvparten er huntresses?

 

Noen som vet om en side hvor det står hvordan man countrer andre units?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...