kårekårelimihåret Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Hehe. Tredjemann lå hjemme og sov han... Hvorfor skal en 15 åring være sammen med oss når vi skal skrive om særemne? Har du hatt særemne før Kårekårelimihåret? Det må du ha hatt siden du er født i 1977. Hvordan opplevde du det? Tre romaner er ikke bare bare, og man kan ikke forvente at det blir ferdig over natta heller 5534076[/snapback] Jeg kjøpte mitt særemne ferdig skrevet. 200 kr for en 5'er var en god deal.
gamer73 Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 mye preik her LOL... For min del så er avhengighet aldri noe problem. Det ordner seg selv pga andre prioriteringer man må gjøre i livet sitt til forskjellige tidspunkter. Dem eneste personer som eventuelt kan slite med avhengighet til wow, er mennesker som lider av en sinnslidelse (dvs spillavhengighet utenom det som er regnet som normalt). I seg selv kan dette være skummelt nok, men da er terapi tingen. Et forum kan ikke hjelpe en slik person. Om trådstarter regner seg selv som sinnslidende opptatt av wow så annbefaler jeg terapi! Og hvordan i svarteste sabeltann kom u-hjelp med i denne diskusjonen?
Bautastein Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Onyx har det slått deg at det går an å både ha dame, venner, sende penger til Asia etter tsunamien, ha et fadderbarn i Afrika, gjøre det bra på skolen og samtidig spille WoW i blant? Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du vil fram til? At du synes 100 kroner i måneden for et av verdens beste spill er mye har vel ingenting med personene som spiller dette spillet å gjøre? Du forstår vel ærlig talt ikke hvordan et MMORPG fungerer heller. Endret 1. februar 2006 av Pinglebolle
gamer73 Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Onyx har det slått deg at det går an å både ha dame, venner, sende penger til Asia etter tsunamien, ha et fadderbarn i Afrika, gjøre det bra på skolen og samtidig spille WoW i blant? Jeg er et levende eksempel på at alt det der funker bra Men legg til en unge, bytt skole med jobb og ta bort u-hjelp (som jeg er motstander av...edit: en del av skatten vi betaler går til u-hjelp uansett)
themanfrom Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Fordi jeg ikke syns det er noe poeng i å spille noe mere. Dra heller ut og finn på noe gøy! 5533256[/snapback] Hva om de synst det er gøy? -------------------- Jeg sliter selv med å slutte å spille cs, og slutte med data, får det ikke til, og tro det eller ei, jeg hadde mange venner før, gikk på trening, osv, og hva gjør jeg nå? GJETT, jo, jeg spiller/surfer. Det er faen meg ikke lett å slutte! ---------------------- Gå til en røyker, som har røkt ganske lenge, og si at han/hun skal slutte, det er ofte like vanskelig for mange. Endret 1. februar 2006 av Patrick.M
Cappo Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg må bare le av Onyx. Høres ut som en god person du, som snylter på CS kontoen til naboen din. Det må jeg si.. Det har ikke slått deg at folk faktisk liker å spille mye? At de faktisk er tilfreds med sin nåværende situasjon? Alle er forskjellige og folk har forskjellige meninger om hva et godt liv er. Det finnes ingen fasit om hvordan en skal leve livet sitt. Det er opp til hver enkelt. Endret 1. februar 2006 av Cappo
themanfrom Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Og LAN er ikke noe dritt, jeg LANer ikke lenger, fordi jeg nettopp har flyttet, og det er ikke mange som driver med LAN her(små-lan, venne-lan) På lan så spiller vi kanskje 4timer, ser noen filmer, hører på musikk på høytalere. Tar oss en pizza, ser på film, og som jeg gjorde med gamle vennegjengen min: (lan-venna), tok oss 30min spaser/joggetur midt på natta! og atpåtil så sov vi
Dxbb Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Å gå en tur ut for en røyk etter Lan, eller bare for frisk luft sammen med andre er en faktisk kjempegøy Når vi sitter å spiller snakker vi jo samtidig, enten det er bare tull eller strategi.Folk kan faktisk klare å gjøre 2 ting på en gang.
themanfrom Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Vi satt og fortalte spøker til hvernadre, hadde hyggelige samtaler mens vi spillte, slengte noen kommerentarer over den sjuke ghosting, osv
Arinomi Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Tenkte jeg skulle hive meg på flamebølgen også ^^ Alle har en hobby, og vår hobby her på wow-forumet er tilfeldigvis å spille en god del data De av spillerne her som er med i Original på Xavius, vet at den guilden er veldig sosial, altså vi snakker mye på guild chatten. Se der! Vi kommer fra alle kanter av Norge, vi snakker og har det gøy samtidig! Utrolig... Noen av oss trenger ikke trene en gang Jeg trener lite eller aldri (tar skikkelig i i gymtimene men ikke ellers), men jeg ser ikke ut som et skjelett eller et fleskeberg fordet. Er bare stor og sterk Det er jo en grunn til at man har chatsystem inne i WoW da, slik at folk kan spille sammen. Det er jo mer sosialt enn andre spill, rett og slett fordi det er en MMORPG, altså et spill der man legger vekt på at spillerne faktisk møtes og quester sammen. Har hatt mange hyggelige prater med folk av alle aldre, nasjonaliteter og med ulike livssyn. WoW åpner for fri prat gjennom hele Europa (her er WoW egentlig ganske begrenset, til bare Europa, liksom) og gjør at folk kan snakke med hvem de vil, når de vil. Jeg har venner på 29 og 18 år, bare for å nevne noen, og kan snakke med dem om absolutt alt! Og det viser seg også at man blir mer åpen gjennom prat på nett! Jeg føler at jeg kan fortelle mer til en 29 år gammel skotskfødt husmor bosatt i Frankrike enn til foreldrene mine, for eksempel. Nå sier jeg heller ikke at jeg ikke har irl venner, for det har jeg i massevis! Praten sitter løst på skolen, av og til har vi en videokveld eller noe, og LAN er kjempesosialt! Der sitter man jo og snakker mens man spiller, og har det kjempegøy! Og nei, jeg har ikke sendt penger til Asia, men det er rett og slett fordi jeg ikke har råd til det. Ikke alle er så rike som deg! Hvis jeg ikke sender penger til veldedige formål, er jeg ond da...?
IntelAmdAti Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Off-topic:/Kjønner ikke hvor du får dette fra Onyx. Å spille dataspill kan være like avhenging some noe annet. Røyk, dop, osv. Avhengi er en tilstand. 5533609[/snapback] Der er jeg uenig med deg. Røyk, dop, alkohol osv. har stoffer i seg som er avhengighetsskapende (ihvertfall røyk og dop, vet ikke hvordan det er med alkohol, bortsett ifra at jeg vet at man BLIR avhengig om man overdriver). Om man går skikkelig lei et spill, f.eks. WoW, så er det egentlig ikke noe problem å slutte. Om du kommer tilbake til spillet etter et par uker, så er du ikke "lei nok", rett og slett. 5533707[/snapback] Stoffene i sigaretter som forårsaker kjemisk avhengighet forsvinner etter omlag 2 røykfrie uker. Det er den psykiske avhengigheten som er vanskelig å få bukt med, man er avhengig av å kjenne røyken blåse ned gjennom halsen og ned i lungene. For noen kan det å slutte å røyke være såre enkelt, "å slutte å røyke er det enkleste som finnes". Folk er forskjellige, noen finner den magiske bryteren på et blunk og klarer å omprogrammere seg selv til å ikke lenger like det de var avhengig av. Det er en psykisk avhengighet, med hjelp av tankerekker kan en "overtale" underbevisstheten at røyk bør kuttes ut. Suget forsvinnet, derfor er "stump røyken bøkene" så effektive. Andre prøver å slutte men feiler fordi de ikke klarer å fjerne kilden til avhengighetssuget, den ligger i de selv. Hvis man er avhengig av MMORPG spiller en ikke fordi en har lyst, en spiller fordi en må, enten en vil det eller ikke, enten en liker det eller ikke. Arinomi, Det er en illusjon, at MMORPG er sosialt. Tenk deg du sitter i samme rom som alle vennene på internett, hvor mange av disse kunne du blitt venner med, eller blitt kjent med? Det er omvendt, det er lite sosialt, en trenger faktisk ikke å ha noen sosiale kunnskaper for å lage "venner" over internett. Onyx, Du liker å stille deg i forsvarsposisjon, som en gal mann veiver du med armene og parerer samtlige innkommende argumenter, synspunkter, personlige meninger og begrunnelser. Hva er det egentlig du vil? Endret 1. februar 2006 av Pycnopodia
NuckChorris Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Onyx, det virker som at du tror du er bedre enn alle oss som spiller wow, bare fordi du ikke gjør det. Som Pycnopodia skriver så stiller du deg konstant i forsvarsposisjon. For meg virker du som en veldig usikker person som vil framstå som en ekstremt selvsikker person. Se hvor mange venner jeg har, se hvor sunn jeg er, se hvilket fint og givende liv jeg har osv. At du "tilfeldigvis" kom innom denne tråden tror jeg ikke noe på. At du "tilfeldigvis" kom tilbake for å kommentere alle de som kommenterte deg sier vel også kanskje litt? Om man trives med å spille wow hele dagen/natten samtidig som man ikke skader noen, hva er da galt med det? Skal vi slutte å gjøre noe vi liker å gjøre fordi du synes det er kjedelig og lite verdt? Jeg har også begynt å trene mer nå, men rakker ikke ned på folk som ikke vil trene. Hva er poenget med det? Er planen å få alle til å slutte å spille wow? En massiv vervekampanje til et fantastisk liv? Det var nok offtiopic for meg Skjønner godt at det er lett å bli avhengig av wow og ikke klarer å slutte. Vil ikke akkurat kalle meg avhengig, men spiller endel og det er økende. Om man er lei av å spille skulle det jo normalt ikke være noe problem å slutte, men om man er skikkelig avhengig blir det verre, og jeg tror ikke du klarer å slutte gjennom et forum..
Edmund Blackadder Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 En kompis av meg ble lei WoW, og solgte kontoen sin for 2000kr. ... 2000kr! O.o
Alastor Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Nå tror jeg denne tråden har levd lenge nok - MYE off-topic, en god del som går på person osv osv osv. I tillegg er det nok av tips i tråden til hvordan man slutter. Derfor er tråden stengt.
Anbefalte innlegg