Nstin Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Bursdag 8 Mars 1988 Langt over fjortiss, qft. Hva WoW koster bør i og for seg ikke være et argument for å spille/slutte å spille. De fleste bør ha råd til 100 kr/mnd. Og nei, norske ungdommer spiller ikke mest. Ta en titt på asiatiske land, mye verre. Hvor mye legger du i det du spiller? Drar du på LAN for å delta i compoer, spiller du "clan matches" og ber om match på IRC hele dagen? 5531477[/snapback] Er bare å plukke ca 3 flasker om dagen så har du råd hehe.
jonasdaman Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Bursdag 8 Mars 1988 Langt over fjortiss, qft. Hva WoW koster bør i og for seg ikke være et argument for å spille/slutte å spille. De fleste bør ha råd til 100 kr/mnd. Og nei, norske ungdommer spiller ikke mest. Ta en titt på asiatiske land, mye verre. Hvor mye legger du i det du spiller? Drar du på LAN for å delta i compoer, spiller du "clan matches" og ber om match på IRC hele dagen? 5531477[/snapback] Er bare å plukke ca 3 flasker om dagen så har du råd hehe. 5531505[/snapback] Når du må pante flasker for og spille wow tar det vel kanskje litt av
Nstin Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Hehe.. da er det nok i det hele tatt utrolig at du kan spille wow
Onyx Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 (endret) QUOTE(onyX' profil)Bursdag 8 Mars 1988 Langt over fjortiss, qft. Hva WoW koster bør i og for seg ikke være et argument for å spille/slutte å spille. De fleste bør ha råd til 100 kr/mnd. Og nei, norske ungdommer spiller ikke mest. Ta en titt på asiatiske land, mye verre. Hvor mye legger du i det du spiller? Drar du på LAN for å delta i compoer, spiller du "clan matches" og ber om match på IRC hele dagen? Det er det vet du. LAN, hva er det? Første og siste LAN'et (det var ikke et LAN en gang) var når jeg var 13/14 år. Jeg var så dum at jeg hørte på naboen om å bli til barneskolen for å ha LAN. Det er det kjedeligst jeg noen gang har vært med på. Men skal ikke bry dere så mye om det... Og den eneste tiden jeg har til overs, og det er en stund jeg koser meg med og nyter (en knapp tid), er når jeg kommer rett fra skolen til PC'en. Sitter litt der, hører på musikk. Spiller Source ca. 30 min. og muligens litt BF2. Så er det middag, for så trening. Det kan ikke gå en dag uten for meg å ha det sosialt med venner. Og det med mirc? Hehe, tro det eller ei, det et ork og bare starte opp programmet, så skrive inn adresse. Sist jeg brukte det var også når jeg var 13/14 år. Først som sist, med en gang. Det skal egentlig ikke være sunt å spille så mye, egentlig... men men... Liker å ha sånne digresjoner om sånne ting ! Endret 31. januar 2006 av onyX
anon12234 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 jeg har "slutta" med wow. frøs accounten 1.jan og har ikke spilt siden. så langt har dette gått fint. tenker på wow hver dag fortsatt men det går nok over. håper jeg.
Bautastein Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) onyX er skikkelig tøff ass. WoW suger ass. CS source er konge ass. LAN er for nerder ass. (Jeg var på LAN en gang ass, men det var SKIKKELIG lenge siden og egentlig var det ikke et LAN engang ass. LAN hva er det?) Jeg gidder ikke betale for å spille ass. Skaff dere et liv ass. Jeg har mange venner ass. Dere er noen tapere ass. Noen lever i en enkel verden. Vedkommende kommer nok til å få seg en overraskelse når han er ferdig på skolen, flytter til et annet sted og møter folk som ikke bare er enten eller, men også både og. On topic: Hvis du er lei wow burde det ikke være noe problem å slutte. Dersom du ikke er lei derimot, men må slutte, da må drastiske tiltak til verks. Endret 1. februar 2006 av Pinglebolle
Onyx Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) onyX er skikkelig tøff ass. WoW suger ass. CS source er konge ass. LAN er for nerder ass. (Jeg var på LAN en gang ass, men det var SKIKKELIG lenge siden og egentlig var det ikke et LAN engang ass. LAN hva er det?) Jeg gidder ikke betale for å spille ass. Skaff dere et liv ass. Jeg har mange venner ass. Dere er noen tapere ass. Noen lever i en enkel verden. Vedkommende kommer nok til å få seg en overraskelse når han er ferdig på skolen, flytter til et annet sted og møter folk som ikke bare er enten eller, men også både og. On topic: Hvis du er lei wow burde det ikke være noe problem å slutte. Dersom du ikke er lei derimot, men må slutte, da må drastiske tiltak til verks. 5531911[/snapback] Har jeg sagt at jeg er tøff? Tydeligvis er du veldig preget av å si ''ass'' i hver eneste setning, du som driter deg ut, eller? Er det et liv å ha, når man sitter innestengt hele dagen for å spille et spill som alltid vil være der, og heller gjøre ting som er mer fornuftig ellers i verden. Man er jo en nerd når man tilbringer hele dagen din foran en PC, le litt av ting og tang og høre seg selv le av stokk dumme ting som skjer i et spill. Pluss å være helt avsosial og gro helt fast i stolen. Tenk på barn og unge i den 3. verden, har de samme muligheter og utgangspunkter som oss? Skal si deg jeg, de blir glade bare de ser mat og drikke, mens andre betaler for å spille et spill. Det sier seg selv da... Endret 1. februar 2006 av onyX
AvIOn Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Onyx: Hadde egentlig bare lyst å skrive "Ti stille på deg guttvalp", men det hadde nok blitt VEL for offtopic. Så jeg skriver litt ekstra jeg: Du beveger deg på tynn is her snart. Du kommer med meninger og ytringer som du ikke KAN uttale deg om. Men selvfølgelig er det farlig å "campe" framfor dataen, uansett om du sitter på Mirc, CS, WoW eller minesveiper. Men dette gjelder ALLE hobbyer, alt med måte. En annen ting er at å gå på skole og det å være ute i arbeidslivet er 2 helt forskjellige ting. Kan tenke meg at veldig mange som leser her inne, og som er ute i arbeid, vet at man har ikke samme "sosiale" liv som før. På skolen var det fester og masse som skjedde hele tiden. Det er det ikke i samme grad når man driver å jobber. (ikke for alle, men ganske mange tror jeg). Skal vi tenke på Barn og unge i den 3-verden? Gjør du? Gjør du det når du lager deg middag (eller kanskje mora di lager den)? Spar noen smule til de i den tredje verden du... Gå ikke å tenke slik. Dessuten er 100 spenn i mnd for WoW, eller 300-400 for internett i mnd noe som de aller aller fleste har råd til i dag. Du betaler vel for internetten din? Eller er det kanskje andre som gjør det? Men tenk på de i den tredje verden og si opp internetten din. Nei, jeg skjønner at du ikke gjør det, og det gjør ingen andre heller. Men forstå at du ikke kan komme med argumenter som dette. Men du har HELT rett i at for mye spilling og andre ting er direkte FARLIG! Det går ut over det sosiale livet ditt så det hyler etter. VEt av egen erfaring at folk har droppet saker og ting, pga WoW, trening, Sjakk (believe it or not), eller tv-titting.. Vet ikke hva som er best jeg egentlg.. elle værst ? Men folkens: GJØR ALT MED MÅTE, så ordner det seg til slutt. ********EDIT******* Må legge til litt til begynnelsen ang meninger og uttaleleser: Du vet IKKE hva slags nivå disse spillerne er på, om de er hobby spillere eller om de faktisk er noen som velger bort alt og alle framfor spillet (enten i en periode eller for alltid).... Endret 1. februar 2006 av AvIOn
Bautastein Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) onyX er skikkelig tøff ass. WoW suger ass. CS source er konge ass. LAN er for nerder ass. (Jeg var på LAN en gang ass, men det var SKIKKELIG lenge siden og egentlig var det ikke et LAN engang ass. LAN hva er det?) Jeg gidder ikke betale for å spille ass. Skaff dere et liv ass. Jeg har mange venner ass. Dere er noen tapere ass. Noen lever i en enkel verden. Vedkommende kommer nok til å få seg en overraskelse når han er ferdig på skolen, flytter til et annet sted og møter folk som ikke bare er enten eller, men også både og. On topic: Hvis du er lei wow burde det ikke være noe problem å slutte. Dersom du ikke er lei derimot, men må slutte, da må drastiske tiltak til verks. 5531911[/snapback] Har jeg sagt at jeg er tøff? Tydeligvis er du veldig preget av å si ''ass'' i hver eneste setning, du som driter deg ut, eller? Er det et liv å ha, når man sitter innestengt hele dagen for å spille et spill som alltid vil være der, og heller gjøre ting som er mer fornuftig ellers i verden. Man er jo en nerd når man tilbringer hele dagen din foran en PC, le litt av ting og tang og høre seg selv le av stokk dumme ting som skjer i et spill. Pluss å være helt avsosial og gro helt fast i stolen. Tenk på barn og unge i den 3. verden, har de samme muligheter og utgangspunkter som oss? Skal si deg jeg, de blir glade bare de ser mat og drikke, mens andre betaler for å spille et spill. Det sier seg selv da... 5531941[/snapback] -Jeg avsluttet med ass for å etterlikne din holdning (jeg generaliserte din måte å være på, slik som du generaliserer de som spiller wow, noe som selvsagt er tåpelig). Det virker som du vil beklage deg for at du i det hele tatt spiller PC, noe som gjør at du fremstår som usikker og umoden. -Tenk på stakkars barna i Afrika som ikke har mat. Og så sitter du her og godter deg med film og potetgull? Skamme deg.. (ser du hvor håpløst argumentet er?) Du har nok ikke bidrat noe særlig mer for fattige barn i Afrika enn den jevne WoW-spiller. -Grunnen til at jeg kommenterer utsagnene dine er din generaliserende holdning mot folk som betaler hele 100 kroner i måneden for å spille et interaktivt spill (småbeløp for personer med egen økonomi). -De fleste som spiller wow er casual gamers. De spiller kanskje mindre PC enn du gjør, og har kanskje flere venner enn deg, tjener kanskje mer enn du gjør (oj vent. du går på skole), knuller kanskje mer enn du gjør og bidrar kanskje mer til verdensfreden enn du gjør. Hvem vet? Uansett blir det tåpelig å kritisere andre, bare fordi de liker et annet spill enn det du gjør. Endret 1. februar 2006 av Pinglebolle
Kjobben Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) For mye trening kan være like farlig som å spille WoW hele dagen. On topic: Hvis man vil slutte bør man gjøre det man føler er nødvendig for at man skal klare og slutte. Har akkuratt startet med WoW så jeg har ingen planer om å slutte heller, men jeg kommer nok til å bli lei en gang i fremtiden. Endret 1. februar 2006 av Kjobben
Digidice Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) QUOTE(onyX' profil)Bursdag 8 Mars 1988 Langt over fjortiss, qft. Hva WoW koster bør i og for seg ikke være et argument for å spille/slutte å spille. De fleste bør ha råd til 100 kr/mnd. Og nei, norske ungdommer spiller ikke mest. Ta en titt på asiatiske land, mye verre. Hvor mye legger du i det du spiller? Drar du på LAN for å delta i compoer, spiller du "clan matches" og ber om match på IRC hele dagen? Det er det vet du. LAN, hva er det? Første og siste LAN'et (det var ikke et LAN en gang) var når jeg var 13/14 år. Jeg var så dum at jeg hørte på naboen om å bli til barneskolen for å ha LAN. Det er det kjedeligst jeg noen gang har vært med på. Men skal ikke bry dere så mye om det... Og den eneste tiden jeg har til overs, og det er en stund jeg koser meg med og nyter (en knapp tid), er når jeg kommer rett fra skolen til PC'en. Sitter litt der, hører på musikk. Spiller Source ca. 30 min. og muligens litt BF2. Så er det middag, for så trening. Det kan ikke gå en dag uten for meg å ha det sosialt med venner. Og det med mirc? Hehe, tro det eller ei, det et ork og bare starte opp programmet, så skrive inn adresse. Sist jeg brukte det var også når jeg var 13/14 år. Først som sist, med en gang. Det skal egentlig ikke være sunt å spille så mye, egentlig... men men... Liker å ha sånne digresjoner om sånne ting ! 5531665[/snapback] Onyx Slutt og rakk ned på andres spillestil fordet om du er så stolt over det livet ditt med den treninga og sosiale livet ditt! Dette er sikkert ikke noe man gjør for altid, man blir lei wow en gang. Så om man har brukt et år på og kose seg med et kjempekjekt spill så er det ingen problem og komme tilbake til RL vennene side igjen. Så klabb igjen brødskuffa og hold di meningene dine for deg selv. Endret 1. februar 2006 av Digidice
jocke Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Ja, vet at noen vil stoppe å spille WoW men greier det ikke .. Slik var det med meg så jeg bestemte meg for å gjøre det utenkelige: Disenchante alle items jeg hadde.Det var 10 epics på characteren så vidt jeg husker. WoW DE movie voila, jeg er glad og fri i fra WoW =) Så var det bare å logge ut trykke på del char så ok =) 5528658[/snapback] LAGG FTL? -_-
Arinomi Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Det kan være vanskelig å slutte med et spill, uansett hvor dumt det ser ut eller er. Jeg satt og spilte et nettleserspill som heter Omerta, og det består egentlig i å klikke på linker, bygge deg opp "status", tjene penger, bli med i en familie (guild, clan) og å drepe andre spillere. Jeg spilte dette spillet i et helt år, før jeg ble steike lei av skiten og sluttet. Så, man trenger egentlig ikke tenke på å slutte, med mindre du får alvorlige problemer med det. Man går lei. Rett og slett. Alt med måte, spill spillet, men ikke bli oppe hele natten for å spille! (har selv hatt en fucked up søvnrytme på grunn av spill, da jeg var oppe til klokka 5 hver natt og spilte. Dette resulterte i soving på skolen og ettermiddagen) Husk, spillet er til for å ha det gøy, du trenger ikke bli best, du trenger ikke kaste alt vekk, for å bli det heller. For tro meg, de beste gjør det. Og de kaller seg selv vinnere... Jeg tviler.
WarpX Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Er det et liv å ha, når man sitter innestengt hele dagen for å spille et spill som alltid vil være der, og heller gjøre ting som er mer fornuftig ellers i verden. Hva er fornuftig? Man dauer om noen få tiår uansett. Livet i seg selv er ikke "fornuftig". Man er jo en nerd når man tilbringer hele dagen din foran en PC, le litt av ting og tang og høre seg selv le av stokk dumme ting som skjer i et spill. Pluss å være helt avsosial og gro helt fast i stolen. Festlig. Du har tydligvis fordommer mot litt av hvert. Hva istedet med "le av stokk dumme ting som skjer i en FILM"? Ja DET er jo noe heeelt annet. Wake up. Btw, det heter asosial. Men jeg bestemmer selv hvor sosial jeg skal være, selv om jeg spiller WoW. Tenk på barn og unge i den 3. verden, har de samme muligheter og utgangspunkter som oss? Skal si deg jeg, de blir glade bare de ser mat og drikke, mens andre betaler for å spille et spill. Det sier seg selv da... Ja tenk på dem du. Fint at vi har store tenkere som deg. Fullstendig irrelevant. Folk som kjøper fine biler, store hus og hytter tenker sikkert like mye.
mobilfreek Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 jeg har vært lei av wow mange ganger men har aldri klart og slutte.. og btw kan ikke åpne filmen din :S
IntelAmdAti Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 onyX, Det er mange casualgamers som spiller WoW. Jeg tror PingleBolle har rett når han sier flertallet av spillerne er såkalte casual-gamers. Det finnes de som knapt har spilt et dataspill, langt ifra kjøpt et, som så syntes WoW er gøy å spille sånn iblant - selv på en håpløst utdatert pc. Casual-spillerne er mindre aktive på internett enn hardcore-spillerne, derfor vil du få et skjevt inntrykk av WoW og andre MMORPG når du leser på forskjellige forums og hører fra hardcore-minoriteten hvor avhengig de er, hvor vanskelig det er for de å slutte og hvor farlig spillet er og hvor ødeleggende det har vært for de. Flertallet har ikke disse problemene. Som med alle andre spill, WoW er så sosialt eller usosialt du selv gjør det til.
TheInfamous Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Haha, for en klovn! On-Topic: Men klart, har spilt WoW snart et år. Og har mange tilfeller der folk har tatt helt av og ikke gjør stort annet.. Rett og slett ikke klarer å slutte. Men det er forskjell på å ville slutte, og det å ikke ville. Det kan lett ta over. Alt med måte Edit: leif. Endret 1. februar 2006 av Folcom
Empire of the Sub Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Ja, vet at noen vil stoppe å spille WoW men greier det ikke .. Slik var det med meg så jeg bestemte meg for å gjøre det utenkelige: Disenchante alle items jeg hadde.Det var 10 epics på characteren så vidt jeg husker. WoW DE movie voila, jeg er glad og fri i fra WoW =) Så var det bare å logge ut trykke på del char så ok =) 5528658[/snapback] Virkelig smart må jeg si. Hadde du 10 epics på charren din hadde du vel fått rundt tusenlappen for kontoen..
Onyx Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Dere har ikke tydeligvis ikke vært ute å reist? Har dere? Norge er et lite land, stort sett så har dere ikke sett fattige mennesker bortsett fra uteliggerne i Oslo og andre fattige barn ellers i verden via TV'en eller annen media. Men jeg kan ikke utale meg så mye om de fattige uteliggerne, men en ting er sikkert ved å se dems tilstand, de har det ikke godt, desverre. Norge er for 4. år på rad kåret til verdens rikeste land, hvor er hjelpen? De må faktisk selge sine egne aviser som de selv lager. Jeg kan garantere dere èn ting hvertfall: Hvis dere hadde tatt en tur til Balkan (hvor jeg har vært) og se hvordan det har blitt etter krigen der. Det har gått flere år siden Jugoslavia ble oppløst, og mennesker har det fortsatt dårlig. Har vært i en av slummene i Kosovo, Bosnia og Albania (de er stort sett ikke så store) og kan si med en gang, synet av mennesker som sliter er ikke godt. Ta dere en tur, så kan jeg love at det får dere til å tenke. Hva gjorde dere når Tsunamien traff Thailand og de andre landene? Dere som sier dere har råd til det meste, sendte dere penger nedover? Bidro dere til noe? Dere klarer å sende en regning til WOW (vet ikke hvordan dere betaler jeg), men ikke sende 100-200,- til de rammede der? Har jeg rett nå eller? Det er et av flere fornuftige ting å gjøre som Warpx lurte på... Og det med trening: Hvordan kan Kjobben si at for mye trening kan være skadelig? Det blir farlig hvis du gir kroppen din en større belastning enn det den tåler. Gjennomsnittlig trening (mosjonere) vær dag er påvist å forlenge livet ditt med opptil 5-8 år. Dette er kanskje noe alle tenker. Å kunne være sprek nokk til å gjøre ting selv når man passerer 60 år. Naboen min er 83 år, og fortsatt steller han sine egene dyr på egenhånd. Han sier at han som ung mann dreiv mye aktivitet og det får jeg betalt for nå, i tillegg til at han har jobbet veldig lenge. Men jeg råder dere til å komme dere ut av leiret deres og utforsk verdenen, med deres egne øyne
aspyr Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Å slutte og spille et spill er ikke noe problem! Da er spillet førsteprioritetet ditt, tull! 5531046[/snapback] For det vet du alt om? Du som spiller data 30 minutter om dagen.
Anbefalte innlegg