Gå til innhold

CS folk og WoW


Anbefalte innlegg

Kva er gale med og sei: Tnx? eller Gz? Dette er jo berre forkortninger for orda: Thanks og Gratz.

 

For the record: Eg er 18, eg skriver ord som lol, tnx, pls. Skriver som oftast thanks men når eg har dårlig tid kortar eg ned. Blir ikkje fjortis av og korte ned ord!

5528554[/snapback]

 

OffT: Helt enig! Blir så alt for lei av veslevoksne folk som påstar at alle som ikke skriver helt korrekt er et mindre verdt menneske, dårligere spiller, fjortiss osv. Det handler bare om å bruke disse forkortelsene med måte. f.eks: "lol" når du faktisk flirer eller synest noe er veldig morsomt.

 

OnT: Må si meg helt enig med trådstarter. Spilte selv CS i det små og sytefaktoren der var vedlig høy da jeg sluttet for et par år siden. For min del har jeg ikke noen spesiell formening om hvor disse spillerne kommer fra, men mener det er generelt dårlige lagspillere som ikke forstår at WoW ikke er et spill som du kan runde alene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så synd at noen mennesker ikke kan vokse opp! Når de får beskjed om å holde kjeft, gjør de ikke det, og griner enda mer! Og da sikter jeg ikke bare til whining om haxx i cs og slikt, det syns jeg faktisk er litt smigrende ^^

 

Jeg sikter også til general chatten i The Barrens, som jeg spiller i for øyeblikket. Der vitses det ustanselig om Chuck Norris, og det gjør meg så irritert! Og at de ikke holder fred når man sier at Chuck Norris-vitser ikke er noe morsomt, griner de og sier at Chuck Norris er best og bla bla bla. Finnes ikke morsomt, Chuck Norris er bare en skjeggete skuespiller!

 

Off-Topic: Og ingenting er galt med å skrive lol, thx, gz, og slikt. Bare man ikke avslutter hver setning med lol, så går det bra :) Selv bruker jeg mye smileys og forkortelser, men jeg er ikke fjortis for det :p (Jeg er 15, snart 16)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva dere klager på CS spillere for, spillte lenge på gamesurf sine CS servere og det var ikke noe særlig whineing der. Sluttet å spille der for ca 3 år siden dog :p Noen kommentarer om headshot etc var det jo, men det hendte jo ofte at eXecuter (staves anderledes, husker ikke helt) spillte på serverene, og han har bl.a. vært med i CS vm etc...

 

Husker jeg hadde en fornøyelig episode hvor jeg ikke fikk lada våpenet mitt og ergo ble stående på teite steder så motstanderene løp rett forbi meg.. måtte dra fram den elendige start pistolen til ct og skjøt tre folk etter hverandre med den før jeg fikk tid til å plukke opp et skikkelig våpen... :)

 

Man bruker selvfølgelig forkortelser i et spill hvor man skal gjøre en million ting og snakka med tekst samtidig... Ser ikke problemet.

 

Dere som irriterer dere over folk som maser kan trøste dere med at sånne folk gjerne blir kastet ut av skikkelige guilds.. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Kva er gale med og sei: Tnx? eller Gz? Dette er jo berre forkortninger for orda: Thanks og Gratz.

5528554[/snapback]

 

"Gratz" er vel framleis ei forkorting. Det eigentlege ordet er "congratulations".

5529636[/snapback]

 

Det er vel strengt talt Thanks også (Thank you / thank you alot)...

5529701[/snapback]

 

Men "Thanks" var vel en muntlig forkortelse før den ble innført i spillverdenen?

Lenke til kommentar

Jeg hater fjorstisser.. i alle aldre.

 

Men herregud a.. Thx, ty, grats gjør deg ikke til en fjortiss.

Bruker bare de når jeg skriver i say og ikke tar med tid til å stoppe å si, thanks for the buff. Da går det i en ty mens jeg løper videre.

 

Men plz, det er bare det styggeste "ordet" jeg vet om! Bruker du det så er du en fjortiss i mine øyne uansett.

Lenke til kommentar
Man trenger så absolutt ikke være 14 for å være en drittunge i et spill som WoW, det er veldig mange jeg kjenner som er over 30 og sier; plz, tnx, thx, gz osv osv :(

 

Er over 30.

Må innrømme at jeg bruker noen av forkortelsene

thx - har min egen versjon her, nemlig thnx. Synes den går greit. Brukt siden tidlig 90-tall.

lol - så vanlig (og gammelt) at det blir for dumt å fordømme ordet.

gz - orker ikke å skrive "grats" når det finnes en del folk som sier ding ved lvl 15, 18 osv. Om jeg da orker å skrive gz i det hele tatt...

 

Hater ordene plz, epix, plx. Hater også sms-språk.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Man trenger så absolutt ikke være 14 for å være en drittunge i et spill som WoW, det er veldig mange jeg kjenner som er over 30 og sier; plz, tnx, thx, gz osv osv :(

 

Er over 30.

Må innrømme at jeg bruker noen av forkortelsene

thx - har min egen versjon her, nemlig thnx. Synes den går greit. Brukt siden tidlig 90-tall.

lol - så vanlig (og gammelt) at det blir for dumt å fordømme ordet.

gz - orker ikke å skrive "grats" når det finnes en del folk som sier ding ved lvl 15, 18 osv. Om jeg da orker å skrive gz i det hele tatt...

 

Hater ordene plz, epix, plx. Hater også sms-språk.

5532243[/snapback]

 

Til dere som synes min mening om disse ordene så var det ikke vondt ment, jeg mener, etter å ha lest litt av tilbakemeldingene på det så ser jeg at de fleste bruker forkortelser og de fleste har et par ord de ikke liker.

Lenke til kommentar
det er whining som hovedsakelig er fjortissproblemet. Ikke forkortelser.

 

Jeg bruker alle forkortelsene jeg kan (men det er ikke mange) og prøver å korte ned dem og.

 

Congratulations blir stor "G"

Thank you blir "ty"

Please blir "plz"

Selvfølgelig blir "self"

ikke blir "ikek" :)

5532375[/snapback]

 

 

Det er en liten ting mange har misforstått. Folk forbinder alder med tåpelig oppførsel. Spør du meg, er det en tullete ting. Finnes perioder hvor jeg føler meg som en snørrvalp, og kan drive med litt faenskap i spill. Men for det meste oppfører jeg meg som et menneske, dvs. jeg hører på hva andre har å si, og jeg forventer at andre behandler meg med samme respekt.

 

At dere tilter fordi folk skriver lol, gz, osv, er helt tullete. Minner meg om folk som syter på mennesker som prater i mobil på buss o.l. Eneste grunnen til at de syter, er fordi de bare får hørt halve samtalen. Samme tror jeg gjelder når man kommer til dere som er så flinke til å hyle "fjortisser". Dere er noen surpomper som ikke orker at andre koser seg og har det fint.

 

Hvis dere synes det er plagsom med "LOL, OMG, OSV", så bruk /ignore!

Og ikke si at ignore lista går tom, da det finnes et lite hav av addons for å øke antall characters du kan ignore....

 

 

Mitt lille råd: slutt å bry dere så inni granskaugen om hva andre gjør, og heller konsentrer dere om å leve deres eget liv..

 

 

Simen

Lenke til kommentar

Liker ikke at folk skriver thx jeg. Når jeg hjelper noen kan de hvertfall ta seg tid til å skrive hele ordet!

 

Eksempel: Jeg sendte Ace of Beasts og et par andre kort til en priest i guilden for en liten stund siden. Det eneste han skrev tilbake var "thx m8" :ermm: Neste dag sendte han alle kortene tilbake og skrev "no ned". Dårlige greier. Jeg hadde liksom forventet meg noe mer. Det blir som å gi bort en bil til kjæresten, også svarer han/henne: Takk.. (Mulig jeg overdriver litt, men ace of beasts er jo verdt mye penger da :!: )

 

Hele opplegget med å skrive "DING!" og få tilbake en drøss med "GZ!" eller "Gratz!" i guildchatten syntes jeg egentlig er ganskje unødvendig. Skjønner ikke hvorfor de som nettopp har gått opp i lvl trenger gratulasjoner. Kanskje det bare er meg. Og hvis noen virkelig ønsker å gratulere en annen, så hvorfor ikke ta seg bryet med å skrive de tretten ekstra bokstavene?

Endret av N*
Lenke til kommentar
Hele opplegget med å skrive "DING!" og få tilbake en drøss med "GZ!" eller "Gratz!" i guildchatten syntes jeg egentlig er ganskje unødvendig. Skjønner ikke hvorfor de som nettopp har gått opp i lvl trenger gratulasjoner.

5535184[/snapback]

 

Personlig synes jeg det er helt greit å "dinge" når man har blitt lvl 40 og 60. Litt ekstra stas :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig må du bruke en del forkortelser når du er ingame og skal svare på spørsmål etc.. Så lenge du er høflig så skulle det vel ikke ha no å si om du sier plz eller plx, hvem bryr seg. Jeg har en følelse at det ikke er så veldig mange fjortisser som spiller cs, dem har vokst opp og blitt over 20, selvfølgelig whiner dem enda mer nå fordi dem har "trent" i kanskje 5 år og sliter fortsatt med å bli god..

Lenke til kommentar

Enig med trådstarter i påstanden.

Spiller på BL selv som Wilzoo i posten ovenfor bare på Horde.

Vil vel si at de siste 3-4 månedene har slik whining og klaging blitt mer og mer vanlig. Har i en tidligre tråd skrevet om det her og ser ingen grunn til å gjenta alt her.

Men at slik whining kommer fra små barn er min oppfattning og. Gjerne er de bortskjemte som har foreldre som sier ja til alt og lar de få vokse opp uten for mye innblanding.

Eksempel, en som har hengt etter meg i flere måneder = 10 år gammel gutt.

Har sagt nei til han utallige ganger om forskjellige ting, går noen dager så prøver han seg igjen. Satt på ignore men starter alts og begynner igjen.

Siste fikk jeg i går, da hadde han en lvl 15 mage.

"Trenger 1g till å trene skills plz"

Jeg gadd ikke svare en gang..

 

Eksempel 2.

Merket i guilden etter noen wipes på Ragnaros før vi tok han ned at det var enkelte som klagde hele tiden, "i need to leave" "i have no more time"

"We cant do this" osv.

Da hadde vi wipa 2 ganger på Ragnaros, det her er og samme spillere som ofte poster på forumet og i guildchatt maser om hjelp til alt mulig.

Fant ut via litt spørsmål i guilden at alderen på disse spillerne lå mellom 12-15 år.

 

Sier ikke at det her gjelder for alle spillere for vi har en i guilden som bare er 14 år og han whiner aldri og spiller klassen sin meget bra. Men hovedtyngden av whinere er i aldersgruppen 10-15.

 

Selv er jeg over 30 og har spilt siden Vic 20 var på markedet. Jeg har lagt til meg moral regler, og oppførsel etter erfaring og oppvekst hjemme fra mine foreldre.

Jeg har lært meg alt jeg trenger å vite om spill fra kammerater, så med egen erfaring in game om jeg har likt spillet.

 

Så til påstanden om forkortelser i chatt.

Tror ikke man skal dømme noen ut fra alder fordi de bruker lol, gz, gratz og thx.

Da jeg spilte Diablo 2 på battlenet var disse ordene allerede i bruk så jeg antar det er ord som brukes i de fleste online spill. Velger å bruke forkortelser fordi det er raskere enn å skrive hele ordet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...